show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De tweede!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2008 21:49 #723071 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De tweede!
Tsja voorkeuren... dat is feitelijk een APK-keuring maar dan zonder formuliertje. Je weet dan wat er verholpen moet worden om hem door de APK te krijgen, maar goed, dat weet je ook als hij afgekeurd wordt... ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 23:28 #723080 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic De tweede!
Zoek anders een een restauratuer van klassieke automobielen op, bij je in de buurt. Vraag welk apk-keuringsstation zij kunnen aanbevelen. Heb het idee dat de mensen met het juiste gevoel zo'n auto toch anders beoordelen dan bijvoorbeeld bij de kwikkwak...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2008 04:14 #723086 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De tweede!

Niels;65884 schreef : Tsja voorkeuren... dat is feitelijk een APK-keuring maar dan zonder formuliertje. Je weet dan wat er verholpen moet worden om hem door de APK te krijgen, maar goed, dat weet je ook als hij afgekeurd wordt... ;)

voorkeuren:
bij mankementen(apk afkeur) mag de auto de garage nog UIT om door de eigenaar of een derde het mankement te laten verhelpen.

keuren:
bij mankementen (apk afkeur) is de garagehouder VERPLICHT om de auto te laten staan omdat deze niet meer voldoet aan de eisen van de keuring.

het gebeurd dus ook vaak dat voorkeuren in de beunhaasuurtjes gedaan wordt of op zaterdag (dan kan er niet afgemeld worden)

welkom in de wereld van garagehouders.....

@ doeke, als je niets te vrezen heb kun je hem ook net zo goed bij de dealer neerkwakken tussen de gloedjenieuwe xc90's en c30's door:P

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2008 10:54 #723102 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De tweede!
Danku voor de tips!

Ik zal wel es wat rondbellen naar garages voor mogelijke afkeurpunten (bijvoorbeeld de gaten in de voorschermen en de schokbrekers).

Gordelspanners vervang ik voor alle zekerheid. En natuurlijk een keer een proefrit maken om 'm uit te proberen zodra de remmen erop zitten.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2008 20:01 #723138 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic De tweede!
Joost, misschien iets raars... maar de motor loopt niet goed, denk dat je CO e.d. dus ook niet goed staan. Dus dat betekent sowieso geen APK.

Misschien is het een idee, om het even uit te stellen, zodat zowel ik, Niels als Anjo kunnen komen? Dan kan Anjo zich vol overgave op de 1400 storten terwijl ik de remmen doe?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2008 10:31 #723171 door 16673-dummy
Dat kan een idee zijn. Maarrrr... twee puntjes:

- Gisteravond heb ik Anjo gebeld. Ik had je gisterochtend ge-sms't dattie ook met nieuwe ontsteking nog steeds niet goed liep. Bougies waren pikzwart trouwens.
We hebben alle sproeiers doorgeblazen, en de benzinetoevoer wat aderlatingen gegeven en al met al liep 'ie steeds beter (veel gas geven, de motor werd al warm), uiteindelijk zelfs met choke zonder gas!
Choke helemaal in = afslaan.
Toen wist ik dus even niet meer wat te doen en heb ik Anjo gebeld. Hij kwam tot de conclusie dat er nog steeds een vacu?mprobleem is. De motor schudt erg en de uitlaat ploft. Hij loopt w?l weer op vier cilinders.

Trouwens; starten met gas erop: zodra je gas geeft hoor je de motor bonken, zo'n beetje als bonkbonk-bonkbonk, een hartslag lijkt het.

- Mijn vader heeft per 1 september een baan in Arnhem en hij wil eventueel mijn auto "lenen" voor een weekje om op en neer te rijden. Alleen maar goed dacht ik zo, alles wordt schoongespoeld en de motor loopt dan warm.

Ik ga vandaag dus ??rst n?gmaals ?lle vacu?mslangen controleren, als er dn nog geen verbetering is kan jouw idee alsnog. Ik ben in ieder geval tevreden met het tot nu toe geboekte resultaat, want hij blijft tenminste weer zelfstandig lopen (zij het niet nog steeds bagger).

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2008 13:40 #725651 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De tweede!
ik zat naderhand nog steeds te denken dat het alsnog heel goed kan zijn dat de ontsteking niet op tijd staat..

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2008 16:58 #725671 door 16673-dummy
En hoe is dat af te stellen? Eenvoudig of moeilijk?

Trouwens, ik heb nog wat fotootjes gemaakt van wat slangetjes e.d.
De vacu?mvervroeger heb ik een nieuw koppelstukkie gegeven.
De slang van de rembekrachtiger, waar moet die nu op aangesloten worden? Ik zie nergens de aansluiting op het inlaatspruitstuk?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2008 15:29 #725895 door 16673-dummy
Zo. Hij doet het weer dankzij Anjo. Kan ik met een gerust hart verder knutselen:)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2008 15:34 #725896 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De tweede!
Mooi!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC