show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn nieuwe 340 1.7 .... Joepie!!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2010 11:18 #816522 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn nieuwe 340 1.7 .... Joepie!!!
Vooruit, omdat niemand het doet:

:pics:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2010 14:32 #816536 door V300 register
Hah! Van harte proficiat dan maar, en nog veule veilige kilometers toegwenst :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2010 16:34 #816549 door V300 register
@ Tjeerd: in het kader van 'domme vragen bestaan niet': wat is TLC?
@ Punkazz: aan de bestuurderskant is inderdaad een gelaste/bijgewerkte plek, onderaan, moet nog een keer goed met verf/lak worden bijgewerkt. Aan de buitenkant van de voorruit zijn rode letters geplakt Little Red Rooster. Die gaan er nog wel af.
@ alle ge?nteresseerden: gisteren heb ik m met de hand eens HEEL grondig gewassen. En vanmorgen nog een keer :halo:. Mijn vrouw bij terugkomst helemaal verbaasd :wtf2: dat ik m alweer stond te wassen. Maar ja, ik was toch bezig met mijn wekelijkse vrijdagochtendrondje (stofzuigen, huisvloeren moppen, etc, dus heb de 340 gelijk maar mee genomen). Overigens nadat ik het interieur een flinke stofzuigerbeurt had gegeven, voor het vloeren moppen dus (alsof jullie mijn huishoudelijke leven op vrijdag wat interesseert:crazy1:). Moment supr?me was voor mij het installeren van muziek yeehaa! want wat is een auto zonder muziek...? Inmiddels heb ik de radio/cd/mp3 speler die ik nog over had ingebouwd en ook de speakers die ik van Erik mee kreeg. Hoewel mijn auto nooit muzikaal over de weg dreunt geeft het muziekapparaat een output van ik geloof 4*50 dus ben benieuwd hoe lang die boxen van Erik het houden. En er zit dus weer geluid in de auto. Kwam in het dashboardkastje de handle van de rechter buitenspiegel tegen, die moet er ook nog op worden gezet. In het middenconsole zit op de tweede plek rechts van de aansteker een gat. Wat zat daar in of hoort daar in te zitten? :wtf2: Een klokje waar, mogelijk, moeilijk aan te komen is? De km-unit met toerenteller die er origineel in zat bouwt Erik binnenkort weer in. Wel zo handig. @ allen: don't worry, ik word ook lid vd club. Mocht ik het op mijn heupen krijgen en m weg willen doen zal ik ook eerst de club raadplegen. Als ik mijn weg in deze site eenmaal gevonden heb. Gisteren nog een te koop gevraagd-topic in het caf? gezet (sorry, foutje, haal maar weg van die plek ih forum). Van de auto is het dak al lichtelijk rood dus die moet goed behandeld worden. Nadat-ie gisteren was opgedroogd met lak cleaner behandeld en een stukje van het dak met polish. Maar ja, ik wacht nog op mijn polish/waxmachine die ik ??n dezer dagen verwacht binnen te krijgen. Dat ga ik niet met het handje doen. :humor: En nu ga ik zoeken waar ik m'n foto kwijt kan....en het formulier aanmelding nieuw lid. Aha, via Beheer Bijlagen heb ik de genomen foto ge-uploaded. Schreef gisteren al een t?te-?-t?te foto te zullen opnemen. Mag je nu, na het bekijken van de foto zelluf raden welke van mij als bijnaam the Bold :no: heeft gekregen en welke the Beautyful :yesyes: Tja, mijn vrouw raakt daarvan nog een beetje van de rel, van die naamsaanduiding. Nu heeft onze jongste van anderhalf de mazzel dat we maar ??n autostoeltje hebben dus waar hij gaat gaat de V70II. Hoewel de oudste en middelste van resp 9 en 7 jr de 340 ZEER GOED :woei: gekeurd hebben na een proefrit gisteravond. Volgens het democratische principe van het land waarin wij leven (toch?:wtf2:) betekent dit volgens mijn telling (en de omvang van het gezin) dat de 340 lekkerder wordt gevonden dan de V70II. Die op zijn beurt overigens wel loeihard kan maar dat heeft me een keer in ??n maand tijd 160 euro (over m??r dan 1 boete verspreid hoor!) bekeuringen opgeleverd. Lekker voor het jaarlijkse bedrijfsuitje van het CJIB. Op die ene dag in Friesland hadden ze me ??n keer te pakken maar zag ik wel een zwarte Peugeot Station (ik geloof 307) opduiken die nogal opzichtig links bleef rijden maar er niet langs wilde. Ik naar rechts met 110/120 verder sukkelen. Een BMW die er (veel) te hard aan kwam kan volgens mij niet eens gezien hebben dat-ie gefilmd werd. Wat had die Peugeot een Eiffeltoren op z'n dash zeg. En dan nog ff wat over het weggedrag :lol::w00t::D:D van deze auto. Rijdt SUPER! Persoonlijk vind ik zelfs lekkerder dan de 740 GL automaat (YD-00-xx) die mijn ouders ooit haddden. En dat-ie er van binnen een beetje uit ziet of Boney M er zo zelf uit had kunnen stappen vind ik ook wel wat hebben..... Mijn eigen autogeschiedenis leidt langs 440, 240 diesel stat, Ford Mondeo stat, 960 sed, 850 stat naar huidige V70II - waarvan ik dus eigenlijk een beetje spijt heb - van die V70II. Bij koud weer sloeg die 240 diesel na voorgloeien gelijk aan en de schokdempers en veren hadden er zeker bij min 10 Celcius zin in... De V70II is technisch etc helemaal in orde enzo maar ik merk dat het niet meer helemaal 100% Volvo is of zo aanvoelt. T is zo'n push-button wagen geworden. Er passen wel twee dakkoffers op, handig voor de vakantie. Maar over samenvoeging van productielijnen, -onderdelen etc en samenwerkingen is ook al het nodige gezegd onder topic Saab gered nu Volvo elders op dit forum.
De foto: de foto (er zullen er vast nog meer volgen!) hieronder n? de tweede wasbeurt vd 340 en voordat de V70II ?berhaupt nog maar water, behalve het regenwater van vanmorgen, gezien heeft.....
@ Wie mij kan helpen: hoe kan ik het lichtje van de voorlamp vervangen? Dekseltje los, en dan??? Ik zie een ronde soort veer....Hoe doe je dat? En inderdaad, ik biecht gelijk op dat dit off topic is maar ik zit nu toch te typen....Stuur me anders svp een PB-tje.

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2010 16:41 #816550 door V300 register
TLC is tender love care, of zoiets. Dus veel aandacht gehad.

Ik heb de auto onlangs nog zien staan. Toen dacht ik het volgende: ik zou er een luxe interieur in zetten. GL stoelen en het liefst blauw met bijbehorende panelen. Dak misschien bij laten spuiten (kost ongeveer 150 euro). GLT tellerset er in met klokje in middenpaneel. MKIII type GLT velgen er onder. Dan is ie in mijn optiek helemaal af!

Lamp verwisselen is een trucje. Dop eraf, veer indrukken en iets draaien, dan komt alles los. Dan nieuwe lamp plaatsen, dan de veer terug en dan pas de stekker weer aanklemmen. Met stadslichtjes is het ff klooien met de contacten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2010 16:42 #816551 door V300 register
In je eigen topic mag je je eigen technische vragen stellen. Niet offtopic dus ;)

TLC is tender, love and care. Dat wil dus zeggen dat de auto goed onderhouden is ;)

Lampjes vervangen... pfff.... ik kan het niet uit mijn hoofd vertellen maar ik meen dat je de stekker loshaalt, de pit indrukken en draaien. Dan komt hij los.

Het is iig niet moeilijk dan had ik het wel onthouden.

Ik vind die rooie kleur erg mooi trouwens!

edit: Oja, rechts van de aansteker hoort een klokje of afdekplaatje. Bijde zijn niet moeilijk aan te komen, van de week stond hier een topic van iemand die ze gratis had liggen geloof ik. Misschien komt die z.s.m. in de advertentierubriek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2010 17:21 #816559 door V300 register
daar kan een klokje in ja, die heb ik verwisseld voor een 2e aanstekerplug, zodat nu de Nokia ?n Tomtom tegelijk aan de het infuus konden met lange ritten... maar die zit nu in de Sedan, net als de LM velgen. Ik denk dat Erik ook nog wel een klokje heeft liggen...weet het wel zeker.

eehm , sorry dat ie zo vuil was binnenin, de laatste maanden eigenlijk niets meer aan gedaan... kwam je nog torren, wormen en spinnen tegen? de laatste rit lag ie vol met nat haardhout, met love and care uit La Roche gejat hahaha

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2010 18:47 #816564 door V300 register
Aanvullende fotootjes

hierbij nog een paar aanvullende fotootjes, hoewel kort na het avondeten genomen lijkt het wel nacht. Hhmm, eens kijken of dat morgen nog beter kan. En thanks voor tip verlichting, nou ja, kan er nu toch niets aan doen, morgen wel-licht. Ga binnenkort toch nog bij Erik langs voor wat dingetjes, zal dan naar klokje informeren, of toch evt tweede aanstekerplug. Is er trouwens ook 'makkelijk' stuurbekrachtiging op te zetten? Het inparkeren vergt nogal wat spierkracht, ben Rocky niet!

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2010 18:54 #816565 door V300 register
@ Jeroen: oh, ben jij die houthakker die er z'n rommel in heeft achtergelaten!Nou, dank je wel! Wil je dat kapmes trouwens nog terug? Afgaande op de achterblijfselen had ik al de indruk dat-ie van een houthakker geweest moet zijn. Of als tijdelijke opslag voor hout gebruikt, nu is-ie weer helemaal schoon van binnen en buiten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2010 21:18 #816583 door V300 register

marnixt;132841 schreef : stuurbekrachtiging op te zetten? Het inparkeren vergt nogal wat spierkracht!

hallo! :crazy2: je hebt net 3x die auto staan boenen man, natuurlijk gaat dan je stuur opeens zwaar :hmmz:.... dat ligt niet aan dat stuur.

trouwens ... dat is 'charme' van een 300 rijden :halo: met stuurbekrachtiging maak je er echt een bejaardenraket van :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2010 21:52 #816587 door V300 register
Ik vind stuurbekrachtiging erg comfortabel! Niet alleen bij inparkeren. Je kan bochten veel sneller pakken zonder aan je stuur te hoeven hangen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC