Volvo 360 GLS 1985
- V300 register
- Verbannen
-
ik ben nu inderdaad de eigenaar van de 360gls, hij zit gelukkig nog niet om een boom heen maar bedankt voor de tip, zal wat worden met de sneeuw.
de dingen die ik nu gedaan heb, nieuw interieur erin gezet met mrborrie, laatst een ander inlaatspuitstuk met een solex carburateur gekocht, vandaag half in het donker erop gemonteerd, loopt nog niet echt goed morgen maar even kijken waar de rest van de slangetjes naartoe moeten.
kwam namelijk flink wat witte rook uit de uitlaat en hij valt uit na een paar seconden. ik hoop dat als de regering niet zo moeilijk gaat doen ik nog jaren met deze mooie auto mag rijden, en weer kunnen herstellen in zijn originele staat.
mvg budy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
De wagen loopt alleen als je hem vol plankt en pompend start. enorm slecht en valt binnen 5 seconden hoe dan ook uit. De boeken die ik heb liggen leggen eigenlijk niet echt goed uit welke vacuums er allemaal aangesloten dienen te worden. Wellicht kan iemand van hier een paar foto's delen van zijn/haar motorruimte ik ben ook compleet onbekend met de solex carbs verder.
Deze carb is werkend nog geen half jaar gelden gedemonteerd van een B200 uit een 360 van 85
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
dag Joris, de renix is vlak bij me accu toch? zo ja die heb ik aangesloten.
sorry heb er allemaal nog niet al te veel verstand van haha
gr budy
Yep de renix (bobine voor buddy) is aangesloten op vacuum van spruitstuk iircJoris;207715 schreef : Loopt er al een vacuumslang naar de renix? voor de vervroeging
AvdAkker;207697 schreef : doe eerst dat blauw/rode draadje maar weer vast op de stationairsproeier, dan zal hij het waarschijnlijk beter doen
Ha dacht dat het voor de auto choke was die stekker.. ding vuur serieus een sproeier aan? vreemd dat er niet echt iets over te vinden is in de greenbooks die ik heb of de haynes
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V300 register
- Verbannen
-
1
2
Foto 1: deze 2 blauw rode draadjes heb ik op me carb. gezet.
op foto 2 heb ik nog een geel draadje over, dat zit allemaal op dezelfde kabel als die blauwe en rode. is deze nog belangrijk?
hij loopt nog steeds niet helemaal lekker, ik heb hem wel al wat langer levend kunnen houden maar hij ploft vaak nog. de witte rook uit me uitlaat is ook al bij weg.
boris heefd deze carb er namelijk een aantal maanden geleden nog opgehad en toen deed alles het goed. ik denk dus niet echt dat er iets aan de setup van de carb gedaan moet worden.
ik hoop dat iemand nog een tip heeft, morgen ga ik er een filmpje van maken als dat zin heeft?
- V300 register
- Verbannen
-

zit die supervette startknop er nog in?