show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GL 1988

  • Schuurmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2009 20:34 #802060 door Schuurmans
Beantwoord door Schuurmans in topic Volvo 360 GL 1988
@joost

Vroeg me al af of de directe links zouden werken, helaas niet dus. Bedankt voor het aanpassen van de advertentie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Schuurmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2010 09:31 #812242 door Schuurmans
Beantwoord door Schuurmans in topic Volvo 360 GL 1988
Tja. Dan rij je toch al aardig wat jaren auto.
99% van de tijd met achterwielaandrijvers. En de gekste dingen met die auto's uitgehaald (daar is achterwielaandrijving toch ook een beetje voor.)
Om nog maar niet te spreken van wat ik allemaal met de rally-auto's gedaan heb.

Maaar. Vorige week een keer 's avonds naar de sportschool, op de heen en terugweg ook nog wat op het gladde wegdek zitten spelen (was nog redelijk verse sneeuw). Nog steeds geen probleem.
Draai in op de terugweg hier thuis de straat in (laatste bocht).
Beetje gasgeven zodat achterkant zich omgooid, tegensturen. Niets aan de hand.
TOTDAT de 360 ineens over de voorwielen mee begint te glijden. met 4 wielen glijdend richting stoep. En met misschien 5km/h buts, linkerachterwiel tegen de stoeprand.
G$%^&%#&#%&%#me. Resultaat:

www.performance




De band blijft nog netjes vol, alleen boven de 110km/h is er behoorlijk wat onbalans.
Voor de rest geen schade kunnen ontdekken. (was dan ook maar net dat de stoeprand geraakt werdt).

Heeft er nog niemand een dergelijke velg liggen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2010 17:47 #812257 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 GL 1988
Hier niet meer mee rijden, ivm met scherpe delen aan velg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2010 18:15 #812260 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GL 1988
Tja, ik heb dat laatst ook ervaren, dat de voorwielen wegglijden. 4 goede winterbanden rondom (vorig jaar gekocht), maar ijs is ijs. Paaltje veerde helaas niet mee, maar gelukkig geen schade. Ben meteen weer extra voorzichtig geworden.

Doe in het vervolg toch maar wat minder stoer. Dit verdient je 360 niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 19:12 #812315 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 GL 1988
Oei, dat is jammer.
Ik laat altijd banden met velgrandbeschermer monteren, dat scheelt 100% van het stoeprandkrassen en misschien ook net genoeg bij een dergelijke tik.

Ik heb nog wel zulke velgen liggen, maar die verkoop ik dan per 4.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-01-2010 22:55 #812335 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GL 1988
nee die rubber rand helpt niet bij een zijdelingse schuiver

jammer van de velg maar hopelijk verder geen schade.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 22:56 #812336 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 GL 1988
Er zit volgens mij ook een viltlaagje op het gedeelte wat tegen het raam vlijt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
17-01-2010 23:06 #812338 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 360 GL 1988

antiekeradio;130933 schreef : jammer van de velg maar hopelijk verder geen schade.


Wat ik me nu afvraag, aangezien dit toch wel met een vaartje is gebeurt, kan het wiel er nu niet scheef onder zitten?
Want door het hefboom effect (de afstand van de rand van de velg tot de naaf werkt als arm) is de kracht op het midden waar het wiel zit nog een aantal factors groter...

Of redeneer ik nu te ver?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 23:11 #812341 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GL 1988
kan zijn dat ie een halve graad naar binnen gebogen is maar ik denk dat dat giet aluminium van de velg eerder scheurt/breekt als de ophanging van het achterwiellager verbuigt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Schuurmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 23:32 #812342 door Schuurmans
Beantwoord door Schuurmans in topic Volvo 360 GL 1988

Erik;130844 schreef : Hier niet meer mee rijden, ivm met scherpe delen aan velg.


Scherpe delen zijn niet echt het probleem, probleem is meer dat de band niet meer goed op zijn plek wordt gehouden.
Aangezien de 360 nu toch 2e auto is gebruik ik deze niet veel meer, en nu even helemaal niet vanwege de velg.


Lucluc;130847 schreef : Doe in het vervolg toch maar wat minder stoer. Dit verdient je 360 niet.


Zie niet wat dit met stoer doen te maken heeft??
Stoer doen versta ik onder opvallen voor andere personen.
Wanneer ik met 1 van mijn auto?s ?speel? dan zit ik altijd alleen in de auto en let goed op of er geen andere weggebruikers, voetgangers, etc in de buurt zijn.

Dit was zeer waarschijnlijk ook gebeurt wanneer ik gewoon de bocht om was gegaan.

En wat "dit verdient je 360 niet" betreft:
Vrij grote kans dat wanneer ik de auto niet gekocht had deze nu niet meer zou bestaan.
Het was een perfecte kandidaat destijds om als tijdelijke leuke afragbak door iemand te gebruiken.
Door het werk wat ik er aan gedaan heb is deze auto voorlopig in ieder geval van de sloop gered en is de staat van de auto ook zeer veel beter geworden!

v0lv0freak;130936 schreef : Wat ik me nu afvraag, aangezien dit toch wel met een vaartje is gebeurt, kan het wiel er nu niet scheef onder zitten?


AvdAkker;130939 schreef : kan zijn dat ie een halve graad naar binnen gebogen is maar ik denk dat dat giet aluminium van de velg eerder scheurt/breekt als de ophanging van het achterwiellager verbuigt.



Uiteraard meteen gecontroleerd. De snelheid was juist zo laag (en de ?klap? ook) dat ik al heel verbaasd was dat de velg kapot was gegaan.

Maar zo?n aluminium rand is nu eenmaal niet echt sterk wanneer er zijdelings druk op komt.
En met zo?n koud weer wordt aluminium nog veel brosser dan het normaal al is.


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD