Navraag wat Volvo in 1989 orgineel als bodembedekker gebruikte en ik nu...
- V300 register
- Verbannen
-
Nu zag ik dat ik overal al zwarte tectyl of een volvo-mengsel op de bodem had (het is denk ik nog "volvo-orgineel" zal dus ook wel type tectyl zijn??, behalve bij de achterkant bij de tank (zal wel een wax zijn),
moet ik dan voor de ideale hechting nog eens spray-zwarte tectyl erop doen? Ik neem aan dat de betere opvolgers: wax, niet zullen hechten op de zwarte tectyl?????
Anders dacht ik bijv. aan Akemi? wax bodem. Leek me wel goed spul.
Wat is jullie tip,
Denken jullie dat de org. zwartige Volvo bodembedekking "doodordinaire tectyl is" of een ander materiaal?? tis wel beetje rubberig, elastisch.
Ik hoor het graag, kan ik mijn jobke afmaken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik moet de 340 ook nog eens behandelen, maar het lijkt me zoveel werk dus heb er niet zoveel zin in :no_comment::woops::f
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb bij mijn 340 laatst de tank eronderuit gehad en toen kon je goed zien dat de bodem getectileerd was met de tank er onder, dus er zat nu een lichte plek onder.
O ja, nog een tip: vergeet niet het raam naar boven te draaien (of bij mij het knopje in te drukken:yeah:), want je krijgt die wax lastig van de ruiten af. :woops:
- V300 register
- Verbannen
-
lucluc;31442 schreef : O ja, nog een tip: vergeet niet het raam naar boven te draaien (of bij mij het knopje in te drukken:yeah:), want je krijgt die wax lastig van de ruiten af. :woops:
:lol:
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
owja dit is tevens een antwoord richting de PB van Ralph, ik beantwoord dit soort vragen liefst op het forum zodat ze nog terug te vinden zijn via de zoekfunctie!
in plaats van het teerprodukt wat oorspronkelijk tegen de bodem zit, kun je inderdaad v??l beter een moderne wax gebruiken. dit blijft een klein beetje plakkerig als je erover gaat wrijven, maar vormt wel een 'droog' huidje zodat er geen vuil in komt. spul is een beetje bruinig/semi transparant.
veel beter dan ouderwetse teerbasis tectyl (bodysafe) want dat wordt keihard en gaat op den duur scheuren.
onderhoud van een oude teerlaag kun je doen door regelmatig in te vetten met vaseline oid. dan blijft de teer soepel en komt er geen vocht onder.
Groetjes Wouter