show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Een 360 als eerste auto

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2018 11:23 #974393 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Een 360 als eerste auto
Ik ben benieuwd naar de foto's. Ik heb echter veel tragisch plamuurwerk gezien. Zonde van tijd en geld. Minder mooi laswerk, en dit goed afwerken (meerdere lagen) is dan vaak nog een betere optie. Op flexibele delen zoals een dak of grote schermen zou staalplamuur dan een betere optie zijn. Maar ik zie plamuur altijd als een noodzakelijk kwaad om kleine oneffenheden te vullen om een strak resultaat te bereiken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2018 11:49 #974394 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto

Erik;249158 schreef : Ik ben benieuwd naar de foto's. Ik heb echter veel tragisch plamuurwerk gezien. Zonde van tijd en geld. Minder mooi laswerk, en dit goed afwerken (meerdere lagen) is dan vaak nog een betere optie. Op flexibele delen zoals een dak of grote schermen zou staalplamuur dan een betere optie zijn. Maar ik zie plamuur altijd als een noodzakelijk kwaad om kleine oneffenheden te vullen om een strak resultaat te bereiken.

Hier heeft Erik helemaal gelijk in.
Als je aan tijdelijke oplossingen zonder lassen denkt, dan zou ik de rotte delen wegslijpen, behandelen tegen verder roesten, en eventueel opvullen met carrosseriekit i.p.v. plamuur omdat kit beter hecht en er geen water trekt.
Maar ook dat is slechts een tijdelijke oplossing.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2018 15:57 #974428 door V300 register

François;249139 schreef : Hoezo, helaas? Ik denk dat je daar beter kon zijn dan in het koude Nederland.

Helemaal waar, 15 graden en 'n lekker zonnetje terwijl 't in Nederland sneeuwde was niet verkeerd.

Ik kan volgend weekend weer aan de slag met het opvullen van de deur. Ik ben er nog niet uit of ik carroseriekit of plamuur ga gebruiken, of iets anders. Ik heb wel al de kleurlak en blanke lak klaarliggen, dus als 't goed is kan ik dan ook een stukje vooruitgang laten zien.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2018 19:15 #974474 door V300 register
Nog even een snelle vraag: ik zag laatst dat 1 van de 2 kentekenplaat lampjes stuk is, en ik heb al wat rondgezocht maar ik heb geen idee wat voor een lampje d'r in moet. Is dit een specifiek Volvo(-300 serie) lampje, of zijn deze allemaal universeel? Ik zag online veel led lampjes, maar ik wil natuurlijk 't liefst zo'n "gewone" die d'r op hoort. Heeft iemand enig idee waar ik die kan vinden?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2018 19:18 #974475 door V300 register
Het oude kapotte lampje (of het andere lampje) er uit halen en bij de automaterialenzaak vragen naar precies zo'n lampje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2018 19:22 #974477 door V300 register

General Custom;249246 schreef : Het oude kapotte lampje (of het andere lampje) er uit halen en bij de automaterialenzaak vragen naar precies zo'n lampje.

Ah juist, dan ga ik dat dit weekend maar eens doen. Had moeten weten dat dat natuurlijk altijd werkt :)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-03-2018 19:31 #974479 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Een 360 als eerste auto
Het is in ieder geval een universeel steeklampje dus een automaterialenzaak of welwillende garage heeft zoiets liggen (wij althans wel..)

EDIT; inderdaad een steek en geen buislampje..

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2018 20:00 #974480 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Een 360 als eerste auto
Dat is zo'n standaard steeklampje. Zit in principe in elke wat uitgebreidere autolampenset die je gewoon bij de Action e.d. kunt kopen.

Een los lampje kopen bij de automaterialenzaak kan maar zo duurder zijn dan een hele set bij de Action :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2018 20:18 #974481 door V300 register
Ik heb recent zon lampje vervangen en die schijnt iets feller dan het andere lampje. Zou daar nog verschil in zitten? Ik dacht ook dat ze allemaal hetzelfde waren.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2018 20:50 #974483 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Een 360 als eerste auto
Dat hangt er vanaf. Als je auto scheef staat, zakt de stroom naar 1 kant. Aan die kant gaan je lampen dan feller branden.

Duuuussss.... :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC