show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Gele 343 1980

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2012 16:14 #917932 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gele 343 1980
De ontsteking is vervangen (bougies, kabels, verdeler, rotor en contactpuntjes). De wagen start nu ook weer prima. Helaas een scheurtje ontdekt in de radiator. Is dit te solderen? Verder had ik een beetje moeite met afstellen. Toen ik dacht het voor elkaar te hebben en alles lekker liep, maakte de motor bij stationair te veel toeren, ook als ik de stationair schroef helemaal indraaide. Je kunt dan niet schakelen. Gekeken hoe 't werkt met afstellen m.b.v. een stroboscoop, maar kan niet helemaal uitvinden hoe je dit het best doet? Van forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4722 wordt ik niet veel wijzer. Moet het puntje op het vliegwiel nu het plaatje van jeroen te zien zijn bij 1, 2 of 3? Of moet er bij 1, 2, of 3 een 6 te zien zijn die op het vliegwiel staat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2012 17:09 #917933 door V300 register
in het stukje vraagbaak wat op die pagina getoond wordt staat het redelijk duidelijk, zou ik denken :)

zit er niet toevallig een "clipje" om de bobinekabel waar de standaard voorontsteking voor jouw motortype op gegoten staat?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2013 13:32 #924019 door V300 register
Met de vorst heeft de oude accu de geest gegeven, er zit nu een splinternieuwe in en de Volvo gaat weer zo nu en dan de weg op.

Helaas loop het motortje nog steeds niet helemaal lekker. Graag zou ik iemand anders naar de auto willen laten kijken, vooral omdat deze ook binnenkort voor de APK moet.

Is een bepaalde garage aan te raden? Ervaren in de 300 serie en niet te duur? Ik verwacht geen grote problemen, vooral nog een keer goed afstellen.

De auto staat momenteel in Zeeland, maar een garage of hulp in de regio Wageningen is ook welkom!

Graag hoor ik van jullie adviezen!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2013 15:55 #924042 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Gele 343 1980
Oei vlakbij Zeeland zal moeilijk worden. Iets verderop zit wel iemand die ooit een Volvo 343 dag probeerde te organiseren, ex bestuursleden enthiousiast, veel leden enthiousiast en toch is dat toen niet doorgegaan. Het was de bedoeling van elkaar te leren op die dag. Misschien heeft ie ook verstand van dit probleem.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2013 20:41 #924063 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Gele 343 1980
Is het zeeland, de provincie?
Of het plaatsje in brabant?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2013 22:30 #924074 door V300 register
Het is de provincie. Maar de auto kan prima rijden, dus de plaats hoeft geen grote beperking te zijn. Het gaat er vooral om dat er even iemand anders naar de afstelling kijkt, omdat ik niet tevreden ben over mijn eigen werk. Ook moet de auto binnen twee weken opnieuw gekeurd, en zou dit liefst bij een bedrijf doen die ervaring met en/of liefde heeft voor de 300 serie.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2013 22:58 #924076 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Gele 343 1980
Geef me per pb je e-mail adres ff.
Kunnen we altijd kijken wat er te regelen valt.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2013 02:11 #924081 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Gele 343 1980

Jan Joris;211882 schreef : Het is de provincie. Maar de auto kan prima rijden, dus de plaats hoeft geen grote beperking te zijn. Het gaat er vooral om dat er even iemand anders naar de afstelling kijkt, omdat ik niet tevreden ben over mijn eigen werk. Ook moet de auto binnen twee weken opnieuw gekeurd, en zou dit liefst bij een bedrijf doen die ervaring met en/of liefde heeft voor de 300 serie.

Oeps, ik d8 het plaatsje in NB. Keuren kan altijd.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC