'91 340. Anjo goes 5deurs!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Dit keer had ik eens heel weinig eisen, omdat ik al 2 plaatjes van auto's heb. Technische gebreken: kom maar op, als ie maar goedkoop is en er nog apk op zit tot ergens na de winter, van de week een advertentie gezien en gister gaan kijken en gelijk gekocht. Een heerlijk bakkie, een '91 340 met B14.4E, CVT en.. een 5deurs:yummie:
GELUKKIG is hij technisch niet in perfecte conditie, ik heb dus heerlijk even wat te rommelen, ik ging me al bijna vervelen door de andere 2 auto's die me nog zelden in de steek laten:) Carosserie heeft wat plekjes, tot nog toe staat schoonmaken en de balken tectyleren hoog op het programma verder is het voor na de winter prima, verwacht dat hij in mei 2012 er bij de apk ook zo doorheen fietst. Ding is dealer onderhouden en dat is te zien, lol:D
genoeg :bla:geouwehoer, :pics:
rechter voorscherm + rechter voordeur zijn licht aangetikt door een fietser, wellicht dat ik tzt nog op zoek ga naar nieuw plaatwerk ook..
motortje
dealeronderhouden, dat zie je zo:D (3 verschillende bev voor luchtfilterhuis)
ook leuk, een microswitch op het gasmechanisme
die niet aangesloten is...
nieuw einddempertje en een nieuwe voorpijp
zo ziet koud starten er nu uit:
[youtube]8XASVwdGGCM[/youtube]
als een krant dus, zit ook een grote barst in de ontkoppelaar dus ik vermoed dat hij daar ook lekt.. maar goed motorisch gaat het helemaal goedkomen met wat TLC:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Leuk bakkie, glimt lekker!
Maarre... wel even die vreselijke NL-sticker eraf :lol:
Veel plezier ermee! (vooral van die twee achterdeuren zul je plezier hebben als je de bob speelt)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Mooi kleurtje ook dat donkerblauw, heb je weer lekker wat te doen in je vrije uurtjes al zal dat niet erg lang duren jou kennende, weet je ook wat de achtergrond is van deze 340, stond deze al op de nominatie om te verdwijnen naar de eeuwige Volvo jachtvelden?
Mooie accessoire ook dat koord uit de motorkap, is dat een optionele mogelijkheid tot het aanslingeren van de motor?
- V300 register
- Verbannen
-
Wanneer komt er een TURBO in

Wel goed voor de 343 dat die niet teveel voor z`n donder krijgt.
Zou eeuwig zonden zijn.
Veel plezier ermee toegewenst en vele KM`s!
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
jep, daar waren mn pa en ik het al overeens, die sticker moet eraf. en 5drs vind ik persoonlijk behoorlijk wennen, het is makkelijker maar vind de auto er niet mooier op worden:Dvolvofiel;187464 schreef : Maarre... wel even die vreselijke NL-sticker eraf :lol:Veel plezier ermee! (vooral van die twee achterdeuren zul je plezier hebben als je de bob speelt)
het duurde inderdaad niet lang nee, ben vanmiddag gelijk grondig aan de gang gegaan. auto is in de familie gebleven bij de vorige eigenaren, van oma naar moeders naar zoon en vervolgens naar mij:)Wouter76;187467 schreef : Mooi kleurtje ook dat donkerblauw, heb je weer lekker wat te doen in je vrije uurtjes al zal dat niet erg lang duren jou kennende, weet je ook wat de achtergrond is van deze 340, stond deze al op de nominatie om te verdwijnen naar de eeuwige Volvo jachtvelden?
ik heb inprincipe een complete 120pk 1.4T ombouwset liggen, hoef ik alleen wat uitlaattroep voor te maken.... nee wie weet nog wel eens, maar vind het voorlopig helemaal prima zo:)nijmegenleeft;187470 schreef : Nice Anjo, maar uhhh
Wanneer komt er een TURBO in?
niets, is geen origineel V300 onderdeel. de switch schakelt in dit geval uit zodra je iets gas geeft, massaschakelingetje bij gas los ofzo. fuelcutoff doet hetzelfde maar die aansluiting zit gewoon netjes op de carburateurVermilion;187485 schreef : Ziet er goed uit! mag ik vragen waar die microswitch voor is als hij wel aangesloten was geweest?
goed, vanmiddag dus gelijk lekker aan de gang gegaan met de 340 en begonnen met een lijstje opstellen, waarvan ik na een paar uurtjes hobbyen aardig wat weg kon strepen.
- voorruit tzt vervangen ivm barst + veel steenslag
-
-
-
- voorpijppakking
-
-
-
- brandstofpomp vervangen (nippels uitgelubberd, lekt ook wat benzine)
-
-
- olie + filter vervangen
-
-
-
-
-
-
- deurrubbers vervangen
-
- remmerij en onderstel nakijken; remmen preventief gangbaar maken/ smeren rondom.
-
de rest zal zeeer spoedig afgehandeld worden en dan is de auto helemaal geschikt om lekker mee te rijden:)
v??r het netjes maken van de bedrading
scheuren in de kunststof blokken tussen het aluminium van de carburateur; vacuumlekkage!
de pakkingen tussen carburateur en carburateurvoet waren al eens vervangen, alleen niet op de goede manier!
met een ovaal gat ipv 2x een ronde komt er per pakkingdikte een kanaal vrij dat het mengsel verstoord
barst in de ontkoppelaar, dus heb het ding even open getrokken:D
carburateur gereviseerd en gelijk de luchtfilterbev omgebouwd naar M6, nieuwe voetpakkingen, vlotterdekselpakking, vlotter afgesteld, alle sproeiers gereinigd, membranen gecontroleerd (deellastverrijking had een scheurtje>vervangen) en alle mechanismen gesmeerd.
weer lekker alles dicht aan het schroeven..
en daarna het motortje al wat afgesteld, ben nog niet helemaal tevreden dus kijk na het vervangen van de voorpijppakking en olie hier nogmaals naar.
voor:
AvdAkker;187463 schreef : zo ziet koud starten er nu uit:
[youtube]8XASVwdGGCM[/youtube]
na:
[youtube]5Vd8Z95nwbc[/youtube]
zit toch al aardig wat verbetering in al zeg ik het zelf:)
- Mark Smeets
- Moderator
-

Wle ideaal zo'n pekelbak he! Gewoon niks aan veranderen, voordat je het weet wordt ie weer te goed voor de winter...
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Petje af Anjo!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Zo te horen blijft de bendix bij het starten hangen, krijgen we binnenkort een mooie how-to startmotor revisie /vervangen? :yeah: