Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Youngtimerevent 20 mei DRU-park Ulft

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2012 20:36 #907648 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Youngtimerevent 20 mei DRU-park Ulft
ja, beurscommissie, bestuurslid..... dat wordt weer een leuk verhaal. ik zal volgende vergadering nog eens polsen wie er als vrijwilliger aangewezen wil worden :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2012 21:15 #907652 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Youngtimerevent 20 mei DRU-park Ulft
misschien lees ik het nu verkeerd... maar het komt op mij over alsof het kwartje nog niet gevallen is :)

Op basis van berichten nummer 1 en 3 van dit topic is er een mailing, nieuwsbrief en weet ik wat meer verspreid waarin stond dat een clublid uit Ulft zijn auto wel wil showen. Nou, dat is dan toch ?cht verkeerd opgevat.
"Proberen om erbij te zijn" is iets heel anders dan op een stand willen staan. Zoals per mail al aangegeven heb ik waarschijnlijk niet de hele dag de tijd en wil ik me op voorhand niet vastpinnen op een op losse poten staand verhaal...

Hopelijk gaat er bij het bestuur nu een lampje branden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2012 00:01 #907670 door V300 register
nee dat was allang duidelijk hoor, youngtimer evenement gaan we niks mee doen. de oproep beurscommissie is meer algemeen, voor de vkb enzo.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2012 21:11 #908121 door 16673-dummy
Ok?, even concreet: op de site van het Youngtimerevent zag ik dat er meerdere 480's, een 940 HPT (Chris?) en een 340 aanwezig zullen zijn op het youngtimer"showterrein".

Omdat het voor mij een thuiswedstrijd is en ik zondag vrij heb, ga ik er toch maar heen. Ik overweeg sterk om een Youngtimerticket te kopen zodat ik een youngtimer op de expositiestand kan parkeren. Dat zal waarschijnlijk de 460 GLE van mijn moeder worden.
(De 345 zit onder het cementstof, zowel van binnen als van buiten; mijn vader heeft tegels geslepen in de garage waar mijn 345 -met 2 open ramen- dus om het hoekje stond...)

Zijn er clubleden die er ook bij zijn? Altijd leuk om even kennis te maken. Ik denk dat ik er alleen de ochtend ben, heb 's middags nog andere verplichtingen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2012 21:46 #908122 door V300 register
Ik ga er ook heen, maar dan in de middag. Dus ook al zou je mij (her)kennen dan lopen we elkaar waarschijnlijk toch mis.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2012 22:39 #908129 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Youngtimerevent 20 mei DRU-park Ulft
Yep, ik heb inderdaad een plekkie gekocht voor de 940.
Hopelijk naast/in de buurt van de andere Volvo's, want ik zou het jammer vinden als alles verspreid op het terrein zou staan.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2012 23:23 #908138 door 16673-dummy
ah kijk, dan zal ik proberen om de 460 ernaast te zetten!

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2012 17:27 #908307 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Youngtimerevent 20 mei DRU-park Ulft
In het begin van de middag ben ik even langs geweest bij het Youngtimerevent op het oude terrein van de DRU-fabriek te Ulft. Terwijl ik er naar toe reed kwam ik al een aantal auto's tegemoet welke reeds bij het evenement waren geweest, dus ik kreeg de twijfel of het wel zo druk zou zijn op het terrein.
Eenmaal aangekomen, na een vermoeiende rit van 5 minuten (eindelijk eens iets in de buurt :p), bleek het lekker druk te zijn op het terrein en hadden ze zat plek voor m'n 940. Bij binnenkomst werd netjes de route gewezen waar de auto moest staan en kreeg je een leuk oranje polsbandje (waarvoor weet ik nog niet) en een flyer van het terrein met de bezigheden rondom het terrein.

Helaas bleek het terrein niet op alfabetische volgorde te zijn ingedeeld en moest mijn Volvo maar naast een Toyota en een Mercedes gaan staan (eerste die een automerk met een U opnoemt krijgt eeuwige roem). Netjes de auto achteruit naast de jappenbak geparkeerd en de camera uit de kofferbak gehaald om een paar plaatjes te gaan schieten met dat allemachtig mooie weer van vandaag.
Als eerste viel me de 740 Turbo van een mede Volvo700verenigingclublid op, maar heb de eigenaar niet kunnen spotten. Helaas heb ik niet de 760GLE met Hausser bodykit gezien (Slurpje) die ook zou komen, maar wellicht was die afgeschrikt door de weersvoorspellingen.

Vervolgens een beetje rondgelopen en auto's wezen kieken.

Gelukkig was het aanbod in auto's erg breed en stonden er niet alleen maar garageschoonheden te blinken op het terrein. Het aanbod was erg variabel van dagelijkse scheurijzer tot auto's waar ??ns per kwartaal een show mee wordt bezocht. Auto's van begin jaren zeventig tot midden jaren negentig. De algehele staat van de auto's die buiten stonden was zeer redelijk tot goed, met her en der een paar rotte appels. Er stonden opvallend veel auto's te koop voor schappelijke bedragen, maar ook een paar met een prijs waar je de nekharen van overeind gaan staan.

Het aantal bezoekende clubs was niet hoog, maar de clubs die er wel waren hadden dan ook meteen een goed aantal auto's meegenomen. Wel apart was het soort volk dat bij de clubs behoorde, maar dat slaat natuurlijk op elke club van 'X'-merk.

Het event stond natuurlijk in het teken van de Youngtimer en daarmee ook in het teken van de eerste "Turbo" auto's en daarmee een flinke dosis aan dikke spoilers en achterruitjaloezie?n. Persoonlijk gaat mijn voorkeur wel uit naar foute auto's en auto's met zo'n cultstatus.
Op het buitenterrein stond het redelijk vol met Golfjes, 900 Turbo's, E30's en een shitload aan Mercedessen. Gelukkig stonden er verspreid op het terrein ook paar leuke exoten als een Ford Sierra XR4i, Lancer Turbo 2000, Nissan Cherry Turbo, Kadett GT/E, Nissan 280ZX, VW 1600 enzovoort.

In de SSP hal waren een aantal leveranciers/bedrijven vertegenwoordigd met hun projecten en "bijtellingsvriendelijke" auto's. Persoonlijk stond ik af en toe te kokhalsen van de prijzen die ze voor bepaalde auto's vroegen en om het gladde gedrag van de eigenaren. Maarjah d'r is een markt voor en die moet natuurlijk ook opgevuld worden. Overige bedrijven waren specifieke bedrijven voor revisie van bepaalde merken en een paar vertegenwoordigers van schoonmaakspullen (lakherstellers, trim detailers, extra zachte sponzen). Bij de vertegenwoordigers van Mequiars en Adams viel een boel mooi spul te zien, maar laat ik eerst is het normale poesten onder de knie krijgen voordat er zo'n hoogtoerige polijstmachine wordt aangeschaft :p

In het midden van de SSP hal werd er een Concours d? Elegance georganiseerd. Hier stonden een aantal youngtimers die waren uitgezocht om zich te mogen presenteren op een ereplaats. Terwijl ik daar rondliep werd volgens mij net de winnaar uitgeroepen, maar ik heb daar niks van kunnen verstaan. Hier stonden een paar erg mooie exemplaren tussen met al het turbo- en spoilergeweld van de jaren 80 en 90 met de Dodge Dual Ram als grootste vreemde eend in de bijt.

Rond 15:00 uur vond ik het weer welletjes, net als de meeste bezoekers, en ben ik in m'n snoeihete auto gestapt (ik blij dat ik geen volleder in de auto heb zitten :+) om met een kleine omweg weer op huis aan te gaan.
Echt prachtig weer gehad en hopelijk is er volgend jaar weer een Youngtimer Event, maar dan nu wel met de auto's op merk opgesplitst en wellicht op jaartal (kun je nog is wat vergelijken).

Mijn bijdrage voor de visueel ingestelde mens met daaronder de link naar het volledig album:

[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img
[img

Wil je echt nog meer foto's zien? Klikkerdeklik!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2012 18:29 #908308 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Youngtimerevent 20 mei DRU-park Ulft
woaaa die witte quattro is dik!

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2012 18:47 #908309 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Youngtimerevent 20 mei DRU-park Ulft
UAZ, United States Motor Company, Uri

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC