Mijn 360 GLT '88
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

dus, geslaagde nood oplossing

En het volgende probleem: mijn voorruit is aan het scheuren

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Heb al gehoord dat die ergens bij de waterpomp moet zitten, maar ik zie er niets echt iets van!
- Mark Smeets
- Moderator
-
Bodejodel;82872 schreef : Ja, maar Limurg hoort ook niet bij Nederland he... dat zie je maar weer!
Was het maar zo! Sinds 1831 bezet door Nederland! :no:
EDIT: excuses, Limburg is pas sinds 1839 onderdeel van Nederland en pas sinds 1866 definitief een provincie van NL. Geschiedenis Limburg
BramJ;82877 schreef : Ik kwam er pas achter dat mijn thermostaat kapot was (temp metertje kwam maar tot een kwart) en aangezien ik morgen een wat langere rit ga maken richting de Ardennen heb ik net een stuk karton voor mijn radiator gemaakt. Net even getest op de deutsche autobahn en het meter bleef mooi in het midden staan
dus, geslaagde nood oplossing
Ja, nog zo een! Zo rijden wij al vanaf november rond..
Ondertussen is het karton wel een beetje lelijk geworden van alle regen..
Termostaat is ondertussen wel al een tijdje gemaakt! Als het goed is gaat de plaat dit weekend voor de meeting eraf

- V300 register
- Verbannen
-
Bovenop de waterpomp (voorop, bovenaan op je motorblok) loopt een dikke slang naar de hoek van je radiateur. Op de plek waar die slang de waterpomp verlaat (bovenkant) zit de thermostaat. Hij zit met een extra slangeklem in de rubberen slang geklemd. Vervangen is simpel:
- Bakje onder de auto om wat weglopende koelvloeistof op te vangen
- Slang los (alleen aan de waterpomp-kant is voldoende)
- tweede slangeklem los, thermostaat pak je er nu zo uit
- Nieuwe thermostaat (goed om, voelerkant aan de kant van de waterpomp!) erin en het boeltje (met het liefst nieuwe slangeklemmen) weer vast zetten
- Beetje koelvloeistof erbij en de motor even laten lopen zodat ie goed ontlucht. Eventueel nog iets bijvullen daarna.
- V300 register
- Verbannen
-
En waar zeg je dat je die nog kan krijgen, die thermostaten dan? Want toen ik laatst belde naar de Volvo-garage waren ze niet meer te krijgen!
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;82883 schreef : Was het maar zo! Sinds 1831 bezet door Nederland! :no:
Ja, nog zo een! Zo rijden wij al vanaf november rond..
[afbeelding]
Ondertussen is het karton wel een beetje lelijk geworden van alle regen..
Termostaat is ondertussen wel al een tijdje gemaakt! Als het goed is gaat de plaat dit weekend voor de meeting eraf
Ik heb het wel wat netter gedaan, die van mij zit direct tegen de radiator aan, niet buitenop de grille dus

- V300 register
- Verbannen
-
Dus als ik het goed begrijp, dan staat de thermostaat constant open en koelt het dus te moter door de radiator te sterk af.