show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1982 Volvo 343 2.0 DLS
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2010 21:35 #818556
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
goede beslissing!
haastige spoed is zelden goed, zeker als het om restauratie gaat.
haastige spoed is zelden goed, zeker als het om restauratie gaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
20-02-2010 13:50 #818632
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Tja, was effe moeilijk om die beslissing te nemen maar het is beter zo 
Er is gewoon totaal geen tijd voor.

Er is gewoon totaal geen tijd voor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2010 13:52 #818633
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
je kunt de hiermee gewonnen tijd wel gebruiken om je te orienteren en wat gereedschap aan te schaffen (MIG lasapparaat, automatische laskap div lasbenodigdheden, plaatwerkgereedschap etc) en een aantal dagen inplannen bij iemand die regelmatig roestreparaties bij auto's doet om het een en ander bij af te kijken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
20-02-2010 21:45 #818707
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Nee, oefenen op de 345. Moet nog wat aan gebeuren. Met name de paravan 
Voor dat soort kleine klusjes is er wel tijd, maar voor een complete restauratie niet.
Ik kan trouwens niet wachten om weer in de DLS te rijden, die wagen 'heeft' iets.

Voor dat soort kleine klusjes is er wel tijd, maar voor een complete restauratie niet.
Ik kan trouwens niet wachten om weer in de DLS te rijden, die wagen 'heeft' iets.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
02-06-2010 11:38 #834130
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Update!
Gisteravond de stoute schoenen aangetrokken en de DLS uitgegraven. Eens zien of we die veerpoot kunnen wisselen!
Het ding naar achter gedrukt, even wat zaken gemonteerd, op de krik, en schroeven maar.
Het ging nog best voorspoedig, tot ik de kogels los moest trekken. Bij Scandcar heb ik daarvoor zo'n zware kogeltrekker gekocht en die kwam bij de groene 345 prima van pas.
Ik zet 'm hier op, draaien draaien draaien, maar niks. Het ding zat muurvast. De trekker weer losgedraaid, wat bewogen en getikt aan de kogel, trekker er weer op, aandraaien en *PATS* kogeltrekker gebroken! :eek:
Toen viel me de mond wel even open!
Ik ga zo eerst Scandcar bellen, want hier koop ik geen kogeltrekker voor natuurlijk :uh-uhh:
Maar ja, dan sta je daar... dus de zaak maar weer vastgedraaid, wiel erop, van de krik af en maar een beetje verder rommelen om hem stallingsklaar te maken.
Sinds augustus had 'ie al niet meer gelopen.. zou 'ie..?
Dus de benzineleiding even los, starten starten starten, onderhand ging het oliedruklampje uit en vlak erna kwam er benzine uit de leiding. Die weer aangesloten, starten en VROEM! :worship:
Hopsa, stabiel, geen geschud of gepruttel, wonderbaarlijk hoe goed dit ding loopt.
Hoewel Anjo hem nooit heeft horen lopen, durf ik te wedden dat ook hij gisteravond had gezegd dat 'ie loopt als een naaimachientje
Ik heb er even een klein stukje mee gereden (sorry Stefan
), tjonge wat rijdt die lekker. Veel beter dan de groene!
In de garage geparkeerd, uitgestapt... en toen: een lekspoor achter de auto aan, over de hele garagevloer :woops:
Dat bleek benzine te zijn, de pomp of de aansluiting daarop lekt denk ik.
Foto's komen eraan!
In ieder geval weet ik weer waarom ik ook weer met de groene naar een Volvo klassiekerspecialist moet... ik wil ook zo'n goedlopende motor!
Edit: even naar Scandcar gebeld; ik mag de kapotte opsturen en dan krijg ik kosteloos een nieuwe teruggestuurd. Topservice!
Gisteravond de stoute schoenen aangetrokken en de DLS uitgegraven. Eens zien of we die veerpoot kunnen wisselen!
Het ding naar achter gedrukt, even wat zaken gemonteerd, op de krik, en schroeven maar.
Het ging nog best voorspoedig, tot ik de kogels los moest trekken. Bij Scandcar heb ik daarvoor zo'n zware kogeltrekker gekocht en die kwam bij de groene 345 prima van pas.
Ik zet 'm hier op, draaien draaien draaien, maar niks. Het ding zat muurvast. De trekker weer losgedraaid, wat bewogen en getikt aan de kogel, trekker er weer op, aandraaien en *PATS* kogeltrekker gebroken! :eek:
Toen viel me de mond wel even open!
Ik ga zo eerst Scandcar bellen, want hier koop ik geen kogeltrekker voor natuurlijk :uh-uhh:
Maar ja, dan sta je daar... dus de zaak maar weer vastgedraaid, wiel erop, van de krik af en maar een beetje verder rommelen om hem stallingsklaar te maken.
Sinds augustus had 'ie al niet meer gelopen.. zou 'ie..?
Dus de benzineleiding even los, starten starten starten, onderhand ging het oliedruklampje uit en vlak erna kwam er benzine uit de leiding. Die weer aangesloten, starten en VROEM! :worship:
Hopsa, stabiel, geen geschud of gepruttel, wonderbaarlijk hoe goed dit ding loopt.
Hoewel Anjo hem nooit heeft horen lopen, durf ik te wedden dat ook hij gisteravond had gezegd dat 'ie loopt als een naaimachientje

Ik heb er even een klein stukje mee gereden (sorry Stefan

In de garage geparkeerd, uitgestapt... en toen: een lekspoor achter de auto aan, over de hele garagevloer :woops:
Dat bleek benzine te zijn, de pomp of de aansluiting daarop lekt denk ik.
Foto's komen eraan!
In ieder geval weet ik weer waarom ik ook weer met de groene naar een Volvo klassiekerspecialist moet... ik wil ook zo'n goedlopende motor!

Edit: even naar Scandcar gebeld; ik mag de kapotte opsturen en dan krijg ik kosteloos een nieuwe teruggestuurd. Topservice!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
02-06-2010 12:30 #834133
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2010 12:45 #834134
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
hmm ik heb een tijdje terug ook een trekker aangeschaft maar ik merk dat een simpele hamer gewoon vele malen makkelijker werkt:)
@ 3e en laatste foto; foei!, nooit zo de remklauw aan de remslang laten hangen
@ 3e en laatste foto; foei!, nooit zo de remklauw aan de remslang laten hangen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
02-06-2010 13:05 #834135
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Die hangt niet, die ligt op de grond 
Als die trekker er nu op tijd is, kunnen we het nog eens proberen (driemaal is scheepsrecht zeggen ze), maar komend weekend moet 'ie eigenlijk weg.

Als die trekker er nu op tijd is, kunnen we het nog eens proberen (driemaal is scheepsrecht zeggen ze), maar komend weekend moet 'ie eigenlijk weg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-06-2010 14:02 #834136
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
:wtf: dat trekhaakding onder de veerschotel! Is de veer al een keer door de schotel geklapt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-06-2010 14:58 #834139
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 2.0 DLS
Seg Joost, wie doet er nou eigenlijk al het werk? Jij of je Pa? Want jij zit daar precies op de achtergrond in jouw mooie hemd! Je zou mij is moeten zien in werkkledij, net een louche garage-uitbater!
Hoe heet het dan: schroeven in stijl?
Vraag mij trouwens wel een beetje af of het wel verstandig was of is om met de auto op de krik aan de auto te werken... Ik betrouw die dingen niet meer! Zelfs nu met mijn nieuwe krik (3 tons) is het eerste wat ik doe assteunen zetten!
Hoe heet het dan: schroeven in stijl?
Vraag mij trouwens wel een beetje af of het wel verstandig was of is om met de auto op de krik aan de auto te werken... Ik betrouw die dingen niet meer! Zelfs nu met mijn nieuwe krik (3 tons) is het eerste wat ik doe assteunen zetten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets