Volvo 340 dl sedan (1984) team variomatic CarbageRun
- V300 register
- Verbannen
-
Overigens, toen ik er voor het laatst in reed pakte hij bij het juiste toerental (1800 toch?) ongeveer op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
correct is dat je bij het minste beetje gas vanuit stationair al begint te rollen, rond de 1050rpm. luchtspleet is dan tussen de 0,1 en 0,3mm
je zou als je de choke niet meer nodig hebt even dit moeten proberen, auto in D en knop bovenop de pook ingedruk houden; als hij dan n?g meer toeren maakt om van z'n plek af te komen dan is het zeker weten de koppeling. blijft dit hetzelfde dan kan de ontkoppelaarklep defect zijn
gezien jullie plannen richting de carbagerun raad ik aan om op dit moment er niet meer mee te rijden en gelijk een koppelingsplaat te bestellen bij bijv dafhobby.nl (e70 met e20 statiegeld bij retouren oude plaat) monteren en goed afstellen, dat voorkomt een nare extra uitgave van drukgroep of vliegwiel als de auto echt stil komt te staan.. als hij nu al pas op 1800rpm van z'n plek af komt is dat met afstellen vaak niet meer goed te krijgen
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Om een boekje open te doen over de kerel die er in heeft gereden. Ja hij heeft ervaring met CVT rijden (heeft een volvo66) en studeert autotechniek in Arnhem (zelfde opleiding die frits hendriks heeft gedaan, en pistolen paultje van dit forum).
Ik denk eerlijk gezegd wel dat hij weet waardie mee bezig is. Het is inderdaad - na het lezen van de uitleg - niet verstandig om 170 met de auto te gaan rijden.. De koppeling zullen we eerst proberen af te stellen met z'n 3en. Blijkt deze terminaal beschadigd te zijn zullen we hem uiteraard vervangen voor de CR.
Ben iig blij dat jullie het niet oppakken zoals de vorige keer " super zonde dat die auto wordt gesloopt etc " Zoals jullie weten ben ik inmiddels een liefhebbber, en zullen we goed voor de auto zorgen;)
Waarschijnlijk wordt de kleur van de auto matzwart. Hopelijk geeft 'm dat een brute uitstraling. Toen we de GLS in het wit over hadden gerold was het echt een moeilijk gruwelijke pimp-mobile!
- V300 register
- Verbannen
-
sgtpeppers;168712 schreef : Volgens mij is de linker achterdeur niet origineel die kleur, hij lijkt gerold.
Waarschijnlijk mag je blij zijn dat het niet de originele kleur is, dan is hij namelijk al geruild: als ik mij niet vergis is onderstaande de originele deur welke Alex destijds omgeruild heeft, met zulke gaten in je deur wil je echt niet naar Scandinavie

Maar wel vet om naar het noorden te gaan, veel succes alvast met alle voorbereidingen!
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;168984 schreef : oef, dat is veeeuls te hoog!
correct is dat je bij het minste beetje gas vanuit stationair al begint te rollen, rond de 1050rpm. luchtspleet is dan tussen de 0,1 en 0,3mm
je zou als je de choke niet meer nodig hebt even dit moeten proberen, auto in D en knop bovenop de pook ingedruk houden; als hij dan n?g meer toeren maakt om van z'n plek af te komen dan is het zeker weten de koppeling. blijft dit hetzelfde dan kan de ontkoppelaarklep defect zijn
gezien jullie plannen richting de carbagerun raad ik aan om op dit moment er niet meer mee te rijden en gelijk een koppelingsplaat te bestellen bij bijv dafhobby.nl (e70 met e20 statiegeld bij retouren oude plaat) monteren en goed afstellen, dat voorkomt een nare extra uitgave van drukgroep of vliegwiel als de auto echt stil komt te staan.. als hij nu al pas op 1800rpm van z'n plek af komt is dat met afstellen vaak niet meer goed te krijgen
We zullen het toerental eens preciezer meten, misschien zit ik er wel volledig naast hoor. Maar in ieder geval bedankt voor de vele informatie alvast

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Is dit echt altijd zo, of gaat het om dat 'n?g meer' dan dat verhoogd aantal toeren? Want ik heb dit net ff gedaan en hij had veel meer toeren nodig om weg te komen (maar dan niet vanaf 1800 gerekend). Laatst bij Erik luchtspleet gemeten en dat was nog prima. Wel is m'n EMVK weer f*cked. Klepje is waarschijnlijk weer losgekomen...toch maar een revisiesetje aanschaffenAvdAkker;168984 schreef : auto in D en knop bovenop de pook ingedruk houden; als hij dan n?g meer toeren maakt om van z'n plek af te komen dan is het zeker weten de koppeling.

- V300 register
- Verbannen
-
flyhart;169015 schreef : hahaha gaten in de deur, maakt ons niet zoveel uit
hopelijk is het warm daar!
Ik heb toch liever een deur zonder gaten, voor als het regent bijvoorbeeld... :f
- V300 register
- Verbannen
-
Gister belt Kay -die de auto als dagelijkse auto gebruikt- mij op, Jos! Ik hoorde na een drempel BOEM KRRGGG en toen viel m'n aandrijving weg. Dus ik had meteen het vermoeden, de vario ligt eraf oid..
Ben die avond nog naar arnhem gereden (mooi stukje met de 360 incl alle metertjes

Paul en ik keken elkaar zo een beetje aan..zullen we Erik nog bellen? Half 12? moet kunnen! Hop, erik gebeld. En de beste man kwam met de volgende reactie: " ja heb ik wel liggen, maar in m'n schuur. Dus als jullie me ff oppikken! geen probleem " fan-tas-tisch! Wij in de 240 daarheen, en naar EHW. Was er nog nooit geweest wat een plek!!
Nou aandrijfas meegenomen, terug naar Arnhem, eronder klussen. 't schatje wilde niet echt, maar na wat rake klappen en het gebruik van een bandenlepel (hefboom maken) en tegelijkertijd wat klappen op de achterkant van de as, schoof hij er zo op!
Nog even de uitlaat kakkend strak met wat fietsband opgehangen. En gaan! Inmiddels tegen 4en in de nacht! wat een toewijding, maar hij doet het weer!