Volvo 360 GL 1988
- Schuurmans
- Nieuw lid
-
Vroeg me al af of de directe links zouden werken, helaas niet dus. Bedankt voor het aanpassen van de advertentie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Schuurmans
- Nieuw lid
-
99% van de tijd met achterwielaandrijvers. En de gekste dingen met die auto's uitgehaald (daar is achterwielaandrijving toch ook een beetje voor.)
Om nog maar niet te spreken van wat ik allemaal met de rally-auto's gedaan heb.
Maaar. Vorige week een keer 's avonds naar de sportschool, op de heen en terugweg ook nog wat op het gladde wegdek zitten spelen (was nog redelijk verse sneeuw). Nog steeds geen probleem.
Draai in op de terugweg hier thuis de straat in (laatste bocht).
Beetje gasgeven zodat achterkant zich omgooid, tegensturen. Niets aan de hand.
TOTDAT de 360 ineens over de voorwielen mee begint te glijden. met 4 wielen glijdend richting stoep. En met misschien 5km/h buts, linkerachterwiel tegen de stoeprand.
G$%^&%#&#%&%#me. Resultaat:
www.performance
De band blijft nog netjes vol, alleen boven de 110km/h is er behoorlijk wat onbalans.
Voor de rest geen schade kunnen ontdekken. (was dan ook maar net dat de stoeprand geraakt werdt).
Heeft er nog niemand een dergelijke velg liggen?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Doe in het vervolg toch maar wat minder stoer. Dit verdient je 360 niet.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik laat altijd banden met velgrandbeschermer monteren, dat scheelt 100% van het stoeprandkrassen en misschien ook net genoeg bij een dergelijke tik.
Ik heb nog wel zulke velgen liggen, maar die verkoop ik dan per 4.
- V300 register
- Verbannen
-
jammer van de velg maar hopelijk verder geen schade.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
antiekeradio;130933 schreef : jammer van de velg maar hopelijk verder geen schade.
Wat ik me nu afvraag, aangezien dit toch wel met een vaartje is gebeurt, kan het wiel er nu niet scheef onder zitten?
Want door het hefboom effect (de afstand van de rand van de velg tot de naaf werkt als arm) is de kracht op het midden waar het wiel zit nog een aantal factors groter...
Of redeneer ik nu te ver?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Schuurmans
- Nieuw lid
-
Erik;130844 schreef : Hier niet meer mee rijden, ivm met scherpe delen aan velg.
Scherpe delen zijn niet echt het probleem, probleem is meer dat de band niet meer goed op zijn plek wordt gehouden.
Aangezien de 360 nu toch 2e auto is gebruik ik deze niet veel meer, en nu even helemaal niet vanwege de velg.
Lucluc;130847 schreef : Doe in het vervolg toch maar wat minder stoer. Dit verdient je 360 niet.
Zie niet wat dit met stoer doen te maken heeft??
Stoer doen versta ik onder opvallen voor andere personen.
Wanneer ik met 1 van mijn auto?s ?speel? dan zit ik altijd alleen in de auto en let goed op of er geen andere weggebruikers, voetgangers, etc in de buurt zijn.
Dit was zeer waarschijnlijk ook gebeurt wanneer ik gewoon de bocht om was gegaan.
En wat "dit verdient je 360 niet" betreft:
Vrij grote kans dat wanneer ik de auto niet gekocht had deze nu niet meer zou bestaan.
Het was een perfecte kandidaat destijds om als tijdelijke leuke afragbak door iemand te gebruiken.
Door het werk wat ik er aan gedaan heb is deze auto voorlopig in ieder geval van de sloop gered en is de staat van de auto ook zeer veel beter geworden!
v0lv0freak;130936 schreef : Wat ik me nu afvraag, aangezien dit toch wel met een vaartje is gebeurt, kan het wiel er nu niet scheef onder zitten?
AvdAkker;130939 schreef : kan zijn dat ie een halve graad naar binnen gebogen is maar ik denk dat dat giet aluminium van de velg eerder scheurt/breekt als de ophanging van het achterwiellager verbuigt.
Uiteraard meteen gecontroleerd. De snelheid was juist zo laag (en de ?klap? ook) dat ik al heel verbaasd was dat de velg kapot was gegaan.
Maar zo?n aluminium rand is nu eenmaal niet echt sterk wanneer er zijdelings druk op komt.
En met zo?n koud weer wordt aluminium nog veel brosser dan het normaal al is.