Schorsen, hoe en wat?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2013 19:11 #632586 door V300 register
Schorsen, hoe en wat? is gemaakt door V300 register
Een vraagje voor de mensen die wat meer ervaren zijn op het postkantoor.

Ik ga binnenkort de 340 Millionaire schorsen, omdat ik de auto voor de apk een beurt wil geven en enkele dingen wil vernieuwen. Na het schorsen wil ik de auto meteen van mijn vaders naam op mijn naam overschrijven en verzekeren. Tijdens de schorsing zal de apk verlopen

Zijn er dingen die ik in de gaten moet houden? Of waar ik rekening mee moet houden?

Dingen die ik zelf al had gevonden:
-binnen 3 maanden ontschorsen is naheffing betalen
-apk keuren voor ontschorsen
-geschorste auto moet op priveterrein staan

Maar sommige dingen zijn nog niet duidelijk:
-bij overschrijven, wordt de schoring dan ook opgeheven?
-als je de auto overschrijft, krijg je dan ook naheffing van belasting?
-moet de auto verzekerd zijn tijdens de schorsing?
-zijn er nog dingen die ik niet moet vergeten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2013 19:16 #926329 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schorsen, hoe en wat?
Bij overschrijven wordt de schorsing opgeheven, of je dan ook naheffing krijgt weet ik niet.. zou je even voor moeten bellen!

De auto hoeft tijdens de schorsing niet verzekerd te zijn, een onverzekerde auto mag niet aan de straat staan, een geschorste auto ook niet!

APK keuren hoeft niet voor het schorsen, maar zorg dat ie wel apk heeft als je er weer mee gaat rijden!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2013 19:23 #926330 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Schorsen, hoe en wat?
Schorsen betekent niets anders dan de APK- en verzekeringsplicht "afkopen".
Bij overschrijven vervalt deschorsing automatisch. Je betaalt wegenbelasting voor de auto vanaf het moment dat je hem in bezit krijgt (tenzij je 'm opnieuw schorst).

Een auto die geschorst is mag niet op de openbare weg staan. APK keuren mag na het 'ontschorsen', maar dat moet bij het dichtstbijzijnde keuringsstation gebeuren. Vergeet niet de verzekering! Die is verplicht zodra je van de openbare weg gebruik gaat maken.
Let op wat de verzekering zegt van rijden met een niet-gekeurde auto.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2013 19:39 #926331 door V300 register
Bedankt!

Joost, uit jou reactie kan ik opmaken dat ik geen naheffing krijg wanneer ik de auto op mijn naam schrijf? Dus stel ik schors hem 1 april, en 1 juni schrijf ik hem over, dat ik dan niks betaal aan wegenbelasting voor die 2 maanden.

Waarschijnlijk wordt de auto dan per flatbed naar de garage gereden voor de apk. De garage dicht bij mijn stalling vertrouw ik namelijk niet echt... Of zou 15km i.p.v. 5 niet zo'n probleem zijn?

P.S. De verzekering wordt waarschijnlijk een (getaxeerde) klassiekerverzekering van ovhv, ?217 volledig casco per jaar met een taxatiewaarde van 8500 euro. Das echt geen geld!

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2013 19:44 #926332 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Schorsen, hoe en wat?
kijk eens bij de RDW hier staat alle info die je nodig heb en je kan het online regelen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2013 20:04 #926334 door V300 register
Een goede site Erick, maar dan moet je wel van Ideal en Digid houden... En die dingen ontloop ik dus zoveel mogelijk.

Wat ik wel lees is dt die 3 maanden niet (meer) klopt, maar dat je nu naheffing krijgt als je binnen 1 maand de schorsing opzegt.

Maar ik heb nu mijn antwoorden gehad. Wat ik ga doen is het volgende:
-pa laten schorsen op het postkantoor
-klussen
-nieuwe apk
-taxatie
-verzekering opzeggen
-op mijn naam zetten en een verzekering afsluiten
-rondcrossen :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2013 20:07 #926335 door V300 register
Je mag een geschorste auto gewoon over de weg naar een keuringsstation rijden voor de apk. Dat hoeft NIET het dichtstbijzijnde keuringsstation te zijn. Wel moet de auto verzekerd zijn en moet je de afspraak bij je hebben voor het geval je van de weg wordt geplukt door de popo. Zie verder:

RDW schreef : Na afloop schorsing weer verplichte APK-keuring
Als de schorsing afloopt dan moet u weer aan de APK-plicht voldoen. U kunt de schorsing eventueel verlengen. Doet u dit niet, dan moet het voertuig uiterlijk APK-goedgekeurd zijn op de einddatum van de schorsing. U mag met het voertuig rijden naar een APK-keuringsstations voor de APK-keuring, maar dan moet u het voor die dag ook voor WA- verzekeren. Als u rijdt, moet u de APK-afspraakbevestiging, met daarop de tijd, bij u hebben. U mag alleen rond de afspraaktijd rijden van uw woonadres naar het adres waar u de APK-keuring laat doen.

De auto hoeft gedurende de schorsing dus NIET verzekerd te zijn, maar WEL op het moment dat je hem gedurende de schorsing wilt laten keuren EN vanaf het moment dat de schorsing komt te vervallen. Op dat moment gaan dus alle verplichtingen direct weer gelden! Genoeg mensen die om die redenen vrij dure bedelbrieven uit Leeuwarden hebben ontvangen...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2013 20:51 #926338 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Schorsen, hoe en wat?
Nou kijk, daar hebben we onze expert weer :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2013 20:57 #926339 door V300 register
Een vriend van me had z'n auto geschorst en op priveterrein staan. Toen het wat langer duurde tot we ons klushutje kregen, had hij hem al uit de schorsing gehaald. Niet veel later kreeg hij automatisch een boete van zo'n 500euro op z'n deurmat, zonder met de auto te rijden.

Ik kan dus aanraden eerste de apk te doen, dan pas ontschorsen. Bij de meeste garages kun je dan groene (meen ik) platen krijgen om van de schors-plek naar de garage te rijden.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2013 21:04 #926340 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Schorsen, hoe en wat?
eerst APK, dan ontschorsen inderdaad. niet voor niks mag je geschorst naar de APK rijden (en alleen goedgekeurd terug).
in het geval van een auto die belastingplichtig is, wel even een ontheffing voor die dag aanvragen ?n altijd een bewijsje meenemen dat je ook een afspraak hebt met de betreffende garage en niet onderweg boodschappen gaan doen.

er is geen maximale afstand bepaald. ik heb daar eens over gebeld met het RDW en de politie en beide gaven aan dat het 'redelijk' moest zijn.

Den Bosch - Venhorst is heel redelijk toch? ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC