show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Even voorstellen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2014 19:57 #633056
door V300 register
Even voorstellen. is gemaakt door V300 register
Hallo mede-volvo fans!
Aangezien ik nieuw ben op dit forum (en in de volvo scene) dacht ik: laat ik me eerst even voorstellen en een heel kort verhaaltje vertellen over mijn volvo.
Ik ben een autofan sinds ik voor het eerst mocht rijden in de auto voor mijn vader, waarschijnlijk een bekend verhaal voor velen van jullie, en heb tot nu toe met plezier in nieuwe en oude auto's gereden.
Mijn eerste auto was een Lancia Delta II HPE (ik weet het verkeerde keuze) gekocht op het beetje kennis dat ik toen had (goedkope auto met relatief sportief karakter, staat bekend als oersterk blok ondanks zijn nationaliteit, dubbel bovenliggende nokkenassen en luxe) en pure jongensachtige haast. Deze auto ligt ondertussen helaas op de sloop dankzij een ongelukkige glijpartij op de snelweg.
Ook mijn tweede auto was een Delta II en ook deze is op de sloop beeindigd, dit keer waren het winterse omstandigheden, een dijkweg en wat overmoed die de lol verpeste.
Na twee auto's te hebben opgevouwen heb ik mijn baas kunnen overtuigen mij te voorzien van (priv?) vervoer in de vorm van een leaseauto (Renault Megane, blegh) maar dit is natuurlijk alleen praktisch en heeft een "funfactor" van absoluut 0.
Diezelfde funfactor heeft mij dan eindelijk doen besluiten een Volvo 340 1.7 (carb) 5-bak te kopen n?t voor de winter en hem meteen aan te passen aan mijn rijstijl.
Wat er tot nu toe aan is gedaan:
Verlaagd achter (blokken gemaakt en tussen de bladveren en de as gemonteerd).
Verlaagd voor (aantal windingen van de veren afgehaald).
Demping verhard (serieus dikke en meer olie in de dempers, 20w, 350ml).
Differentieel vastgezet (De gebruikelijke manier, vastlassen).
Hierna was het eindelijk tijd voor een testrondje! Hierin wat problemen ondervonden maar dat zal ik posten in de "techniek" sectie.
Mijn voornaamste doel van deze auto is lol maken (voornamelijk in winterse en natte omstandigheden) en serieus gebruikmaken van de RWD.
Ik hoop dat bovenstaand verhaaltje een passende introductie is, als er nog iets ontbreekt of als er iemand vragen heeft: laat maar komen!
Groet,
Bram
Aangezien ik nieuw ben op dit forum (en in de volvo scene) dacht ik: laat ik me eerst even voorstellen en een heel kort verhaaltje vertellen over mijn volvo.
Ik ben een autofan sinds ik voor het eerst mocht rijden in de auto voor mijn vader, waarschijnlijk een bekend verhaal voor velen van jullie, en heb tot nu toe met plezier in nieuwe en oude auto's gereden.
Mijn eerste auto was een Lancia Delta II HPE (ik weet het verkeerde keuze) gekocht op het beetje kennis dat ik toen had (goedkope auto met relatief sportief karakter, staat bekend als oersterk blok ondanks zijn nationaliteit, dubbel bovenliggende nokkenassen en luxe) en pure jongensachtige haast. Deze auto ligt ondertussen helaas op de sloop dankzij een ongelukkige glijpartij op de snelweg.
Ook mijn tweede auto was een Delta II en ook deze is op de sloop beeindigd, dit keer waren het winterse omstandigheden, een dijkweg en wat overmoed die de lol verpeste.
Na twee auto's te hebben opgevouwen heb ik mijn baas kunnen overtuigen mij te voorzien van (priv?) vervoer in de vorm van een leaseauto (Renault Megane, blegh) maar dit is natuurlijk alleen praktisch en heeft een "funfactor" van absoluut 0.
Diezelfde funfactor heeft mij dan eindelijk doen besluiten een Volvo 340 1.7 (carb) 5-bak te kopen n?t voor de winter en hem meteen aan te passen aan mijn rijstijl.
Wat er tot nu toe aan is gedaan:
Verlaagd achter (blokken gemaakt en tussen de bladveren en de as gemonteerd).
Verlaagd voor (aantal windingen van de veren afgehaald).
Demping verhard (serieus dikke en meer olie in de dempers, 20w, 350ml).
Differentieel vastgezet (De gebruikelijke manier, vastlassen).
Hierna was het eindelijk tijd voor een testrondje! Hierin wat problemen ondervonden maar dat zal ik posten in de "techniek" sectie.
Mijn voornaamste doel van deze auto is lol maken (voornamelijk in winterse en natte omstandigheden) en serieus gebruikmaken van de RWD.
Ik hoop dat bovenstaand verhaaltje een passende introductie is, als er nog iets ontbreekt of als er iemand vragen heeft: laat maar komen!
Groet,
Bram
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
17-01-2014 21:29 #941324
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Even voorstellen.
Dit probleem ken ik. Ook het nemen van de aanrijbocht naar de snelweg kan een probleem zijn.
Ik ken niet zo veel goede volvo 340 1.7 meer. Via een ander topic kun je mogelijk checken of je een zeer unieke auto hebt!
Ik ga er vooralsnog van uit dat dit probleem ontstaat in de vlotterkamer.
Ik ken niet zo veel goede volvo 340 1.7 meer. Via een ander topic kun je mogelijk checken of je een zeer unieke auto hebt!
Ik ga er vooralsnog van uit dat dit probleem ontstaat in de vlotterkamer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
17-01-2014 21:29 #941325
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Even voorstellen.
Doet ie een goede start bij warme motor?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2014 00:46 #941331
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen.
:pics:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2014 11:24 #941333
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen.
@Erik:
Bedankt voor je snelle antwoord, lijkt me handig om het technische deel verder te discussieren in deze thread: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=8840
@Bart:
Ik heb er nog geen genomen maar ze komen eraan!
Bedankt voor je snelle antwoord, lijkt me handig om het technische deel verder te discussieren in deze thread: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=8840
@Bart:
Ik heb er nog geen genomen maar ze komen eraan!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2014 11:40 #941335
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen.
Ik ben h??l benieuwd!
Wel een dappere keuze trouwens, een 1.7. Het is echt heerlijk fijn rijden met zo'n ding, alleen de horrorverhalen die circuleren doen wat anders vermoeden...
Zelf kan ik daar overigens niet over meepraten. Mijn 340 1.7 heeft nog geen noemenswaardige problemen gehad, enkel wat ouderdomskwaaltjes als een gescheurde koelslang (houdt deze goed in de gaten waar hij op de kop gemonteerd zit!!!) met lichte gevolgschade.
De sleutel tot succes is om je onderhoud gewoon perfect in orde te hebben, dan is het een heerlijke motor!
Wel een dappere keuze trouwens, een 1.7. Het is echt heerlijk fijn rijden met zo'n ding, alleen de horrorverhalen die circuleren doen wat anders vermoeden...
Zelf kan ik daar overigens niet over meepraten. Mijn 340 1.7 heeft nog geen noemenswaardige problemen gehad, enkel wat ouderdomskwaaltjes als een gescheurde koelslang (houdt deze goed in de gaten waar hij op de kop gemonteerd zit!!!) met lichte gevolgschade.
De sleutel tot succes is om je onderhoud gewoon perfect in orde te hebben, dan is het een heerlijke motor!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2014 11:44 #941337
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen.
Dat zeggen er wel meer ja, mijn keuze is voornamelijk berust op het feit dat de 2.0 onbetaalbaar (of volledig verrot) is en de 1.4 toch echt weer te veel in levert op PK's (en volgens mij ook een Renault motor is dus niet veel beter zal zijn).
Het voornaamste doel is lol maken en wellicht een beetje pendelen voor mijn vriendin.
Ik zal letten op de koelslangen
Het voornaamste doel is lol maken en wellicht een beetje pendelen voor mijn vriendin.
Ik zal letten op de koelslangen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
18-01-2014 12:15 #941341
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Even voorstellen.
tja, de 2-liters zijn vaak toch wat meer "gebruikt" dan de 1400's en 1700's. Met goed zoeken kom je wel een mooie tegen, maar ze zijn te zeldzaam geworden om voor weinig geld te kunnen kopen.
Qua betrouwbaarheid zijn ze echter wel de ongeslagen kampioen hoor. 1400's en 1700's kunnen ook lang meegaan maar zijn gewoon onderhoudsgevoeliger. Daarom is het ook beter om de carburateur gewoon helemaal van top tot teen aan te pakken. Je kunt ook overwegen om een carburateur van een 440 te nemen en de sproeierbezetting over te zetten. De 440's hebben namelijk een dikkere carburateurvoet, dus die trekt minder snel (of eigenlijk helemaal niet) krom. Naast de vlotter is dat wel HET probleem van de 1700's in de 300-serie...
Qua betrouwbaarheid zijn ze echter wel de ongeslagen kampioen hoor. 1400's en 1700's kunnen ook lang meegaan maar zijn gewoon onderhoudsgevoeliger. Daarom is het ook beter om de carburateur gewoon helemaal van top tot teen aan te pakken. Je kunt ook overwegen om een carburateur van een 440 te nemen en de sproeierbezetting over te zetten. De 440's hebben namelijk een dikkere carburateurvoet, dus die trekt minder snel (of eigenlijk helemaal niet) krom. Naast de vlotter is dat wel HET probleem van de 1700's in de 300-serie...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2014 12:51 #941344
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen.
Inderdaad, ik heb even gezocht maar vrij snel besloten dat dit geen realistisch doel was.
Dit probleem is inderdaad bij mij bekend (was het ook voordat ik de auto ging halen) op het moment trekt hij duidelijk GEEN valse lucht want geen van de symptomen die hierbij horen doen zich voor.
Er is mij wijs gemaakt dat hier al een carburateur van een 440 op zit maar hier heb ik geen zekerheid over totdat ik dat zelf kan zien, helaas is het exact de zelfde maar een andere revisie als ik het goed heb?
Dit probleem is inderdaad bij mij bekend (was het ook voordat ik de auto ging halen) op het moment trekt hij duidelijk GEEN valse lucht want geen van de symptomen die hierbij horen doen zich voor.
Er is mij wijs gemaakt dat hier al een carburateur van een 440 op zit maar hier heb ik geen zekerheid over totdat ik dat zelf kan zien, helaas is het exact de zelfde maar een andere revisie als ik het goed heb?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2014 23:04 #941357
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen.
Op zich maakt een carburateur van een 340 of 440 niet heel veel uit. Die van een 340 wordt gekoeld, dus als je je koelsysteem netjes voor elkaar hebt valt het wel mee... (dit bedoelde ik met mijn gevolgschade)
Echter, ?ls je een 440 carb hebt of kunt krijgen, zeker doen!
Echter, ?ls je een 440 carb hebt of kunt krijgen, zeker doen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets