show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-01-2009 17:23 #751928 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;85805 schreef : overigens, deze twotonestelling heb ik ook nog in geel/zwart over nagedacht. lijkt me ook wel aardig uit te komen

Dat zou ook nog mooi zijn idd. Maar dan geen rode lijn om het te breken.. dan zou ik voor een witte lijn gaan om het te breken.

Ik weet nu ook wat me concreet niet lekker zit aan de wit met zwarte combo. Het bovenvlak is mooi helemaal zwart, en het witte ondervlak wordt 'verstoord' door de zwarte stootstrips op de deur en in de bumper.. Ik weet niet waarom, maar vind dat er net niet helemaal leuk uitzien.

Maar in het echt zoiets zien is altijd anders dan een fotosoep, miss bevalt het me dan wel :wtf2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 17:29 #751930 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
wat ken mij het nou verrotten wat jij er van vind:D

nee, dit soort kritiek kun je beter hebben voor als na het spuiten. alleen maar goed dat hier extra over nagedacht wordt.

t?veel wit in een twotone van wit-zwart is niet goed.

om het wit te breken gebruik je de zwarte lijsten in de bumpers (als in meegespoten bumpers) en de carosseriedetails (ook de tankdop) om die zwart te spuiten, dat breekt het wit en verhoogt het sporty gehalte.

daarnaast, mocht ik straks zo gek zijn om er diverse zwarte merk stickers/logo's etc op te plakken dan past dat ook goed in het geheel:D

en een witte scheidlingslijn op een geel/zwarte twotone is ook niets, door het geel gaat het wit er heel raar uitzien. een hele dunne groene streep zou kunnen, maar grijs is ook een goed alternatief (om het als kleurencombo "passend" te maken)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-01-2009 17:34 #751936 door Mark Smeets

AvdAkker;85814 schreef : wat ken mij het nou verrotten wat jij er van vind:D

Dat is de instelling! Laat je niet van de wijs brengen door mij ;D

Ik zal het plaatje de komende dagen nog een paar keer bekijken, miss went het ook wel..

Kleuren die ikzelf ook nog wel mooi zou vinden (maar ik heb geen idee of ze op een V300 staan..)
- Heel donder paars, eventueel met zwart gecombineerd
- De zwart met groene vlammen combo zag er ook heeeel mooi uit
- Zwart met blauwe air brush ik ook pure p*rno! (eens gezien op MTV op een zwarte X5 van the osbourness (typ je dat zo.. die freaks die muziek maken in elk geval ;))
- Blauw in het algemeen vind ik ook wel een mooie kleur..

Misschien zitten hier nog wel idee?n voor jouw tussen.. Verveelt Steven zich ook niet }:)

EDIT: om deze BMW ging het:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 17:35 #751937 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Het wit in deze foto is ook echt wit gemaakt. In het echt zie je natuurlijk veel meer grijstinten erin. Daarom is de overgang zwart-wit zo hard in het fotosoepje.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 17:39 #751941 door Anjo van den Akker

v0lv0freak;85820 schreef : - De zwart met groene vlammen combo zag er ook heeeel mooi uit
- Zwart met blauwe air brush ik ook pure p*rno! (eens gezien op MTV op een zwarte X5 van the osbourness (typ je dat zo.. die freaks die muziek maken in elk geval ;))

die beide werken zijn toevallig gespoten door de eerder genoemde Mike Lavallee van killer paint. waarschijnlijk de beste custom autospuiter ter wereld. in ieder geval de bekendste.

ik geloof dat je 1,5 tot 2 jaar in de wachtrij staat bij z'n shop. en dat hij zelf nog bepaald of hij wel of geen zin heeft om je auto te spuiten (hij vindt dat uit zijn persoonlijke mening het doek mooi/uniek genoeg moet zijn om de verf te mogen dragen zeg maar)

om over de kosten nog maar te zwijgen. maar met zulke gouden handjes en naamsbekendheid, zou ik ook een dergelijk geldbedrag vragen, ze staan toch wel in de rij:D

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-01-2009 17:46 #751948 door Mark Smeets
Nouwja het hoeft niet meteen airbrush te zijn.. Zwart en donker blauw is ook zo mooi samen.. En volgens mij hebben ze bij de grote beurt ook wel eens een airbrusher gehad die het goed kon (ja ik weet het, DGB is slecht.. Maar die man leverde mooi werk ;) )

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 17:52 #751956 door Anjo van den Akker
nou, ik zal je zeggen. die knoeikonten van dgb hou ik het liefste VER weg van mijn auto. dan duurt het maar wat langer, al die afgeraffelde (lees LELIJKE) bende die ze bedenken ala industrial styling hoef ik ECHT niet te hebben!!!

heb in de meern een twotone opel tigra van een meisje die door dgb "gepimpt" was goed kunenn bekijken. om maar even wat op te noemen; HOUTSCHROEVEN voor de bodykit!!! dubbelzijdig plakband voor de zijskirts, en de achterbumper zat er getordeerd op gefriemeld. bedrading was een grotere bende als wat ik nu onder m'n dashboard heb zitten (ik was tenminste in een luie bui en niet m'n centen aan het verdienen...) echt waar, nevernooit doe ik mee met dgb. om van te huilen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 17:54 #751957 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;85794 schreef : zijn nog wat details die niet helemaal kloppen, maar in grote lijnen is dit wel ong het plaatje wat ik straks wil hebben!

Netjes. Met deze kleurstelling zou ik de motorruimte gewoon zwart maken. (wit onder de motorkap is niet je van het...)

Is het een ideetje om de bovenste rand van de gril ook rood te maken?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-01-2009 17:56 #751958 door Mark Smeets
Anjo, ik weet het! Op de vorige autorai stond de BMW E30 3-serie die ze in M3 kleuren hadden gespoten..
Ze hadden roosterstjes in de voorschermen gelast.. nouw echt, om te huilen! Het was gewoon een of ander kippengaas dat ze hadden plat geslagen (en ook nog wel heel lelijk).. en het was al aant het roesten! En die auto stond daar voor de show!! Ik heb die auto daar echt hardop staan afkraken..

Overigens stond die 340 van DGB een tijdje terug te koop.. met zijn paranioa wieldeksels:lol:

Maargoed, wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat er in Nederland beslist ook goede airbrushers zijn die mooi werk leveren..

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 18:32 #751961 door Anjo van den Akker
d?t bedoel ik!!

kreeg net een telefoontje van de verkoper van de 340 uit '86. er zit apk op, kwam in 1x door de keuring! enkel een advies voor band linksvoor, profiel zit tussen de 1.6 en 2.5mm

helemaal goed dus!!

ik merk overigens dat het diff onder de rode al beginnend aan het overlijden is. hij schokt nogal op lage snelheid en er komen af en toe geluidjes uit.. bij de laatste oliewissel inmiddels 800 km geleden waren al wat staalvlokken te zien. ik denk dat ik de complete aandrijflijn overbouw. als de bijna aangeschafte 340 stilstaat voor de T conversie, kan ik in tussentijd alle originele onderdelen schoonmaken, opnieuw verven etc.. dan krijgt alles een uitgebreide diagnose/afstel beurt, en swap ik de complete aandrijflijn van de rode. dan heb ik mezelf gelijk beloofd om niet meer in die auto te racen, en hem helemaal origineel en in perfecte conditie te houden voor m'n pa. waarschijnlijk blijft de zwarte motorkap, leren interieur, de achterspoiler en de sportvelgen. verder helemaal origineel. ohja, en dan nog een nieuwe motorruimte bundel, deze ga ik niet oplappen maar gewoon helemaal vernieuwen, gelijk van al het gedonder af:)

ohja, en erik als je dan nog ergens dit jaar een keer tijd hebt, lever ik hem graag nog even bij je af voor het laswerk

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC