Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Nabespreking Nachtrit 14 November

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 10:26 #807587 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nabespreking Nachtrit 14 November
Ik ben in ieder geval voor een deelnemerslijst met een hantekening, waardoor de club gevrijwaard wordt. Daarnaast is een dergelijke lijst heel erg handig om te kijken wie er mee doen en wie er uiteindelijk ook op het eindpunt arriveren.
Stel dat je iemand mist, dan moet je gaan bellen en helpt dat niet, dan groot alarm slaan. Er kan van alles gebeurd zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2009 10:44 #807588 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Nachtrit 14 November
Zoals bij Duco?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 11:00 #807589 door E. van Oostveen
Duco was ons: Jeroen en ik, al lichtelijk opgevallen, omdat de routebeschrijving met vragen niet terug was gekomen. Daarna zijn we met de uitslagen druk doende geweest. Gelukkig kwam Duco nog aan toen er nog mensen op de parkeerplaats stonden.

Vanuit Duco had het verstandig geweest om om 12:30 ff te bellen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2009 11:52 #807590 door V300 register
m.a.w. de gang van zaken bewijst dat het hebben van een ingewikkeld formulier geen meerwaarde biedt t.o.v. een simpel A4tje waar de organisator van het evenement opschrijft wie er aan de rit begonnen is?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 12:01 #807593 door E. van Oostveen
Waar de organisator regelt dat mensen zelf hun naam opschrijven en een hantekening zetten om de club van verantwoordelijkheid te vrijwaren onder de gestelde regels.
Als beheerder van een groepsaccomodatiehuis heb je ook een overzicht van de mensen nodig die zich daar bevinden, tbv. toeristenbelasting, calamiteiten etc..Mensen zijn zelf verzekerd en aansprakelijk voor hun doen en laten. De verzekering van het gebouw of in dit geval de toerrit is voor de club.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2009 13:00 #807596 door V300 register
het beheer van een groepsaccomodatie / youth hostel is dus te vergelijken met een toerrit?

vrees dat dit niet helemaal correct is, vanuit de oogpunten van regelgeving, eisen aan administratie, toeristenbelasting, calamiteiten etc.

je kunt het natuurlijk altijd zo ingewikkeld maken als je wilt
(je kunt deelnemers ook verplichten om een plechtige eed af te leggen, een notaris erbij halen om de deelname contracten te laten vasteleggen, etc)
maar is het echt nodig???

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 13:15 #807597 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Nabespreking Nachtrit 14 November
Duco kwam aan toen Diede en ik het terrein af wilde rijden, Jeroen was ook net het terrein af maar had ze nog gezien en kwam ook terug. Erg lullig om dan zo weg te rijden, dus ik en Diede ook nog maar even omgedraaid. Dat is wel iets om bij te houden voor de volgende keer.

Foto's? Wat dacht je van ook wat stukjes film? Heb er nog steeds geen tijd voor gehad. Begin december weer nieuwe ronde Vakkanjer wedstrijden, alleen dan nu als begeleider/jury dus ben druk aan het voorbereiden nu.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 13:38 #807599 door E. van Oostveen

antiekeradio;126026 schreef : het beheer van een groepsaccomodatie / youth hostel is dus te vergelijken met een toerrit?

vrees dat dit niet helemaal correct is, vanuit de oogpunten van regelgeving, eisen aan administratie, toeristenbelasting, calamiteiten etc.

je kunt het natuurlijk altijd zo ingewikkeld maken als je wilt
(je kunt deelnemers ook verplichten om een plechtige eed af te leggen, een notaris erbij halen om de deelname contracten te laten vasteleggen, etc)
maar is het echt nodig???

Ok?. Ik beschouw deze opmerking als een vrij brief om me nergens meer druk over te maken. Ik ga er van uit dat er geen aanspraak op Jeroen en mij als organisatoren/initiators/co?rdinatoren van een gebeuren, gemaakt kan worden en ook niet op andere mensen die hiervoor actief zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2009 14:19 #807603 door V300 register
Dat is wat mij betreft helemaal akkoord, voor zover de betreffende evenementen geen "competetief element" hebben (denk elandrun, circuitdagen), en dit ook duidelijk blijkt uit de routebeschrijvingen, aankondiging etc.

Voor evenementen waar competitie, vergunningen, of bijzondere risico's bij komen kijken kunnen we per geval zien hoe we problemen vermijden. Belangrijk hiervoor is dat de plannen vwb het soort evenementen vooraf duidelijk zijn bij het bestuur, zodat we dit kunnen beoordelen v??rdat de aankondigingen in de Volvoice en op de site verschijnen. Als er dan vragen zijn kan het altijd nog bijgestuurd worden.

Het maken van een deelnemerslijst zal zowieso nuttig blijven, al is het maar vanuit het idee van verbeteren van evenementen (serviceverlening aan / communicatie met de deelnemers)

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2009 21:18 #807862 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Nabespreking Nachtrit 14 November
bij mijn nachtrit van 14-11 heb ik bewust mijn 2 telefoonnummers er onder gezet..maar als mensen geen zin hebben om te bellen al ze verdwalen of wat later zijn?dus de informatie van de organisator (v3c lid/evc)is een stukje veiligheid die je zelf wil inzetten..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC