Winner Special Tjeerd
- V300 register
- Verbannen
-
's Ochtends stond ik al op de stoep bij Erik met een paar APK-puntjes in mijn achterhoofd:
- deuk/scheur in de bodem, ooit dichtgeplamuurd door de vorige eigenaar maar dat liet los en daardoor kwam nogal wat ellende naar boven. Het bleek een gat te zijn waar mijn grote schroevendraaier in de lengte doorheen kon. Volvo 340 Flinstone Special dus

- roest aan de dorpel links. Dat bleek echter geen APK-punt te zijn, maar is wel provisorisch dichtgelast om het binnenkort helemaal netjes te gaan doen.
- CO zou wat te hoog kunnen zijn, carburateur zuigt een klein beetje valse lucht aan (daarover meer in een ander topic) dus ik heb wat staan fiedelen om hem nog een beetje rustig te laten lopen. CO bleek echter geen probleem voor de APK.
MAAR:
- bij het keurstation bleek dat er een halve winding van mijn veer linksvoor was afgebroken. Daardoor lag de veer niet netjes in de veerschoten tegen het 'eindpunt' dus de hele veerpoot linksvoor moest er nog uit om het eind netjes recht te slijpen en de veer netjes in de veerschoten te leggen. Mijn auto is nu dus linksvoor verlaagd

- De rugleuning van de passagiersstoel was aan de rechterkantg afgebroken bij het scharnier aan de onderkant. Bleek ook niet te mogen, dus dat is ook ter plekke gelast.
Maar al met al: nieuwe APK! yeehaa!Heb nog wat foto's op mijn telefoon, die zal ik binnenkort nog een plaatsen.
En nu een vervolgafspraak maken bij Erik om vooraan achter de schermen het e.e.a. netjes roestvrij te maken (geen APK-punt).
Erik: nogmaals bedankt h?!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
En nog een keer:
En het bewijs dat een scherm eraf kan zonder de deur te verwijderen:
En het bewijs dat er achter een mooi, redelijk gaaf scherm toch aardig wat narigheid kan zitten:
Het lijkt overigens ergens dan het is, heb ik me laten vertellen

- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

Het is een heerlijke auto, en ik geniet iedere keer weer als ik er in rij, maar we gebruiken hem bijna niet meer, ik kan hem nergens droog stallen en er moet eigenlijk ook even wat extra aandacht aan gegeven worden om hem goed helemaal netjes te krijgen. Omdat het geld ons niet op de rug groeit en ik ook geen tijd heb om twee semi-klassiekers goed te onderhouden, gaat ie helaas in de verkoop. Gaat me wel aan het hart, moet ik zeggen....
- V300 register
- Verbannen
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Das echt heel handig kan ik je vertellen!Lucluc;90762 schreef : Daar ga je spijt van krijgen! Je hebt een oude auto voor dagelijks gebruik. Stel dat daar iets mee is, dan heb je nog een reserve!
- V300 register
- Verbannen
-
Toch wel gek om je trouwe auto'tje zo weg te zien rijden, maar ik denk dat het toch een verstandige beslissing was. Sinds ik de Saab heb, rijd de 340 nauwelijks meer. De afgelopen maand heb ik er maar 15 km mee gereden, en dat was allemaal vandaag, als afscheidsritje. Hij stond dus een beetje te verpieteren hiervoor op de parkeerplaats. Ben blij dat de auto een nieuwe liefhebber heeft gevonden, en dat ie waarschijnlijk nog een tijd op de weg te vinden is.
Wellicht dat er in de toekomst nog eens een leuke vroege 360 of 340 vario voor terugkomt als hobby-auto, maar sowieso pas als ik er meer tijd, geld en plek voor heb. Tot die tijd hang ik lekker hier rond, om toch nog een beetje te genieten van het 300-gevoel