Nabespreking Nachtrit 2010
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

heb volop gelachen, maar van de vragen of zelfs de route is bij vlagen weinig terecht gekomen. Lag denk ik deels aan onszelf (beetje duf na een lange dag) maar ik zag wel dat er meer mensen last hadden om de 'tricky' punten in de route te overleven.
Het laatste stuk ging verhoudingsgewijs goed af maar omdat we toch weer ergens blijkbaar een straat verkeerd reden kwamen we al een half uur voordat we het doorkregen hoe het zat al bij het eindpunt langs rijden. Toen we daar eenmaal achter kwamen was de berekening 'hoe laat is het nu, en hoe laat is het als ik straks thuis ben' laat genoeg om er snel een einde aan te breien.
Erik van harte bedankt voor de gastvrijheid en organisatie!
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;160867 schreef :
Het laatste stuk ging verhoudingsgewijs goed
Daar gingen wij dus juist fout!
Een 'bus' naar links en nog een 'bus' naar links en dan weer op zelfde plek uitkomen:)
Een 'verloren hoek' die geen hoek maar een kilometers lang weggetje was...
Wanroy had het slecht met ons voor. Op gegeven moment maar hoofd in schoot gelegd en de tomtom gevraagd om ons thuis te brengen. Maar... wel enorm veel plezier gehad!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Dan ben je nog knaqp lenig... :+eipmiw;160868 schreef : Op gegeven moment maar hoofd in schoot gelegd en de tomtom gevraagd om ons thuis te brengen.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Het is dan ook een NACHTRIT. Soms was de routebeschrijving te cryptisch of was het verschil tussen de meest voor de hand liggende mogelijkheid of het alternatief heel klein, waardoor misgereden werd. Ook waren tussenpaadjes soms moeilijk in het landschap te vinden. Die punten ga ik in de route verduidelijken.
- V300 register
- Verbannen
-
Gister als laatste gestart en met een ploeg van 4 man sterk als navigators dacht ik wel dat we wel tot het einde zouden komen. Helaas waren we een paar keer hopeloos het spoor bijster, een paar keer de weg weer terug gevonden. Vooral in het begin net na dat boskant weggetje, ja hier rechts de rijksweg op en maar afrijden tot in nijmegen. Onderweg zie je allemaal 300 autos langs de kant staan, hoezo duidelijke hint :halo:. maar goed wij doorrijden tot in nijmegen en zoek een oude weg richting de waterwerken :humor:. We hadden wel een uur erover gedaan om weer op het goede pad te komen.
Mja het wordt steeds later en we reden langs een cafetaria in reek, tijd om te eten, ja was een eindje uit de buurt :S
Naast het cafetaria zat nog een kroeg waar de polonaise het dwijlorkest volgde, leuke wending van de nachtrit. Nog gevraagd naar een motel in de buurt en snel doorgereden naar motel Koolen om vervolgens de route te vervolgen.
Een paar stappen later waren we de weg alweer kwijt en de borden richting nijmegen trokken steeds meer onze aandacht, het was al half 3. Zodoende die kant opgereden en de halve auto weer wakker gemaakt om nog een biertje te drinken in nijmegen om daarna de weg richting apeldoorn aan te houden..
Al met al was het een leuke puzzel en veel schik gehad. Heb volgens mij nog nooit zoveel moeten keren op 1 dag.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-

- Mark Smeets
- Moderator
-
antiekeradio;160867 schreef : Het laatste stuk ging verhoudingsgewijs goed af
Dat was dus niet eens het laatste stuk, er was nog een blaadje daarna :+
Ik vond de opdrachten erg leuk, om op bepaalde plekken weer een nieuwe beschrijving te zoeken, leuk gevonden! Echter vond ik de route eigenlijk ronduit te moeilijk. De aanwijzingen waren iets 'te vrij'. Des ondanks is het ons toch gelukt om als enigste het eindcaf? te bereiken om kwart voor 3... Alwaar bleek dat er niemand van de 300 club was :confused:
De mooiste momenten:
- Het einde van de eerste beschrijving eindigde bij een sluis. De weg waar we inmoesten stond heel duidelijk aangegeven, maar door het donker was de sluis niet te zien. Dus wij rijden mooi die weg in, komt Wouter er al uitgereden hoofdschudend, nee hier is het niet.. Dus toch maar verder maar niks kunnen vinden. Dan maar weer terug en toch die doodlopende weg inrijden

En jawel hoor, sluis gevonden. Willen we net naar 'de bunker' lopen voor de volgende routebeshrijving, rijdt Laurens het straatje in en blijft net als ons twijffelen. 'shit nu kunnen we niet naar de bunker, dan moeten we langs hun en zien ze de sluis'

Later reed laurens toch door tot aan de sluis, en daar in ruil voor een vraag nog de tip over de juiste bunker gegeven, en nog een kwatier lol gehad aan andere V300 rijders die stonden te zoeken naar de sluis :f
- Routebeschrijving: volg deze weg, ook als hij een andere naam krijgt tot aan de Hapsstraat, en blijf hoop houden op en goede afloop...
kwatier / 20 minuten later, hmm maaskade in Mook? Dan zijn we te ver... :wtf2:
Hey daar op het boord staat Haps, laten we dat maar volgen.. Ow kijk, dit heet de Hapseweg en daar is een boord met Vianen (volgende aanwijzing) yeehaa!
- aanwijzing: 'rijdt deze weg af totdat je in een dorp komt'. Ja en die weg was niet geasfalteerd en zo hobbelig dat we minstens een kwatier in de 1 (en afentoe 2) gesukkeld hebben voordat er een dorp kwam.. heel grappig Erik

- Het laatste blaadje was alleen maar te bereiken door een echt modderpad. Toch maar ingereden en het blaadje gevonden. Kom je terug bij Erik: 'Jaa ik had de auto op de dijk gepakeerd en ben het laatste stuk gelopen' :no_comment:
Op de terugweg naar huis om 4 uur ook nog ff schik gehad, lag opeens een vrij groot beest op de weg. Nog een flinke ruk aan het stuur gegeven maar ging er toch nog overheen, flinke klappen in de wielkasten en een bloedspoor op de sideskurt :f De auto ziet er nu dus echt 'beestachtig' uit, vol met modder en bloed

Wijze les voor mij: was nooit meer de auto op de dag van de nachtrit :nono:
Ik lag trouwens om klokslag 5 uur in bed, 23 uur en ruim 500 km verder op 1 dag...
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;160882 schreef : Als ik die tijden zie is het maar goed dat ik niet meegegaan ben...
Dan ben je nog knaqp lenig... :+
Wie zegt dat het over mijn schoot gaat?:f
- V300 register
- Verbannen
-
Vooral hoe oud het klooster is.... Volgens ons uit 1645.
En hoe kon je er achter komen hoe oud Landhorst is? Zag echt niets bij die kerk.
En hoeveel boten er in de sluis konden. Volgens ons 18