ook voor roestpreventie en laswerk

Suggesties bij roest en probleem bij zijraam?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2008 03:02 #706285 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Suggesties bij roest en probleem bij zijraam?
PS Stefan, wist je dat plamuur roest aantrekt... en dus niet oplost...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2010 20:08 #843661 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Suggesties bij roest en probleem bij zijraam?
Ik zie dat deze post alweer twee jaar stil ligt. Maar, ik heb nog een vraag over die reparatie linksonder dat voorruit.

Mijn 340 heeft ook een roestplek links onder de voorruit. Mag dat voor de APK met polyester worden 'gerepareerd' ? Het is alweer een plek van 4 bij 5 precies in de bocht van het raam. Dus 'reparatie' zonder dat het voorruit eruit gaat.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2010 20:17 #843662 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Suggesties bij roest en probleem bij zijraam?
Ik zou een paravan zoeken en dat er inlassen, met polyester los je niets op. Dat is een tijdelijke oplossing.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2010 20:51 #843668 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Suggesties bij roest en probleem bij zijraam?
zo'n plekje is voor de APK nog lang geen afkeur.

polyesteren idd niet aan beginnen; wat je polyesterd blijft goed maar eromheen rot de paravan vrolijk verder dus je schiet er helemaal niets mee op.

de voorruit kun je er makkelijk uithalen incl een onbeschadigd rubber; hoeft in het interieur alleen maar even het dashboard voor los. ik zou inderdaad gewoon opzoek gaan naar een reparatiedeeltje en dat er netjes in laten lassen en spuiten; dan ben je er gelijk vanaf.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2010 02:25 #843870 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Suggesties bij roest en probleem bij zijraam?
soms hoef je niet lang te zoeken.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-09-2010 23:51 #849045 door V300 register
Ik was de post even uit het oog verloren. In de tussentijd heb ik een ander voorruit bemachtigd (het oude heeft 3 sterren) en eindelijk mijn voor motorophangrubbers vervangen. Het laatste jaar nam de hoeveelheid uitlaatgassen in de auto ernstige vormen aan doordat de vorige eigenaar zonder oliedop had rond gereden en de voorrubbers het blok een centimeter omlaag lieten hangen. Daar kan geen pakking tegenop. En lekkage in de kofferbak. Kom net terug uit de kofferbak tijdens een onweersbui. Het is niet (meer) het kofferbakrubber, niet de achterlichtrubbers, niet de koppeling hydraulische veer met kofferbakklep. Het lekt aan ??n zijkant en vermoedelijk is het het raam (bj '86) of ventilatieklepjes (?) daar moet ik nog naar kijken.

Erik ik zal je mailen. De auto heeft zo weinig roest. En dat ene plekje is in twee jaar tijd behoorlijk gegroeid. Zal 8 bij 6 zijn. Heb de post nu bij mijn favorites staan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2010 21:51 #849088 door V300 register
Ik zet in op raamrubbers, die zijn bij Streepje ook niet waterdicht meer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2011 23:02 #862500 door V300 register
Het vervolg.
Rechtsvoor binnenzijde lekte de auto pas echt (1,5 dl bij het door de wasstraat gaan). Vreemd want zonder dashboard, voorruit en zijspatbord was wel zichbaar een gat in de paravan maar op het oog zou dat weg lopen in de ruimte tussen deur en zijspatbord. Je kon met een schroevendraaier wel van buiten naar binnen steken maar een verhoging zou het water niet die kant op hebben moeten doen lopen. Het water kwam binnen via een roestgat in de balk binnen onderzijde waar je deurrubber op zit (voorkant). In het midden van de paravan zat onder het raamrubber ook nog een klein gaatje. Maar dat zal geen 1,5 dl in de wasstraat zijn geweest.

Waar de paravan een hoek maakt en recht naar beneden gaat (bij je motorkap) daar heb ik van de zomer om de 50 cm een gaatje geboord zodat ik de binnenkant met ML kan tektyleren (met dopje afgesloten).

Er zat een kolom van 10 cm prut rechter zijscherm achter het voorwiel. Maar geen roest !

Lekkage aan de achterkant is veel minder geworden na gebruik van een goed rubber. Ben met een plensbui wel eens in de kofferbak gaan zitten en dan krult er af en toe, op 2/3 van bovenaf rechterkant, een druppel van buiten naar binnen, loopt langs het rubber naar beneden en glijdt dan de kofferbak in. Ik ga maar proberen het rubber wat 'hoger' te krijgen.

Vrijdag overdag haal ik mijn auto bij Erik op. Erik heeft er aan gelast en de apk begeleid. Dat zal een hoop condens op de ramen, en roest, schelen.

De plastic sierlijst binnenkant links voorruit moet er nog op. Zou het kwaad kunnen om van binnenuit een gaatje te boren om er zo nog wat ML in te spuiten ? Of verzwakt dat de stijl te veel ?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2011 23:10 #862502 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Suggesties bij roest en probleem bij zijraam?
er zijn als je die plastic sierlijst verwijderd genoeg gaatjes om de hele A-stijl te laten verdrinken in de ML.

dat er 10cm bagger zich opgehoopt heeft in die ruimte bij de voorschermen verbaasd me niets, zie je echt vaak! eigenlijk zou iedereen gewoon de moeite moeten nemen om om de paar maanden rondom alle afwateringsgaatjes door te prikken met bijv een grote tyrip, scheelt al een hele hoop!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2011 23:00 #865631 door V300 register
De lekkage bij de achterklep is over. Je had het bij het goede eind Jan. Het 3e achterbakrubber maakt de achterkant waterdicht (dus dat kun je beter nieuw kopen).

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC