Jos360's Volvo 343 Black Beauty
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
De zoektocht naar de juiste neus gaat nog de leukste worden denk ik

Die rode bekleding is ook in wat latere 343's geleverd. Maar die vind je ook niet meer, tenzij je Zweden in gaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het kenteken op de BB op mijn foto is van 6 mei 1977. Die heeft het lettertype uit de tijd van de donkerblauwe platen (opgelegde letters) en heeft ook een datumstempel uit 1977. De maat is echter al van het pre-gaik type, zoals van de gele platen (52x11).
In 1976 werden er al lichtblauwe platen geleverd, maar nog in de 'kleine' maat (ongeveer zoals nu de oudblauwe platen worden gemaakt, maar dan nog verschillend naargelang de breedte van de letters+cijfers)
In geheel 1978 konden er nog lichtblauwe platen op een nieuwe auto geplaatst worden. Zo zijn er nog een hele reeks Volvo 66's (kentekens uit de V-serie) met lichtblauwe kentekenplaten en grote letters geleverd.
Z?lfs in 1979 werd er sporadisch nog wel eens een auto met blauwe platen afgeleverd, want een Citro?n 2cv die ik heb op geknapt met kenteken FB-88-JS van Juli 1979(!) had nog de oorspronkelijke lichtblauwe kentekenplaten met datumstempel uit '79. Helaas mochten die niet meer bij de apk en moest ik er GAIK platen op zetten.
- V300 register
- Verbannen
-
heb je wel eer van je werk.
Een hele uitdaging.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;152895 schreef : Gefeliciteerd, en veel succes Jos.
De zoektocht naar de juiste neus gaat nog de leukste worden denk ik
Die rode bekleding is ook in wat latere 343's geleverd. Maar die vind je ook niet meer, tenzij je Zweden in gaat.
Reken er maar op dat ik jou nog een keer opzoek voor een avondvullende 343-modeljaren-en-kleine-details-per-jaargang-cursus :humor:
De bekleding hoop ik nog te kunnen reinigen. Anders zou ik eens moeten kijken of ik zelf zo'n stoel kan bekleden... Dat lijkt me wel wat.
@Joop.
Zeker, een hele hoop werk. Ik hoop dat dit project iets gaat worden, maar mijn 360 heeft nog altijd voorrang (de restauratie). Deze maak ik technisch in orde zodat hij kan rijden en dat is voorlopig genoeg.
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Bij de Dafclub weet ik nog wel iemand die Daf-nonnenkapjes bekleed. misschien dat hij voor zo'n vroege 300 wel een uitzondering wil maken...?Jos360;152999 schreef : Anders zou ik eens moeten kijken of ik zelf zo'n stoel kan bekleden... Dat lijkt me wel wat.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Maar zie deze BB eerst maar eens rijdend te krijgen. Het lijkt een beetje op de rode DLS als ik de foto's zo zie; minstens 5 jaar achtereen op een nat grasveld gestald....
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

Deze is nog een tandje erger trouwens, maar ook n?g een tandje cooler.
- V300 register
- Verbannen
-

De foto's maken me iig wel erg droevig :humor: