Even voorstellen.
- V300 register
- Verbannen
-
Die carburateur wordt niet gekoeld......maar verwarmd!
En wel om bevriezen (wat ook bij buitentemperaturen boven nul gebeurt) te voorkomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bart Manders;224885 schreef : Ffff correctie Bart............
Die carburateur wordt niet gekoeld......maar verwarmd!
En wel om bevriezen (wat ook bij buitentemperaturen boven nul gebeurt) te voorkomen.
Letterlijk ''om de temperatuur te regelen'', maar wel degelijk ??k om te koelen als de motor op temperatuur is.
Daar kwam mijn schade destijds ook door; lekkende koelslang => te weinig koelvloeistof => hoogste punt van het systeem (carburateur) wordt niet gekoeld => zwakke plek begeeft het, en de voet van de carb trekt krom.
Toen ik eens bij de dealer was werd dit bevestigd als probleem van vooral de B172:
Als er koelvloeistof bij de carb komt kun je gassen wat je wilt, maar de voet trekt niet krom. Komt er geen koelvloeisof, dan krijg je al snel problemen. Daarbij komt dat het niveau maar een centimeter of wat onder niveau hoeft te staan wil het niet meer bij de carb komen.
Bij andere motoren krijg je deze problemen niet direct, omdat die carburateur niet die specifieke zwakke plek heeft...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Zo ja, ben ik nu officieel op zoek naar een 440 carb met vlotter intact!

- V300 register
- Verbannen
-
Een aantal spulletjes besteld (en binnen gekregen) waaronder:
Een aantal meters (RPM, Olie-druk, Olie-temp, Volt) en bijbehorende accessoires.
Carburateur revisie set (Dafhobby) voor de Z10.
Waarschijnlijk kan ik binnenkort twee carburateurs overnemen van Diede om rustig te kunnen reviseren.
Ik hoop dit weekend alles binnen te hebben (dus ook de carburateurs) en alles maar vast voor te bereiden en wellicht zelfs te monteren.
Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat ik geen apparatuur heb voor de CO afstelling en puur op gehoor lijkt me een beetje onnauwkeurig.
Na het weekend meer (met foto's!)
- V300 register
- Verbannen
-
brahov;225016 schreef : voor de CO afstelling en puur op gehoor lijkt me een beetje onnauwkeurig.
Gaat prima hoor, en bij de apk zet de garage het co dan wel precies goed (al kan het goed zijn dat de motor dan minder mooi loopt). De basisafstellingen zijn dacht ik de co schroef 1,5 slag open, en een stationair toerental van 900r/min. Vanaf daat kun je dan aan het co draaien tot hij op gevoel het mooiste loopt.
Erg mooi werk vind ik zelf. Zeker een goede 1.7 carburateur laat zich toch wel ?rg mooi afstellen

- V300 register
- Verbannen
-
Bedankt voor het duwtje in de rug

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
To do:
- Carb reviseren
- Carbs wisselen (gereviseerd <-> huidig)
- Carb stellen
- Testen

- Meters inbouwen:
- Vloeistoffen check (dacht laatst een beetje diff olie op straat te zien liggen).
Hier ook alvast de eerste foto:
Het oplettend oog zal zien dat de auto redelijk strak is op een aantal plekken na (die wel erg vervelend en lastig te fixen zijn) zoals de roest boven de voorruit.