Volvo 340 dl sedan (1984) team variomatic CarbageRun
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Spurt;168716 schreef :
sgtpeppers;168541 schreef :
- nieuwe thermostaat
Zie ik dat goed op jullie filmpje? De standaard thermostaat, die bij montage in het koelcircuit voor een deel in het waterpomphuis zit, is in jullie situatie vervangen door een exemplaar dat ergens tussen een koelwaterslang (van waterpomp --> radiateur) is geplaatst. Heeft dat een speciale reden dat er voor zo een thermostaat oplossing is gekozen?
En wat is het effect van een vacuumslang van ontstekingsvervroeging die zo lek als een mandje is? (Ja dat de vacuumvervroeging niet naar behoren werkt; maar heeft het ook gevolgen voor het mooi-rond-stationair kunnen draaien van motor bijv.?)
Dat lijkt maar zo, de thermostaat zit op zijn originele plek. Wat je ziet is een stukje steigerpijp o.i.d. wat er door (een van de) vorige eigenaren tussen geplaatst is omdat de slang waarschijnlijk stuk was, niet de fraaiste oplossing, but it does the trick.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
sgtpeppers;168743 schreef :
Spurt;168716 schreef :
Dat lijkt maar zo, de thermostaat zit op zijn originele plek. Wat je ziet is een stukje steigerpijp o.i.d. wat er door (een van de) vorige eigenaren tussen geplaatst is omdat de slang waarschijnlijk stuk was, niet de fraaiste oplossing, but it does the trick.
Aha, mysterie opgelost, en bedankt! En die vacuumslang van de ontstekingsvervroeging die zo lek als een mandje was, had dat nog negatief effect op het mooi-rond-stationair draaien van de motor?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
wel is het zo dat als die slang lek is de motor op deel en vollast op een onjuiste ontstekingscurve loopt (te laat), weinig vermogen en een veel te hoge uitlaatgastemperatuur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
spruitstukken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Afgelopen dagen was Kay, ook een teamlid en tevens student autotechniek, met de auto naar Belgi? en is hij achter een aantal dingen gekomen:
- veer linksvoor gebroken (bovenste winding)
- schokbrekers rondom behoorlijk naar de ...
- uitlaat hangt behoorlijk los
- koppeling waarschijnlijk behoorlijk op, maar we gaan eerst de afstelling bekijken
Verder kon hij me wel vertellen dat hij ongeveer een half uur 170 km/h heeft gereden (op de teller) en dat hij dat prima heeft gehouden en ook mooi op temperatuur bleef, dus dat is positief.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
dan volgas rijden is een grote kans dat de koppeling tijdens het rijden -in eerste instantie onmerkbaar- gaat slippen, en vervolgens verbrandt, en je langs de weg komt te staan met een wolk van koppelingsstof en gloeiende staalsplinters uit de opening van het koppelingshuis...
maar het kan ook zijn dat de persoon die dit merkt er vaker mee te maken gehad heeft en dus goed weet hoe de koppeling reageert bij een "matig foute afstelling". dan houdt de koppeling het gewoon nog goed bij volgas en kun je dus ook zonder problemen hard rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.