Taxatie dag bij François 6 mei 2011
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
AvdAkker;175803 schreef : je zegt het zelf al Steven.
taxatie is een combinatie van staat vd auto, zeldzaamheid vd auto en unieke som van speciale opties of een zeldzame fabrieksuitvoering.
helaas is de 340 van Wouter een vrij jong model, wat het al minder bijzonder maakt, het is een af-fabrieks basis uitvoering; wat hem ook al minder bijzonder maakt. neemt dus uiteraard niet weg dat het mede dankzij de talloze poets-uren een schitterende bak is maar voor een hele hoge taxatie heb je meer nodig als een schitterende bak.
als er een identiek uitziende 360 was qua opties/km stand/jaartal/plaatwerk etc. dan is de taxatie ook enkel het percentageverschil van de cataloguswaarde hoger. een GLT van hetzelfde jaar; zal dan vanwege het optiepakket stukken hoger scoren.
maar vergis je niet in het nut van een taxatie; als Wouter hier zijn verzekering op aanpast en er gebeurt wat mee dan is het altijd beter als de ?450 "oud ijzer premie" die verzekeringsmaatschappijen voor een niet getaxeerde V300 geven.
Precies Anjo!
Maar wat Wouter in zijn achterhoofd moet houden, is dat zijn auto nog vrijwel origineel is. Dat betekent vandaag de dag een relatief "lage" (3000 euro is toch heel wat voor een auto van 23 jaar oud!) waarde, maar over een jaar of 15 een waarschijnlijk relatief hoge waarde vanwege het hoge originaliteitsgehalte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
punkazz;175792 schreef : Het gaat mij niet alleen om het poetsen. Lage km-stand, zeer weinig roest, deuken en krassen. Gewoon een zeer net uiterlijk. Objectief gezien vind ik daarom dat 3000 euro te laag is. Zeker als ik dat vergelijk met de 3250 euro die mijn (toen ook al enigszins) rotte Blue Special twee jaar geleden deed.
Laat ik zeggen dat ik onderschat heb hoeveel de uniekheid van een auto dan toch mee telt.
Voordeel is dat de all-risk premie ook laag blijft met deze taxatiewaarde.
Beter dan wat jij hierboven schrijft had ik zelf niet kunnen reageren, ook word er naast het was en poets werk (op de soms meest gekke plekken

AvdAkker;175803 schreef : maar vergis je niet in het nut van een taxatie; als Wouter hier zijn verzekering op aanpast en er gebeurt wat mee dan is het altijd beter als de ?450 "oud ijzer premie" die verzekeringsmaatschappijen voor een niet getaxeerde V300 geven.
Niet om de rest van wat je geschreven hebt te bagatelliseren maar dit is toch wel precies hetgeen waarom ik de 340 heb laten taxeren, als ik nu zelf een fout maak of een ander, krijg ik een tegoed bon van de VVV en een bosje bloemen als troost....(zwaar gechargeerd

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
volvofiel;175809 schreef : Precies Anjo!
Maar wat Wouter in zijn achterhoofd moet houden, is dat zijn auto nog vrijwel origineel is. Dat betekent vandaag de dag een relatief "lage" (3000 euro is toch heel wat voor een auto van 23 jaar oud!) waarde, maar over een jaar of 15 een waarschijnlijk relatief hoge waarde vanwege het hoge originaliteitsgehalte.
Dat is nu ook wat ik me bedacht, maar dan iets eerder al, wat zal bijvoorbeeld de waarde zijn over twee jaar bij hertaxatie (hoewel ik me ook realiseer dat er verschil kan zitten tussen verschillende taxateurs)
Dat zou wel een soort indicatie zijn denk ik voor de "klassieker" status van onze auto's, en daarnaast natuurlijk het feit dat er steeds minder van rond zullen rijden....