Suggesties bij roest en probleem bij zijraam?
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;52682 schreef : Ik weet niet of je mijn auto al eens gezien hebt, maar dat is pas een roestbak.
Ik ben benieuwd

Heb je ergens op het forum foto's staan?
Ik zat net nog wat rond te snuffelen op het forum; mooi werk hoor al die restauratie projecten. Met die plek bij het raam ga ik binnenkort aan de slag/ aan de knutsel. Wat betreft die blaasjes; ik hoop dat het voorlopig nog even netjes blijft zodat ik kan sparen voor een serieuze ingreep (door Erik bijvoorbeeld:))
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik moet iets lachen als ik je bericht lees.
Je maakt je zorgen om enkele roestplekjes. Gezien de huidige staat van de Volvo 300erts welke nog op de weg zijn stelt dit echt niets voor.
Laten we de roestbobbels op de voorbalk "blaasjes" noemen. Bij de meeste voorbalken zijn stukken weg of uit of zitten er al gaten in. Dit is het meest voorkomend en eerste roest op de auto. Kapotkrabben, staalborstel, ijzermenie en zo nodig plamuren en verven of spuiten. Ik heb nog nooit een auto gehad die er beter uit zag. (Van de 10)
Ik weet uit ervaring dat wanneer je in een goede droge periode het roest onder het raam ook zo aanpakt, zo ver mogelijk onder het rubber prutsen, je nog een flinke tijd door kan. Misschien wel een jaar of twee jaar. Als je er maar voor zorgt dat er geen water mee bij kan komen.
En dat bij dat raam kan ik niet zo goed zien.
Kom eens bij mijn wagen kijken. Dan zou je een hartverlamming krijgen. Wat er aan is gelast en gedaan. Ik houd echter wel alles goed in de gaten, vooral de voorbalk en kokerbalken.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Alstu.
En ach, 't is toch leuk als je nog wat aan je 340 kan doen? Een auto is nooit helemaal 'af'.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;52763 schreef : forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=2821
Alstu.
Ja tuurlijk, die heb ik laatst nog bekeken; ik legde even de link niet

Briljant mooi ding joh, maar inderdaad wel wat roest waarvan ik niet zou weten waar ik moest beginnen

Als het goed is ga ik binnenkort even met mijn schoonvader (fijn he schoonfamilie

Zodra het klaar is zal ik het resultaat even posten.
En inderdaad; zo'n liefhebbersproject is nooit klaar en zolang hij lief is voor mij zal ik ook voor hem (de volvo) lief proberen te zijn

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Succes met het wegwerken, kun je daarna sparen voor leuke velgen:D
- V300 register
- Verbannen
-
Zag er niet ernstig uit.. tot ik er een schroevendraaier instak.. en die ging er schuin zo'n 10cm in. Nu zit t weer dichtgeplamuurd maar t komt al n beetje terug. Wieweet kan ik t nog wat mooier plamuren & spuiten in de toekomst:D
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Bij mij is dat niet goed gedaan.. en nu kan ik t wel steeds bijlappen maar eigenlijk moet de hele voorruit er uit en net als bij de 360 die gerestaureerd wordt een hoop laswerk nodig... en da's n lastig randje.