show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Een 360 als eerste auto
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
22-02-2018 18:50 #974126
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Een 360 als eerste auto
Ga daar niet zomaar vanuit. Als er een ecogebakje naast heeft gestaan met een kleine benzinemotor, krijg je die Volvo 2-liter er van z'n levensdagen niet mee rond.
Heb je de spanningsval gemeten tijdens starten? Ik heb laatst nog iemand geholpen die keurig 12V had, maar de startmotor ging niet rond. Tijdens de startpoging daalde het meteen naar 5V... Dus accu kapot.
Meten is weten! En startmotoren van Redblocks hebben over het algemeen een heeeeel lang leven... Dus het zou echt pech zijn als het de startmotor is.
Heb je de spanningsval gemeten tijdens starten? Ik heb laatst nog iemand geholpen die keurig 12V had, maar de startmotor ging niet rond. Tijdens de startpoging daalde het meteen naar 5V... Dus accu kapot.
Meten is weten! En startmotoren van Redblocks hebben over het algemeen een heeeeel lang leven... Dus het zou echt pech zijn als het de startmotor is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
22-02-2018 20:00 #974128
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Een 360 als eerste auto
Ik vind het altijd weer vermakelijk hoe jij over de 2-liter blokken van Volvo praat alsof het scheepsmotoren zijn Joost :+
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-02-2018 20:30 #974129
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto
Dat zijn het ook! :yesyes:
Volvo Penta heeft dezelfde blokken ook gebruikt voor maritieme toepassingen.
Volvo Penta heeft dezelfde blokken ook gebruikt voor maritieme toepassingen.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
22-02-2018 21:18 #974131
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Een 360 als eerste auto
Owww dan, nu snap ik het, dank je Leon.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-02-2018 11:35 #974155
door V300 register
Nou de Volvo was gisterochtend gewoon weer terug, het was toch de accu. Het bleek dat ik al sinds aanschaf met een kl*te accu rondreed, want de startermotor draait nu echt vele malen sneller rond (eerst klonk het inderdaad alsof je een zware scheepsmotor aanzwengelde, nu klinkt 't meer als een automotor die start )
Ondertussen ben ik gister begonnen met nodige plekken bij te werken. Ik heb deze eigenlijk te lang laten liggen, en ik merk nu dat 't nog best pittig is om dit weer strak te maken. Hier alvast een kijkje van de schade:
Ondertussen ben ik gister begonnen met nodige plekken bij te werken. Ik heb deze eigenlijk te lang laten liggen, en ik merk nu dat 't nog best pittig is om dit weer strak te maken. Hier alvast een kijkje van de schade:
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-02-2018 13:18 #974158
door V300 register
raam moet eruit. Bovenrand van de deur 2cm vervangen. roest zit vooral aan de binnenkant (zie ook de kleine gaatjes onderaan de rand.
Erg veel werk om het allemaal weer netjes te krijgen; een andere deur scoren is geen gek idee. Spuiten moet je toch.
Erg veel werk om het allemaal weer netjes te krijgen; een andere deur scoren is geen gek idee. Spuiten moet je toch.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-02-2018 19:11 #974169
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Een 360 als eerste auto
Die is best ver heen inderdaad, aan de binnenkant zal het nog veel erger zijn.
Heb toen ook gezien bij de blauwe 340 van m'n broer, die was zelfs nog erger dan dit.
Heb toen ook gezien bij de blauwe 340 van m'n broer, die was zelfs nog erger dan dit.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Minder
Meer
06-03-2018 16:53 #974370
door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Een 360 als eerste auto
Dat gesleep met slechte accu's is dagelijkse kost met oude auto's die veel stilstaan Kan je niet beter de hele deur vervangen?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-03-2018 19:43 #974373
door V300 register
De deur vervangen (en dus eentje opnieuw opspuiten) is voor mij toch teveel werk. Voor de auto zal 't wel beter zijn inderdaad, maar deze zal toch nooit meer in 'n museum oid komen te staan. Het motto rondom deze auto is dan ook: op de weg houden. Dat d'r hier en daar wat is bijgewerkt is voor mij prima, zolang het d'r maar redelijk netjes uit ziet en de roest wegblijft.
Ik heb de roest ondertussen weggehaald op 1 deur en het opgevuld. Helaas was ik vorige week in Zuid-Frankrijk en ga ik vanaf morgen de bossen in, dus ik heb pas over 2 weken weer tijd om het netjes af te werken en te spuiten. Maar ik zal zeker foto's plaatsen.
Ik heb de roest ondertussen weggehaald op 1 deur en het opgevuld. Helaas was ik vorige week in Zuid-Frankrijk en ga ik vanaf morgen de bossen in, dus ik heb pas over 2 weken weer tijd om het netjes af te werken en te spuiten. Maar ik zal zeker foto's plaatsen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-03-2018 20:05 #974374
door V300 register
Hoezo, helaas? Ik denk dat je daar beter kon zijn dan in het koude Nederland.
Marty360GLS;249138 schreef : Helaas was ik vorige week in Zuid-Frankrijk
Hoezo, helaas? Ik denk dat je daar beter kon zijn dan in het koude Nederland.
Moderators: Mark Smeets