Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Wensen/ideëen voor 2010

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2009 00:31 #803389 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wensen/ideëen voor 2010
?k ga echt geen 100+ euro betalen voor een drift/slip of weet ik wat voor n cursus. Dan pak ik 's avonds/'s nachts net zo lief het industrieterreintje hier om de hoek (in de regen) :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2009 13:04 #803421 door V300 register
Wat je ook kan doen is proberen groepskorting te bedingen bij een rijvaardigheidstraining. Bij Prodrive bijvoorbeeld rijd je met je eigen auto, dat is toch sowieso al leerzamer dan in een les-Astra met ABS en ESP. Het is bovendien centraal in Nederland (Lelystad) en als je al tien man kan vinden die toch al zoiets wilden doen maar nu korting kunnen krijgen (dagcursus kost sowieso pakweg 175 euro) dan heb je weer een leuk en leerzaam clubevenement... het zal niet voor iedereen even nuttig zijn, maar van de dik 200 leden zullen er vast wel een paar ge?nteresseerden bij zijn.

Dingen als circuitrijden zou je ook in een groepsverband kunnen doen: op Zandvoort kun je ook voor een redelijk schappelijk bedrag vrij rijden. Dat hoef je niet zelf te organiseren, maar je kan wel een soort 'meeting' op de kalender zetten zodat je met tien auto's op het circuit verschijnt.

Verder kan ik alleen maar samenwerking met andere verenigingen aanmoedigen, zoals die Nachtrit met de VKV van afgelopen jaar. Zeker als het gaat om evenementen in de wat minder bezochte delen des lands zou je daar vaker een beroep op kunnen doen. Hoe meer Volvo's hoe meer vreugd...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2009 17:06 #803437 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wensen/ideëen voor 2010
Driften is wel het laatste wat ik zou doen.

Daarvoor heb ik geen 340 gekocht! :D

Wat w?l leuk is, is een soort van "vrij rijden" waarin je zelf je tempo mag bepalen. Daar zou ik aan meedoen! Even de auto leren kennen.

Echter levert dat natuurlijk weer problemen op; Anjo zal het niet bepaald op prijs stellen als m'n binnenvaartschip voor hem rijdt :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2009 18:38 #803443 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Wensen/ideëen voor 2010
denk niet dat een dagje "driften" geen zin heeft, ?lke 300 en het maakt niet uit wie er achter het stuur zit heeft de potentie om eens een keer de kont om te gooien zij het ongewenst.

wat wil je dan, 5 rondjes tollen en in de vangrail(of erger) belanden of weten hoe je moet reageren met je stuur en pedalen en de auto onder controle houden?

ik sta wel een beetje achter steven, al zou ik misschien wel die e100 over hebben om de 340T eens flink uit te laten:)

zandvoort is om prive (als club) wat te organiseren gelijk bijzonder prijzig en dat is eigenlijk best wel een saai circuit voor standaard 1.4tjes, mochten we een dagje iets op midland kunnen plannen (enkel voor 300's!) lijkt me dat een veel beter idee, daar komt een 300 best wel tot z'n recht.

voor wat ik gelezen heb op fora van mensen die aan vrijrijden.nl en circuitdagen.nl meedoen is dat dat door onervaren "coureurs" behoorlijk gevaarlijke rondjes zijn (ie direct vanuit de pits vol de baan op terwijl een snelle auto daardoor vol uit moet wijken, er staat zo'n mooie witte lijn vanuit de pits...) ook kussen regelmatig auto's elkaar en dat is nu ook niet echt iets waar je op zit te wachten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2009 19:16 #803448 door V300 register
Zandvoort is niks voor een trage 1.4 inderdaad. Met een opgefokte 360 kon ik me daar goed uitleven maar je moet wel fatsoenlijke bochten kunnen maken en niet bij elke snelle bocht je kont verliezen.

Een slip/driftcursus in V340 is in 1 dagje echt niet om te leren driften, maar puur om te leren zo'n auto onder controle te houden als je per ongeluk grip verliest. Dat beetje les over driften dat je er bij krijgt is leuk om later uit te bouwen.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
29-10-2009 21:35 #803459 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Wensen/ideëen voor 2010
Ik heb een mail terug en ik had gevraagd voor een cursus tot maximaal 75 euro, niks mogelijk, ook geen kleine cursus..... :sad:

Ik denk dat ik zelf maar een keer ga, 200 euro is te doen :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2009 22:39 #803471 door V300 register

volvofiel;124281 schreef : Driften is wel het laatste wat ik zou doen.

Jij hebt het geluk direct met een 300 te beginnen als je je rijbewijs hebt en nog wel een 2-liter ook. Ik weet zeker dat 'driften' niet het laatste is wat je met deze auto gaat proberen. Ik had de 'pech' mijn moeders auto te mogen rijden in 't begin. Die kan alleen maar keihard optrekken, maar dat was dan ook het eerste wat ik mezelf aanleerde in die auto :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2009 08:07 #803486 door V300 register

TimTim;124217 schreef : Een soort van circuit/opendeur/vrij rijden - dag lijkt me wel interessant, natuurlijk is het leuk om rond te scheuren/slippen/driften etc. maar ook leerzaam om de grenzen van je eigen auto te verkennen.

Elandrun?:halo:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2009 09:32 #803488 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Wensen/ideëen voor 2010
Kijk en dat is een mooi en bestaand en betaalbaar alternatief.

Die gaan we zeker weer in plannen.

Komen we op het volgende:
4 - 6 keer Sleuteldag
2 keer Technische activiteit (cursus)
- Elandrun
- Beemdrit
- ALV
- Nieuwjaarsbijeenkomst
- Nachtrit???? (wie??)
- Varfard???
- BBQ/Poetsclinic/toertocht
- Bezoek Belgi? (wie??): volvofabrieken/ardennen???
- Limburgrit (Peter C.)
- ....................

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
30-10-2009 11:32 #803493 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Wensen/ideëen voor 2010

Erik;124336 schreef : - Bezoek Belgi? (wie??): volvofabrieken/ardennen???
- Limburgrit (Peter C.)

Wilde Peter niet een Ardennen rit uitzetten? Ik denk dat je nu van 1 activiteit 2 aan het maken bent. Niet dat ik dat erg vind :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC