Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Nabespreking carburateur cursus

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
15-02-2010 16:08 #817779 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Nabespreking carburateur cursus
een iets warmere ruimte :p

nee maar even serieus.

Enigste wat ik kan bedenken is eventueel het gebruik van powerpoint op een scherm. Hierbij hoef je niet rond te gaan met foto's en kun je dingen makkelijk met een stok aanwijzen. Maargoed dan moet je wel zo'n projector hebben... Het zou alleen maar extra 'luxe' zijn, want zoals het nu ging werkt het ook in principe :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2010 16:10 #817780 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Nabespreking carburateur cursus
een BEAMER :) Wie o wie doneert er eentje aan de club?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2010 16:27 #817782 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking carburateur cursus
Als je daarvoor tijd hebt moet je gewoon eens willekeurig bedrijven gaan mailen uit naam van de club. Ga naar een gemiddeld industrieterrein in Den Haag, schrijf 20 grote (middelgrote, 50-150 man personeel zeg maar) bedrijven op en stuur ze naderhand een mailtje via een V3C adres. Ik geef je een hele goede kans dat er eentje in het rommelhok nog een goeie beamer heeft liggen die ze wel kwijt willen. Zo niet: Pak de volgende 20.

Zo heb ik al vaker dingen voor goede doelen voor elkaar gekregen.

edit: eventueel zou ik dit nog wel willen doen. Alhoewel ik natuurlijk alleen mailtjes kan sturen, niets afwerken...

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2010 18:08 #817799 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Nabespreking carburateur cursus
Mijn positieve kritiek had ik al gepost.

elpee;133891 schreef : De cursus was goed opgeboeid en de uitleg helder. Alleen wat ik jammer (positieve kritiek)vond dat er niet een standaard 340 met Weber carburateur binnen stond om te laten zien hoe je dingen kunt afstellen omtrent, stationair toerental en CO.

Maar voor de rest chapeau wouter

Een cursusdag van mijn werk als monteur ziet er vaak als volgt uit

Theorie tot 10.00uur
Koffie tot 10.15
Theorie tot 12.30
Pauze tot 13.00
Theorie tot 14.00
Praktijk tot 16.00

En die praktijk is soms behoorlijk leerzaam

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2010 18:27 #817804 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nabespreking carburateur cursus
maar hoe je de praktijk geeft bij zo'n cursus als deze is natuurlijk wel een vak apart; hoever ga je in een theorie en praktijk dag?

na een dag theorie wat betreft werking, onderhoud en mogelijke storingen aan de carburateur overgaan in een praktijkcursus carburateur reviseren krijg je volgens mij 1 grote chaos.

laten zien hoe je een auto af moet stellen moet wel mogelijk zijn, maar dan moet je van tevoren ook wel weten dat je enkel iets af hoeft te stellen en de auto verder 100% in orde is (stationair en co-stelschroef zijn de ?llerlaatste stappen die je moet nemen na revisie/diagnose) anders is het ding niet af te stellen zoals het hoort of ben je bezig met het maskeren van een probleem ipv een motor goed afstellen

de afstelschroeven zitten bij de webers op 2 manieren (constant co systeem en normaal), bij de b172k anders, en bij de b200k ook weer net even anders

vraagbaak bij de hand houden, goed naar de plaatjes kijken, instructies lezen en vooral bij de basis afstellingen deze zeer nauwkeurig opvolgen, logisch nadenken en alles wat je losschroeft zodanig organiseren dat het op de juiste plek en op de goede manier weer teruggeschroefd kan worden en voor de rest stelt het echt gewoon geen fuck voor!

beamer met presentatie zou idd welkom zijn, misschien een iets kleinere ruimte zodat je jezelf wat beter verstaanbaar kan maken maar uberhaupt een ruimte vinden is al moeilijk genoeg.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2010 20:01 #817818 door Laurens Post
Ik ben voorstander om een cursus in december uit te voeren in het scoutinggebouw waar ik lid van ben.

Voordelen. Elektrische Beamerscherm aanwezig, goed geisoleerde blokhut dus warm en niet lawaaiig

Nadeel het is geen garagebedrijf

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
15-02-2010 20:12 #817823 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Nabespreking carburateur cursus
daar staat helemaal niks over op de site? Waar gaat die cursus over?

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2010 20:14 #817825 door Laurens Post
ik heb het aangepast

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2010 17:05 #817998 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nabespreking carburateur cursus
Wat betreft die presentaties: wij (ik + Stefan) hebben een projectiescherm voor de V3C geregeld.
Niet om af en toe in bruikleen te geven o.i.d., het is een gift aan de club. Leek ons wel handig voor beurzen e.d.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2010 17:29 #818003 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking carburateur cursus

volvofiel;134330 schreef : (o.a. de afstelling van de choke en gasklep, dat werkt elkaar tegen op de een of andere manier).

Door deze opmerking herinner ik me nog een vraag die ik had willen stellen: wat is het effect van de choke op het stationair circuit? Kan me niet herinneren dat we dit specifiek behandeld hebben. Ik kan me zo voorstellen dat het effect van het stationair circuit afneemt door direct mengselaanvoer via de venturi's?
Aangezien we de B19 zijstroom-carbs niet hebben besproken heeft deze Q&A dus verder weinig meer met het euvel van Joost te maken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC