Volvo 360 glt sedan 1986
- V300 register
- Verbannen
-
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een witte volvo 360 glt sedan uit 1986. De auto is gekocht in Frankrijk van de tweede eigenaar en heeft daar de laatste 11 jaar stil gestaan in een schuur. Toen we de auto gingen halen reed hij niet maar was nog niet aangetast door de roestduivel. Nadat we de benzinepomp hadden vervangen startte de auto zonder problemen.
Reeds gedaan aan de auto:
- Olie ververst
- benzinefilter en benzinepomp
- ??n koplamp vervangen (zat water in)
- distributieriem
- het dak mechanisme los gemaakt en terug ingevet
- motortjes van de elektrische ramen gerepareerd (schakelaartje in de motortjes zorgde voor een slecht contact)
- oude banden vervangen door nieuwe bridgestones
- binnenwerk van radiator vervangen
- ...
Hoewel de (goed) auto rijd, kan dat nog niet legaal omdat ik nog aan het wachten ben op een Belgisch gelijkvormigheidsattest van Volvo. Ik heb een Frans gelijkvormigheidsattest, maar dat is niet voldoende in Belgi?. Als ik dat attest heb kan ik naar de keuring en daarna moet ik nummerplaten gaan halen en vervolgens kilometers doen. Ik wacht met oneindig veel ongeduld.
To-do list:
- Anti-roest behandeling met wax-oil
- versnellingsbak- en differentieelolie vervangen
- koplampen laten stellen
- ERMEE RIJDEN
- ...
Enkele foto's:
Volvo 300's zijn mij niet onbekend. Als kind heb ik genoeg tijd op de achterbank van de 360 gle van mijn vader doorgebracht. De volvo 340 variomatic uit 1988 van mijn moeder heeft mij al van Bretagne tot Zwitserland gebracht en mij reeds laten genieten van 14 prachtige rondjes op de N?rburgring Nordschleife. Ik was al een tijdje rustig aan het rondkijken naar een 360 voor als eerste auto en was dus zeer aangenaam verrast toen ik deze zomer deze 360 glt kreeg van mijn vader (een fervent daffer).
E?n probleem dat ik nog heb is dat de auto lichtjes dreunt als ik op de motor rem. Wat zou de aanleiding van dit probleem kunnen zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Succes met de auto. Dit is een juweeltje.
Hier op het forum staan allemaal tips om je auto in topstaat te houden.
Welkom hier en misschien bij de V3C-club.
- V300 register
- Verbannen
-
Welkom hier en veel mooie KM`s met deze pracht auto!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Linus;187855 schreef : E?n probleem dat ik nog heb is dat de auto lichtjes dreunt als ik op de motor rem. Wat zou de aanleiding van dit probleem kunnen zijn?
Controleer de ophangrubbers van de versnellingsbak eens. Misschien is er een gescheurd.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Welkom hier in ieder geval! En wat een mooie wagen! Hoeveel heeft de auto gelopen? Vast net ingereden

- V300 register
- Verbannen
-

- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
dat dreunen zou inderdaad de uitlaatvoorpijp kunnen zijn die ergens raakt bij afremmen op de motor. Wat ook vaak voorkomt bij imitatie uitlaten is dat de bocht over de achteras niet goed gevormd is en de as daardoor onder bepaalde omstandigheden raakt.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ondertussen ben ik al een maand aan het wachten op een Belgisch gelijkvormigheidsattest van Volvo, dus ik mag nog steeds niet met de auto rijden.:grr: Gelukkig kan ik nog met de 340 van mijn moeder rijden.
Het probleem van het dreunen tijdens het remmen op de motor blijkt een gevolg van de uitlaat die tegen de voorophanging komt. Dit hebben we proberen op te lossen door andere motorsteunen (tweedehands) te plaatsen, maar vermits deze blijkbaar ook te slecht zijn ben ik nu dringend op zoek naar nieuwe motorsteunen. Heb al gelezen op dit forum dat deze zeldzaam.
Zijn er alternatieven en hoe onderscheid je een goede van een slechte hydraulische motorsteun? [mod edit: advertentiedeel verwijderd]