show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 360 glt sedan 1986
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2012 20:17 #899667
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 360 glt sedan 1986
Mooi om te zien dat plaatje, ik krijg zin in skivakantie(maar ik moet nog een jaartje wachten)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2012 01:11 #899687
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 glt sedan 1986
Hier wordt je toch helemaal vrolijk van. Dit is toch gewoon heerlijk gebruik van de auto. Mijn indruk is dat deze auto met deze aandacht nog wel 50 jaar mee kan.

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2012 00:39 #900919
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 glt sedan 1986
Sinds mijn laatste post ben ik nogmaals met de auto naar de Alpen geweest. Terwijl de auto's van vrienden van mij verschillende problemen hadden met de kou (van een GPS die niet meer wou werken tot een kapotte ruitenwissermotor en zelfs gewoon niet starten), bleef mijn 360 het perfect doen. De koudste start was bij -23 ?C. Deze temperatuur had wel als gevolg dat onder andere het koppelingspedaal merkbaar zwaarder was, cassettes in slowmotion werden afgespeeld en je de verschillende standen van de ventilatieknop niet meer voelde, maar alles bleef wel mooi werken en werd normaal na enkele kilometers. Het beste van al is en blijft het in de sneeuw spelen met zo'n 300. Foto's hiervan zullen nog volgen.
Ondertussen heeft de auto 6000 km gereden (op ??n maand tijd) en heb ik hem na de vele sneeuw kilometers terug mooi afgewassen zodat het zout ervan af is.
Ik ben ook aangenaam verrast over het verbruik. Dit is gemiddeld ongeveer 1 op 11, terwijl veel van de kilometers in zeer koude omstandigheden zijn gereden en ik meestal nogal doorrij (eerder 140km/u als 120 op de autostrade en veel Duitse autobahn). Het verbruik lijkt gelijkaardig aan dat van de 340 variomatic van mijn moeder en als de snelheid hoger wordt (boven 140) dan is het verbruik zelfs merkbaar lager. Mijn 360 is echt een super auto, waar ik elke seconde van geniet.
Ondertussen heeft de auto 6000 km gereden (op ??n maand tijd) en heb ik hem na de vele sneeuw kilometers terug mooi afgewassen zodat het zout ervan af is.
Ik ben ook aangenaam verrast over het verbruik. Dit is gemiddeld ongeveer 1 op 11, terwijl veel van de kilometers in zeer koude omstandigheden zijn gereden en ik meestal nogal doorrij (eerder 140km/u als 120 op de autostrade en veel Duitse autobahn). Het verbruik lijkt gelijkaardig aan dat van de 340 variomatic van mijn moeder en als de snelheid hoger wordt (boven 140) dan is het verbruik zelfs merkbaar lager. Mijn 360 is echt een super auto, waar ik elke seconde van geniet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-08-2012 19:11 #911147
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 glt sedan 1986
Het is al een hele tijd geleden. Sinds mijn vorige post heb ik de voorwielophanging nog een beetje onder handen genomen:
- Nieuwe stabilisatorstangverbindingen
- Nieuwe stuurkogels
- Nieuwe stuurdemper: was versleten en de 360 stuurt nu veel strakker
Ik heb nu ook sinds 2 maanden werk en een auto van het werk, maar de 360 moet blijven. Is gewoonweg zo veel leuker dan de saaie Renault M?gane die ik kreeg. Voordeel is dat de de auto nu veel minder hard moet werken en hij staat nu terug droog in een garage zodat hij roestvrij blijft. Nu is de 360 dus een echte hobbyauto geworden.
Ik heb nog een klein probleem. Er was al een tijdje een benzinegeur als ik sportief reed met een open dak en nu heb ik gemerkt dat dit kwam doordat hij benzine lekt langs de benzinedop. Nu heb ik al 3 andere benzinedoppen geprobeerd (wel nog geen nieuwe), maar hij blijft aan de tankdop lekken. Zijn er hier nog die dit probleem hebben?
- Nieuwe stabilisatorstangverbindingen
- Nieuwe stuurkogels
- Nieuwe stuurdemper: was versleten en de 360 stuurt nu veel strakker
Ik heb nu ook sinds 2 maanden werk en een auto van het werk, maar de 360 moet blijven. Is gewoonweg zo veel leuker dan de saaie Renault M?gane die ik kreeg. Voordeel is dat de de auto nu veel minder hard moet werken en hij staat nu terug droog in een garage zodat hij roestvrij blijft. Nu is de 360 dus een echte hobbyauto geworden.
Ik heb nog een klein probleem. Er was al een tijdje een benzinegeur als ik sportief reed met een open dak en nu heb ik gemerkt dat dit kwam doordat hij benzine lekt langs de benzinedop. Nu heb ik al 3 andere benzinedoppen geprobeerd (wel nog geen nieuwe), maar hij blijft aan de tankdop lekken. Zijn er hier nog die dit probleem hebben?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2012 20:11 #911149
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 glt sedan 1986
Ja, ik 
Was ook een probleem bij de Nederlandse apk. Vooral bij hitte is het erg (tijdens m'n vakantie in Frankrijk bijvoorbeeld).
Het komt omdat de rubber ring in de dop versleten/vergaan is, waardoor de dampen of zelfs druppels er doorheen komen.

Was ook een probleem bij de Nederlandse apk. Vooral bij hitte is het erg (tijdens m'n vakantie in Frankrijk bijvoorbeeld).
Het komt omdat de rubber ring in de dop versleten/vergaan is, waardoor de dampen of zelfs druppels er doorheen komen.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2012 23:25 #911155
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 glt sedan 1986
Die rubbertjes, zijn die een beetje universeel?
Moderators: Mark Smeets