show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

MK II Volvo 340L van de rwdstudent

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2007 11:22 #676580 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Het was een cebora 180 mig ofzo? Op z'n zwaarst afgesteld (heeft een monteur voor me gedaan :D)

Dat grote wiel vind ik er wel netjes uitzien, die kleine niet. Maar dat komt omdat ik er slecht bij kon, deels van de zijkant, en deels van de bovenkant. Maargoed, dat was ook nog een testexemplaar, die in de assembly zit zag er beter uit.

De praktijk zal uitwijzen of hij heel blijft!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2007 12:17 #676586 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Dus je nieuwe hobby wordt nu homokineten vervangen? Een voordeel die zijn makkelijker te verwisselen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2007 12:50 #676587 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
haha voordeel van die monteur dan, maar het zwaarste is niet altijd het beste, krijg je namelijk sneller vervorming van het basis materiaal van.

het mooiste zou zijn als je vloeiend last, maar dan wordt het materiaal dus zo heet dat de kans erg groot is dat het krom trekt, al krijg je wel een mooie vloeiende laag rondom.
om kromtrekken dan te voorkomen zou je dus het materiaal kunnen voorverhitten.

we zullen snel horen of het nog leeft :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2007 14:30 #676597 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent

variomagic;30090 schreef : Dus je nieuwe hobby wordt nu homokineten vervangen? Een voordeel die zijn makkelijker te verwisselen...


Ja, lekker mecano?n.

Ik denk overigens dat op deze manier de boel langer heel blijft. Zo'n open diff is zo kapot.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2007 14:37 #676600 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Het viel mij laatst met het bedrijfskarten op dat deze ook 100% sper hebben...driften ging dan ook erg makkelijk.
Klote is alleen dat ze alleen een rem op de achterwielen hebben. Voor subtiel remmen heb je geen tijd en te bruut wordt direct afgestraft met een mooie 360 degrees...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2007 17:10 #676618 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Karts hebben een vaste achteras inderdaad. meeste karts zijn ook voor geremd hoor. :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2007 15:42 #676746 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent

rwdstudent;30122 schreef : Karts hebben een vaste achteras inderdaad. meeste karts zijn ook voor geremd hoor. :)


De professionele wel, die op de gemiddelde kartbanen niet.
Wanneer gaan wij trouwens eens driften op de kartbaan in Breda?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2007 22:47 #677875 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Weer een paar dagen aan de 340 besteed. De APK is inmiddels verlopen, dus ben nu weer druk aan de gang vanalles te vervangen. Ik heb er een splinternieuwe hoofdremcilinder opgezet. Hij remt werkelijkwaar als nooit tevoren. ZO hard.
Het stuurhuis heb ik vervangen, want op m'n rechter wiel zat ongeveer een cm speling :D

M'n remslang achter heeft scheurtjes, en ik ontdekte dat m'n voorste motorrubbers totaal verdwenen zijn. Ik vraag me af hoe dit komt, wellicht weet Jean-Luc waarom?

Ps: ik vermoed na een specifieke dag op lelystad.

Morgen nog even andere banden voorop. Een km-teller kabel kopen, en even bij de dealer navragen wat nieuwe motorrubbers kosten. Als ze duurder dan 60E totaal zijn (wat ik vermoed) ga ik in engeland deze bestellen:

www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.php?t=1804&start=0

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2007 23:00 #677880 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Met goede motorrubbers doe je de aandrijflijn een enorm plezier.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2007 23:03 #677881 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MK II Volvo 340L van de rwdstudent
Ja, nu staat er constant stress op...

Die uit engeland zijn stugger en steviger, beter voor het driften.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD