ook voor roestpreventie en laswerk

Deurpennen niet los te krijgen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2008 23:17 #704657 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Deurpennen niet los te krijgen
heb de dranger niet eens los gehad...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2008 23:56 #704666 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Deurpennen niet los te krijgen
Ik doe al jaren de spatschermen loshalen zonder de deuren er uit te halen. De middelste is het moeilijkst. Ik heb een flexibel verlengstukje gekocht voor een klein dopje (kwart inch). Dat werkt het makkelijkst. De onderste en bovenste lukt meestal wel met een recht verlengstuk. Vergeet geen schroefje en haal de kitrand voor (onder de lampen en aan de kokerbalk) voorzichtig, stukje voor stukje en met beleid los. Laat eventueel een boutje boven op het scherm (motorruimte) in het midden zitten, zodat ie er niet opeens afklapt.

Succes.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2008 00:23 #704828 door V300 register

Erik;51830 schreef : Ik doe al jaren de spatschermen loshalen zonder de deuren er uit te halen. De middelste is het moeilijkst. Ik heb een flexibel verlengstukje gekocht voor een klein dopje (kwart inch). Dat werkt het makkelijkst. De onderste en bovenste lukt meestal wel met een recht verlengstuk. Vergeet geen schroefje en haal de kitrand voor (onder de lampen en aan de kokerbalk) voorzichtig, stukje voor stukje en met beleid los. Laat eventueel een boutje boven op het scherm (motorruimte) in het midden zitten, zodat ie er niet opeens afklapt.

Succes.

Het is inmiddels gelukt met het linkerspatbord. Eerst stad en land afgezocht naar een flexibel verlengstukje. Zou je ook eens in de bouwmarkt moeten vragen aan de eerste beste vrouwelijke bouwmarktmedewerkster. Een rood hoofd is het effect en schuddend met haar hoofd weggelopen. Uiteindelijk ben ik ook maar rechtsomkeer gegaan. Geen praxis, gamma, automaterialenzaak, niemand kent het flexibel verlengstukje...

Dan maar op de barbaarse manier. Een boor (10 mm) een hamer en de scharnierpennen eruit geslagen. De deur eruit en het scherm ging erg gemakkelijk. Ik ben vandaag aan de rechterdeur begonnen en de dranger blijft vastzitten... shit... 1 schroefje gaat wel andere blijft zitten waar hij zit. Soort spray aan laten smeren. Volgen de verkoper zou deze er in now time uitgaan. Helaas, dat wordt uitboren denk ik want hij blijft zitten waar hij zit.

Heb je ook een merk van het flexibele dingetje (missschien een foto?) zodat ik op jacht kan?

In ieder geval erg bedankt voor de reacties!!:worship::worship:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2008 08:49 #704831 door V300 register
"automaterialenzaak" is iets te vaag.

je hebt die in vele soorten en maten, en meestal is het devies om 1 keer moeite te doen om een goede te vinden, en daar vaste klant worden....

je moet een zaak hebben waar ze dus ook gereedschap verkopen (serieus gereedschap, niet polijstmachientjes ofzo)

zoek maar eens naar dat topic met gereedschapsmerken, voor een idee wat ik bedoel met ?cht gereedschap.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2008 11:28 #704835 door V300 register
Erik tikte ze er zo uit bij mij... Maar ik denk dat het behalve het gereedschap ook een truckje is waardoor het sneller gaat!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2008 15:49 #704857 door V300 register
ze kunnen wel verrekte vast zitten!

ik heb afgelopen week nog een pen kapot/krom geslagen op de deurpen van een losgezaagde deur.

Denk dat ik eerst maar eens ga 'weken' met WD40 en op-en neer draaien van het stukje scharnier wat er nog in zit.

in geval van nood kan ik altijd dat hele stuk nog gaan zitten wegslijpen maar dat heeft niet echt mijn voorkeur :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2008 17:37 #704862 door V300 register
Ik heb trouwens een vraagje die deurvanger is er bij mij nu tussenuit die moet ik nog terug slaan (de pin van de deurvanger) Maar die zit dus voor 80% in de deur de deurvanger dat ijzertje omdat ik de deur dicht deed. Volgens mij kan ik hem er zo met een tang uitrekken, wat ik dus niet zo geprobeerd heb...

Klopt dat ook?.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2008 09:22 #704914 door V300 register
Ik heb even gekeken en je kunt ze er gewoon weer uitrekken wat ik al dacht....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2008 10:46 #705046 door V300 register
Heeft iemand teovallig nog 1 pen liggen? Ik heb deze vandeweek naar de metaalhemel geslagen....

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 12:36 #705052 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Deurpennen niet los te krijgen
Deze kun je voor weinig bij de echte Volvo dealer krijgen. Ik zou ze gelijk allemaal vervangen. Scheelt veel gekraak, hangede deur, etc.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC