show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Ferdie's beige 340 1984
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2011 19:34 #631273
door V300 register
Ferdie's beige 340 1984 is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal,
Ik ben Ferdie en heb sinds enkele weken een mooie beige 340 uit het jaar 1984 :y:
Woon in Eindhoven, en sleutel in Veldhoven, dus ben regelmatig in die omgeving te vinden.
Verder heb ik nog 2 c kadettjes waar er op het moment een van in de knutselschuur staat.
Aangezien we vroeger thuis een witte 340 en een blauwe 360GLS hebben gehad, en ik helemaal gek ben van "retro" autos, kon ik deze natuurlijk niet laten staan toen ik hem op marktplaats tegen kwam.
Natuurlijk zit er wel wat werk aan, maarja, das hobbie zeggen ze :y:
Binnenkort maar eens de volvo lekker verwennen met wat nieuwe olie etc, en ff fatsoenlijk afstellen, want hij lust m goed op dit moment :f
Aangezien ik graag met lage auto's rij, zal deze er ook aan moeten geloven, de kadettjes liggen allebei al met de buik op de grond, dus dat moet met de Volvo ook wel lukken.
Zo genoeg verteld, tijd voor foto's
Heb alleen de foto's van de verkoper, moet er zelf nog maken, maarja, altijd beter als niks.
Gr Ferdie
Ik ben Ferdie en heb sinds enkele weken een mooie beige 340 uit het jaar 1984 :y:
Woon in Eindhoven, en sleutel in Veldhoven, dus ben regelmatig in die omgeving te vinden.
Verder heb ik nog 2 c kadettjes waar er op het moment een van in de knutselschuur staat.
Aangezien we vroeger thuis een witte 340 en een blauwe 360GLS hebben gehad, en ik helemaal gek ben van "retro" autos, kon ik deze natuurlijk niet laten staan toen ik hem op marktplaats tegen kwam.
Natuurlijk zit er wel wat werk aan, maarja, das hobbie zeggen ze :y:
Binnenkort maar eens de volvo lekker verwennen met wat nieuwe olie etc, en ff fatsoenlijk afstellen, want hij lust m goed op dit moment :f
Aangezien ik graag met lage auto's rij, zal deze er ook aan moeten geloven, de kadettjes liggen allebei al met de buik op de grond, dus dat moet met de Volvo ook wel lukken.
Zo genoeg verteld, tijd voor foto's
Heb alleen de foto's van de verkoper, moet er zelf nog maken, maarja, altijd beter als niks.
Gr Ferdie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2011 19:46 #876755
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Ferdie's beige 340 1984
Welkom hier!
Succes met het gehobby, maar dat moet wel goedkomen denk ik!
Succes met het gehobby, maar dat moet wel goedkomen denk ik!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
09-06-2011 20:13 #876762
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Ferdie's beige 340 1984
Welkom hier Ferdie en veel (rij) plezier met jou 340!
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2011 20:52 #876771
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Ferdie's beige 340 1984
Welkom hier Ferdie en succes met de nieuwe aanwinst.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
09-06-2011 21:01 #876773
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Ferdie's beige 340 1984
Aah misschien zie ik je wel eens rijden dan, studeer zelf aan de TUe en mijn oom woont in Veldhoven...
Over verlaging is genoeg info te vinden! Voor de voorkant zijn speciale veren te koop (-4 cm) en achter moet je met verlagingsblokken werken. Gebruik de zoekfunctie maar eens en je komt genoeg voorbeelden tegen
Over verlaging is genoeg info te vinden! Voor de voorkant zijn speciale veren te koop (-4 cm) en achter moet je met verlagingsblokken werken. Gebruik de zoekfunctie maar eens en je komt genoeg voorbeelden tegen

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2011 22:13 #876788
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ferdie's beige 340 1984
Had al gezocht op verlaging, en genoeg gevonden.
Maarja 4cm :uh-uhh: dat kan echt niet.
Mijn kadettjes zijn 12 en 15cm verlaagd ongeveer :lol::lol:
Moet met een volvo ook kunnen vind ik :y:
Hij staat nu iig veeeeeeeeeeel te hoog :uh-uhh:
Maarja 4cm :uh-uhh: dat kan echt niet.
Mijn kadettjes zijn 12 en 15cm verlaagd ongeveer :lol::lol:
Moet met een volvo ook kunnen vind ik :y:
Hij staat nu iig veeeeeeeeeeel te hoog :uh-uhh:
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2011 23:10 #876797
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Ferdie's beige 340 1984
Dan gaat er geen vering overblijven... Dat is zo'n beetje de volledige veerweg. Zorg dat het plaatwerk rond je voorpoten 100% is, ander scheur je dat direct kapot zonder vering...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2011 23:25 #876801
door V300 register
Dat klinkt als een uitdaging dan hahaha, laag en nog steeds rijdbaar.
Achja, gelukkig wel wat ervaring met iets verder als standaard verlagen, dus zal binnekort eens een poging gaan wagen
Gr Ferdie
Achja, gelukkig wel wat ervaring met iets verder als standaard verlagen, dus zal binnekort eens een poging gaan wagen
Gr Ferdie
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2011 23:31 #876803
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ferdie's beige 340 1984
kadett heeft van nature ook al iets meer bodemvrijheid, ik bleef met met laagprofiel 13" wieltjes en 3" verlaging al hangen aan drempels.
3" verlaging rondom is goed te doen trouwens, met 14" of 15" wieltjes staat dat al best leuk, echt lage look krijg je toch niet zonder wat aan de dorpels te doen, zijn veel te rond.
3" verlaging rondom is goed te doen trouwens, met 14" of 15" wieltjes staat dat al best leuk, echt lage look krijg je toch niet zonder wat aan de dorpels te doen, zijn veel te rond.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2011 23:40 #876804
door V300 register
Nou, de bodemvrijheid bij de kadett houd ook niet echt over hoor hahaha.
Heb best wel t een en ander aan moeten passen om zo te kunnen rijden.
Zal binnenkort eens gaan kijken wat er mogelijk is.
Ff fotootje van de kadettjes (is ook oud toch :y:), als ik de wielen ook zo in de wielkast kan krijgen, dan ben ik tevreden :yesyes:
Liefst ga ik rijden op de zwarte stalen wielen zoals er een onder de motorkap ligt bij de volvo met een redelijk hoge band erop.
Vind het er altijd wel stoer uitzien als je wiel tot aan de band in de kas verdwijnt
Heb best wel t een en ander aan moeten passen om zo te kunnen rijden.
Zal binnenkort eens gaan kijken wat er mogelijk is.
Ff fotootje van de kadettjes (is ook oud toch :y:), als ik de wielen ook zo in de wielkast kan krijgen, dan ben ik tevreden :yesyes:
Liefst ga ik rijden op de zwarte stalen wielen zoals er een onder de motorkap ligt bij de volvo met een redelijk hoge band erop.
Vind het er altijd wel stoer uitzien als je wiel tot aan de band in de kas verdwijnt
Moderators: Mark Smeets