show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 dl sedan (1984) team variomatic CarbageRun

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2011 22:32 #865623 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 dl sedan (1984) team variomatic CarbageRun
nee, dan regel ik wel een andere deur voor jullie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2011 23:24 #865634 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 dl sedan (1984) team variomatic CarbageRun

Spurt;168716 schreef :

sgtpeppers;168541 schreef :
- nieuwe thermostaat

Zie ik dat goed op jullie filmpje? De standaard thermostaat, die bij montage in het koelcircuit voor een deel in het waterpomphuis zit, is in jullie situatie vervangen door een exemplaar dat ergens tussen een koelwaterslang (van waterpomp --> radiateur) is geplaatst. Heeft dat een speciale reden dat er voor zo een thermostaat oplossing is gekozen?

En wat is het effect van een vacuumslang van ontstekingsvervroeging die zo lek als een mandje is? (Ja dat de vacuumvervroeging niet naar behoren werkt; maar heeft het ook gevolgen voor het mooi-rond-stationair kunnen draaien van motor bijv.?)


Dat lijkt maar zo, de thermostaat zit op zijn originele plek. Wat je ziet is een stukje steigerpijp o.i.d. wat er door (een van de) vorige eigenaren tussen geplaatst is omdat de slang waarschijnlijk stuk was, niet de fraaiste oplossing, but it does the trick.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2011 23:43 #865636 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 dl sedan (1984) team variomatic CarbageRun

sgtpeppers;168743 schreef :

Spurt;168716 schreef :
Dat lijkt maar zo, de thermostaat zit op zijn originele plek. Wat je ziet is een stukje steigerpijp o.i.d. wat er door (een van de) vorige eigenaren tussen geplaatst is omdat de slang waarschijnlijk stuk was, niet de fraaiste oplossing, but it does the trick.



Aha, mysterie opgelost, en bedankt! En die vacuumslang van de ontstekingsvervroeging die zo lek als een mandje was, had dat nog negatief effect op het mooi-rond-stationair draaien van de motor?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2011 11:51 #865650 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 dl sedan (1984) team variomatic CarbageRun
in principe niet, die poort staat pas in verbinding op het moment dat er wat gas gegeven wordt en dat gebeurt niet bij het stationair lopen.
wel is het zo dat als die slang lek is de motor op deel en vollast op een onjuiste ontstekingscurve loopt (te laat), weinig vermogen en een veel te hoge uitlaatgastemperatuur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2011 14:47 #865665 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 dl sedan (1984) team variomatic CarbageRun
gloeiende gloeiende...


spruitstukken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2011 17:12 #865775 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 dl sedan (1984) team variomatic CarbageRun
Hij liep stationair eerst op een heel hoog toerental, vanwege slechte afstelling, toen was goed te merken dat hij beter liep na aansluiten van de vervroeger. Sowieso zal het nooit de bedoeling zijn dat die slang lek is natuurlijk...

Afgelopen dagen was Kay, ook een teamlid en tevens student autotechniek, met de auto naar Belgi? en is hij achter een aantal dingen gekomen:
- veer linksvoor gebroken (bovenste winding)
- schokbrekers rondom behoorlijk naar de ...
- uitlaat hangt behoorlijk los
- koppeling waarschijnlijk behoorlijk op, maar we gaan eerst de afstelling bekijken

Verder kon hij me wel vertellen dat hij ongeveer een half uur 170 km/h heeft gereden (op de teller) en dat hij dat prima heeft gehouden en ook mooi op temperatuur bleef, dus dat is positief.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 18:49 #865791 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 dl sedan (1984) team variomatic CarbageRun
heel verstandig, concluderen dat een CVT koppeling bijna "op" is, en er vervolgens 170 mee gaan rijden op de snelweg. dan heb je de werking van een centrifugaalkoppeling niet echt begrepen zeg maar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2011 20:13 #865812 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 dl sedan (1984) team variomatic CarbageRun
Je antwoord komt enigszins onaardig over, het zou fijn zijn als je uit zou kunnen leggen waarom dat niet zo'n goed idee was? Ik zie dat je van de Technische Commissie bent dus naar mijns inziens ben je daar de aangewezen persoon voor. :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2011 21:07 #865823 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 dl sedan (1984) team variomatic CarbageRun
mja, als je merkt dat de koppeling bij een duidelijk te hoog toerental pas aanpakt, is de kans groot dat er al bijna helemaal geen voering meer op zit.

dan volgas rijden is een grote kans dat de koppeling tijdens het rijden -in eerste instantie onmerkbaar- gaat slippen, en vervolgens verbrandt, en je langs de weg komt te staan met een wolk van koppelingsstof en gloeiende staalsplinters uit de opening van het koppelingshuis...

maar het kan ook zijn dat de persoon die dit merkt er vaker mee te maken gehad heeft en dus goed weet hoe de koppeling reageert bij een "matig foute afstelling". dan houdt de koppeling het gewoon nog goed bij volgas en kun je dus ook zonder problemen hard rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 21:29 #865832 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 dl sedan (1984) team variomatic CarbageRun
onaardig bedoeld was het zeker niet! staat er inderdaad wel een beetje ongelukkig verwoord maar wat Wouter hier bovenstaand vermeld is gewoon een feit wat er vaak na zo'n actie gebeurd. prima (het zij met veel te veel toeren) oppakken richting de oprit van een snelweg en na 50km de afslag nemen en na het eerste beste stoplicht niet meer van z'n plaats te krijgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD