show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

voorstellen, nieuwe 360

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2009 13:52 #761047 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic voorstellen, nieuwe 360
als ik de voorschermen er toch af heb, en de voorbalk wordt gelast, waarmee kan ik het dan het beste mee insmeren, verven, zodat het goed blijft en er niet weer roest komt..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2009 16:39 #761086 door V300 register
ik zag in je startpost dat je de planning hebt het originele luchtfilter er op te zetten. aangezien mijn baas het niet leuk vind als ik uren lang alles doorlees heb ik niet gezien of je dat al gedaan hebt.

eventueel heb ik een compleet setje buizenwerk enzo incl filter in acceptabele staat voor weinig liggen. ik heb een sportfilter en mij bevalt het wel. geen problemen mee.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2009 18:07 #761104 door V300 register

raceeend;92773 schreef : ik zag in je startpost dat je de planning hebt het originele luchtfilter er op te zetten. aangezien mijn baas het niet leuk vind als ik uren lang alles doorlees heb ik niet gezien of je dat al gedaan hebt.

eventueel heb ik een compleet setje buizenwerk enzo incl filter in acceptabele staat voor weinig liggen. ik heb een sportfilter en mij bevalt het wel. geen problemen mee.

ik heb inmiddels de originele buis erop zitten, en dat rijd echt een stuk beter, met powerfilter hield de motor in, en met het originele erop kan ik het gas gewoon intrappen en komt hij vanzelf..

toch bedankt voor je aanbod..

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2009 21:22 #761258 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic voorstellen, nieuwe 360

habie12;92733 schreef : als ik de voorschermen er toch af heb, en de voorbalk wordt gelast, waarmee kan ik het dan het beste mee insmeren, verven, zodat het goed blijft en er niet weer roest komt..

Owatrol of Hammerite.

Is wel zwart.

Een dikke laag tectyl/ML doet ook wonderen, is doorzichtig.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2009 22:16 #761267 door V300 register
juist; de echte afdichtende coatings zijn niet nuttig aan de binnenkant van de voorschermen/binnenschermen. Goed de roest eraf halen, eventueel zinkprimer erop zetten. En dan rijkelijk in de ML spuiten.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2009 23:30 #761283 door 16673-dummy
Volgens mij is het zo dat je het beste de roest eraf kunt schuren (dus ALLES wegschuren), het geschuurde deel vervolgens 24 uur buiten laat "aanroesten" (niet in de regen natuurlijk, maar gewoon in de buitenlucht) en het dan nog eens grondig wegschuurt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2009 00:10 #761431 door V300 register
want?

lijkt me dubbel werk.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 15:51 #761511 door 16673-dummy
Heb ik al eens gelezen op Rustbuster dacht ik.

Wat jij zegt dacht ik in eerste instantie ook, maar ik heb het uitgeprobeerd op een portier en na de tweede keer schuren (na 24 uur "aanroesten") was het metaal roestvrijer dan eerst (hoewel het eerst ook al helemaal kaal was).

Of ik het ook goed gedaan heb kan ik niet meer controleren; dat moet Jeroen de Ruiter nu in de gaten houden. Rechter portier onderaan. Heeft eigenlijk nog wat afwerkplamuur nodig om het strak te maken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2009 23:03 #761921 door V300 register
maandag is de auto opgehaald voor het laswerk, had eerst een beunhaas, maar dat duurde nogal lang voordat die tijd had, had het zelf nogal druk, dus opzoek gegaan naar een andere oplossing, een bedrijf in dronten wou het wel gaan doen.

www.autolasbedrijf.nl

de voorbalk meegeven die ik op de sloop had meegegeven, hij is eerst ook wezen kijken en een prijs indicatie gegeven, met ophalen en weer terug brengen ben ik nu 475 euro kwijt. voorbalk wordt gemaakt, kokerbalk zit een gat in, en onder het voorscherm zit een gat, zie foto.

het is veel geld, maar zie het als een investering voor meerder jaren, ben nog niet van plan om de auto weg te doen..

Bijlagen:

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2009 23:20 #761925 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic voorstellen, nieuwe 360
Da's een aardig gat ja:)
Inderdaad een hoop geld maar dan ben je er in ieder geval, wat dat betreft, voorlopig vanaf. Wel goed tectyleren etc straks. Mooie velgen trouwens! Ik geloof dat dit de atlas velgen zijn van de 400-serie?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC