Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Taxatie dag bij François 6 mei 2011

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-05-2011 17:43 #874581 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Taxatie dag bij François 6 mei 2011
Dus als ik het goede begrijp heb jij vandaag een rapport hebben mogen ontvangen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-05-2011 16:09 #874824 door Wouter Borsje
Zojuist het taxatie rapport mogen aantreffen in de brievenbus.

Getaxeerde waarde: ? 3000,- :)

Ik ben een blij man, zelf had ik een bedrag van ergens tussen de ? 2600 en ? 2800 verwacht.

Nu nog even afwachten wat de mooie rooie van Robbert-Jan heeft gedaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2011 16:13 #874825 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Taxatie dag bij François 6 mei 2011
Eerlijk gezegd vind ik dat te weinig voor jouw auto. Mijn GLS is drie jaar geleden ook voor 3000 euro getaxeerd en die zat toen onder de deukjes, krassen en met aardig wat roest. Ik had voor jouw auto wel 5000 euro gedacht! Maar toch is dit een goed resultaat voor het verzekeren. Als je hem nu zou willen verkopen, is waarschijnlijk 1000 euro al niet eens haalbaar, helaas.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2011 16:17 #874826 door V300 register
Ik vind het ook wat magertjes! Je hebt zo'n beetje de mooiste en hardste standaard 340 die ik ooit heb gezien.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-05-2011 17:04 #874828 door Wouter Borsje
Bedankt mannen, het is fijn te weten dat jullie mijn 340 hoger hadden ingeschat qua taxatie waarde.

Ik ben misschien soms wat te snel tevreden waar het bijvoorbeeld om dit soort dingen gaat.

Er zijn hier naast jullie vast nog meer clubleden die al wat ervaring hebben met taxatie's en ik ben dan ook benieuwd wat anderen van dit bedrag vinden.

Komende maandag in ieder geval meteen even bellen met mijn verzekerings maatschappij om een en ander te regelen zodat de 340 straks all risks verzekerd verder gaat en bij een eventuele schade de kansen op goed behoud van de auto een stuk groter zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2011 17:09 #874829 door V300 register
Mijn "zeldzame" 360GLT 3drs met origineel schuifdak en windkap,
deed ook maar 3750 Euro. Maar aan die auto moet nog e.e.a. gebeuren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2011 17:09 #874830 door V300 register
Ik heb weinig ervaring met taxeren.. maar is een 340 uberhaupt wel 5000 euro waard? Er zijn er ontzettend veel van gemaakt, erzijn nog heel veel onderdelen voor te krijgen (de discussie over klassieker ja of nee is al zo vaak gevoerd, en dit is niet de plek om dat te doen voor reaguurders). Een 360 is toch wel meer waard lijkt me..

Misschien is het in vergelijking met andere taxaties wel wat magertjes. Maar poetsen maakt je auto niet veel meer waard. In een week kan iedereen z'n auto kleien, wassen poetsen en doen! Wat overigens niks af doet aan jouw prachtige 340 Wouter! Repect daarvoor

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2011 17:21 #874832 door V300 register
Taxatiewaarde is geen verkoopwaarde, dus ja, in theorie kan een 340 een taxatiewaarde van 5000 euro hebben. Maar ik geef toe dat er daarvoor iets meer bijzonderheid aan de auto moet zitten.

Het gaat mij niet alleen om het poetsen. Lage km-stand, zeer weinig roest, deuken en krassen. Gewoon een zeer net uiterlijk. Objectief gezien vind ik daarom dat 3000 euro te laag is. Zeker als ik dat vergelijk met de 3250 euro die mijn (toen ook al enigszins) rotte Blue Special twee jaar geleden deed.

Laat ik zeggen dat ik onderschat heb hoeveel de uniekheid van een auto dan toch mee telt.

Voordeel is dat de all-risk premie ook laag blijft met deze taxatiewaarde.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-05-2011 18:46 #874839 door V300 register
Ik heb de auto nog nooit in 't echt gezien...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2011 19:13 #874840 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Taxatie dag bij François 6 mei 2011
je zegt het zelf al Steven.

taxatie is een combinatie van staat vd auto, zeldzaamheid vd auto en unieke som van speciale opties of een zeldzame fabrieksuitvoering.

helaas is de 340 van Wouter een vrij jong model, wat het al minder bijzonder maakt, het is een af-fabrieks basis uitvoering; wat hem ook al minder bijzonder maakt. neemt dus uiteraard niet weg dat het mede dankzij de talloze poets-uren een schitterende bak is maar voor een hele hoge taxatie heb je meer nodig als een schitterende bak.

als er een identiek uitziende 360 was qua opties/km stand/jaartal/plaatwerk etc. dan is de taxatie ook enkel het percentageverschil van de cataloguswaarde hoger. een GLT van hetzelfde jaar; zal dan vanwege het optiepakket stukken hoger scoren.

maar vergis je niet in het nut van een taxatie; als Wouter hier zijn verzekering op aanpast en er gebeurt wat mee dan is het altijd beter als de ?450 "oud ijzer premie" die verzekeringsmaatschappijen voor een niet getaxeerde V300 geven.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC