ook voor roestpreventie en laswerk

Navraag wat Volvo in 1989 orgineel als bodembedekker gebruikte en ik nu...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2007 11:54 #678073 door V300 register
Thanx, zal eens een hele grote pot vaseline kopen haha.
En is een zwarte tectyl spuitbus variant dan een tijdelijke goede optie over de oude tectyl (deze is echt waterachtig zo dun, dan vult dit evt. oude tectyl-scheuren voorlopig?

En voor de rest zal ik eens bij een automaterialenzaak een goede waxbasis-spuitbus halen, vanaf achteras is de bodemplaat tot achterbumper gewaxed dus daar kan ik bij overeen heen met waxgebeuren ipv tectyl.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-07-2007 00:55 #678186 door V300 register
nee, zonde van je geld :+

als er scheuren in de tectyl zitten moet het er onderuit. insmeren met motor- of versnellingsbak olie en dan een paar weken later met een houten spatel verwijderen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2007 11:41 #678286 door V300 register
vervolg tectyleren maar zoek nu nwe dorpel afdichtdopjes...

Kleine update, heb vandaag kroon-olie gl5 80w90 gekocht, morgen even wat doorspoelen en afvullen (bij de volvo nwe koperen ringetjes gehaald) en bij Brezan van dacht ik valvoline bodywax (in ieder geval rode spuitbus met gele text voor de kenners haha) en daar het reststuk van de bodem mee gedaan dat men niet had getectyleerd.

Voor de rest tectyl gecontroleerd en zag er nog scheur en kiervrij uit onder de wielkappen, valt al met al mee, zal het lichtjes in vaselinen en nu als mijn bestelde ML tectyl binnen is enkel nog de kokerbalken sprayen vanaf de 8 afdichtdopjes op mijn dorpels (heb 5 deurs dus 8 doppies nodig).

Maar... de volvo-dealer heeft deze volvo afdichtdoppen voor op de dorpels niet meer, waar kan ik vervangende rubberen afdichtdoppen nog verkrijgen???

Ik zag bij Konrad ook doppies met iets andere vorm dus er zijn ergens wel vervangdoppies te halen, wie o wie weet een adresje voor me?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2007 11:45 #678287 door V300 register
Volgens mij zijn dat geen rubberen doppen, maar van plastic. Het schijnt dat je ze er heel uit kunt krijgen, maar ik heb het nog niet durven proberen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2007 13:07 #678289 door V300 register
Bij je bus ML zitten er als het goed is een paar, wellicht dat Brezan oid ze ook nog gewoon heeft liggen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2007 19:24 #678306 door V300 register
Hoi, nee Brezan had ze niet en ik heb nu een bus idd met wel een spuitslang en wat dopjes erbij (ik zal ze morgen eens veregelijken maar het lijkt net een maat kleiner :( ).

Verder zijn het idd plastic doppen in de volvo maar de randjes zijn zo teer dat ze losscheuren van de dopjes... Had eerst luntbektang en toen een brede tang met 1 cm breed trekvlak maar ik krijg ze er niet onbeschadigd uit :cry:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2007 22:23 #678324 door E. van Oostveen
Heel erg lief, geduldig zijn voor dopjes en al je warmte geven, dan gaat het bij de meeste dopjes lukken en hebben ze nog een happy live.
Als je gaat Ml?n in kokerbalken, zorg er dan voor dat deze echt helemaal droog zijn: be sure.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-07-2007 19:33 #678352 door V300 register
Update, de meegeleverde Valvoline afsluitdopjes zijn 8mm doorsnede en het volvo-kokerbalk gat is met schuifmaat gemeten precies 10mm doorsnede.

Verder fotootje gemaakt met de gsm van de binnenkant van een van de wielkuipen, lijkt op zich geen tectyl maar een dun asgrijs keihard spul met doorschijnende gelige onderlak van de Volvo zelf???

Zie foto, ik denk dat ik er maar overheen ga waxen met een goede spuitbus wax.

Moderators: Mark Smeets