Deurpennen niet los te krijgen
- V300 register
- Verbannen
-
Terug op de thuisbasis heb ik het forum geraadpleegd of iemand ook tegen dit obstakel is gelopen. Ik zag een bericht dat hier een speciaal gereedschap voor nodig is maar deze ook nog aangepast moet worden. Een heel gedoe eigenlijk. In het bericht wordt ook geadviseerd om eventueel de deur eruit te slijpen. Dat zie ik niet zitten. Heeft iemand anders de deurpennen op een gemakkelijke manier eruit gekregen en met welk gereedschap.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
zie o.a. deze Midlock catalogus:
www.midlock.nl/Adobe_catalogus_NL/Groep_N/Catalogus_N-05.pdf
prijs van de pennen is 1 tot 2 euro per stuk :+
de slagbeugel (die je ook zelf kunt maken als je een beetje handigheid en materiaal hebt) kost 23 euro.
- V300 register
- Verbannen
-
ook WD-40 kan helpen om de zaak los te krijgen.
het afslijpen van het scharnier is een 'quick fix' die het werkelijke probleem alleen verplaatst. daarbij wordt ook ofwel de auto of de deur onherstelbaar beschadigd.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
je kunt met het goede gereedschap alle 3 de bouten op de A-stijl eruit draaien, met de deur gemonteerd.
alhoewel het geen kwaad kan om standaard die deurpennen te vervangen.
- V300 register
- Verbannen
-
Kan iemand uitleggen hoe dat gereedschap werkt? Alvast dank!
- V300 register
- Verbannen
-
Ik wil de deuren er het liefst in laten zitten maar als het niet anders kan moeten ze eruit. Dutchie en Antiekeradio, jullie hebben het al een keer eerder uitgeprobeerd?
Zit toch geen verschillen in deuren? (3 deurs?)
- V300 register
- Verbannen
-
welliswaar waren de scharnierpennen ook al flink versleten, maar normaal gezien moet je er toch ook bij kunnen.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;51723 schreef : ik heb laatst nog voorschermen vervangen; zonder de deur weg te halen.
welliswaar waren de scharnierpennen ook al flink versleten, maar normaal gezien moet je er toch ook bij kunnen.
Heb je het op dezelfde manier gedaan zoals ik een poging heb gedaan (drangertje los, deur zover mogelijk opgedaan) of zijn er andere manieren om bij de drie boutjes te komen?