Weggooien van onderdelen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2013 19:47 #923056 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weggooien van onderdelen
Een mooi excel-overzicht van wat iedereen op voorraad heeft is al een stap in de goede richting. Een magazijn hoeft niet op 1 plaats te staan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2013 20:20 #923060 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Weggooien van onderdelen
Ik heb het probleem dat ik onderdelen van een 3 deur 340 heb die ik niet kan gebruiken, portier links / rechts en zijramen achter met rubbers. Ze staan me nu niet in de weg maar ik wil gaan verhuizen in de nabije toekomst en dan staan ze me wel in de weg wie weet.
Ik wil ze best ruilen voor iets wat ik wel kan gebruiken. Ik heb eens in het verleden een advertentie op de site gezet maar niemand reageert, en als verkeerde kleur [wit] of te ver weg. Als ik kan ruilen ben ik best bereid om halverwege te rijden op een afgesproken plaats.
Als ik eerlijk mag zijn mis ik eigenlijk een ruil beurs en advertentie rubriek hier op het forum, ik weet daar zijn redenen voor waarom het hier niet is maar toch.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2013 20:35 #923062 door V300 register
Erick, zeg jij nou dat je twee witte deuren over hebt? Als ze (zo goed als) roestvrij zijn heb je hier een gegadigde. Heb nu last van roest aan de raamrand en onder de spiegels plus een klein beetje aan de onderste 'naad', lijkt me lastig te fixen dus als die van jou mooier zijn wil ik ze graag (betaald) overnemen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2013 23:46 #923073 door V300 register
Een clubmagazijn zou een mooi initiatief zijn. Toch zal ik mijn eigen voorraad houden en er niet echt veel gebruik van maken denk ik.
De eerste rede is dat ik alles bij de hand heb, maar daarnaast vind ik het ook gewoon super leuk om op de sloop spullen te zoeken en thuis te verzamelen. Heb ik te weinig plaats, dan wil dat zeggen dat ik beter moet inrichten :D

Spullen gratis weggeven vind ik ook een goed idee! Ik heb nog wel het ??n en ander wat gratis weg mag ;)

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2013 08:31 #923077 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Weggooien van onderdelen

Joris;210815 schreef : En natuurlijk zie je dan altijd dat er iemand net naar zo iets op zoek is als jij de dag ervoor bij het oud vuil hebt gebracht..

Da's de wet van Murphy :loser:

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2013 08:37 #923078 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Weggooien van onderdelen

eipmiw;210830 schreef : Een mooi excel-overzicht van wat iedereen op voorraad heeft is al een stap in de goede richting. Een magazijn hoeft niet op 1 plaats te staan.

Klinkt dat als een "Chinese vrijwilliger" die alles in excel komt zetten :f?????

Ff serieus, ik denk niet dat je beseft wat voor een werk dat is voor sommigen onder ons. Want als je het goed doet moet je het doen op onderdeelnummer, conditie, kleurcode ( en niet schrijven "rood" of "blauw"), toepassingsgebied,......

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2013 09:02 #923081 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Weggooien van onderdelen

volvomania;210855 schreef : Klinkt dat als een "Chinese vrijwilliger" die alles in excel komt zetten :f?????

Ff serieus, ik denk niet dat je beseft wat voor een werk dat is voor sommigen onder ons. Want als je het goed doet moet je het doen op onderdeelnummer, conditie, kleurcode ( en niet schrijven "rood" of "blauw"), toepassingsgebied,......

Dan doe jij het toch niet?

Maar ik ben wel voor een soort van centraal excel sheet. Per werkblad 1 clublid met contactgegevens en de persoonlijke voorraad. Mag je zelf weten wat je er hoe in zet, maar ik denk dat het in je eigen voordeel is om het specifiek te doen.

Maar, ondanks dat ik het een zeer goed idee vind, is het iets anders als een weggeeftopic.

Moderators, mag ik een weggeef/ruiltopic starten? Dan kunnen we hier verder discussieren over magazijnen en globaal inventariseren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2013 09:55 #923084 door V300 register
Als ik nog eens jeuk krijg op een luie zondagmiddag ga ik misschien eens foto's maken van de hoop onderdelen die ik nog heb liggen die gratis weg mogen. Maar een hele zondag besteden om gedetailleerd gratis spullen in excel te zetten om vervolgens dagen bezig te zijn om mensen te ontvangen die het allemaal voor niks willen hebben? Nee sorry, dat zie ik niet zitten.

Dan maak ik liever 2 foto's en mag de eerste die 5 tientjes biedt het gelijk meenemen.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2013 09:56 #923085 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Weggooien van onderdelen

Jos360;210861 schreef : Als ik nog eens jeuk krijg op een luie zondagmiddag ga ik misschien eens foto's maken van de hoop onderdelen die ik nog heb liggen die gratis weg mogen. Maar een hele zondag besteden om gedetailleerd gratis spullen in excel te zetten om vervolgens dagen bezig te zijn om mensen te ontvangen die het allemaal voor niks willen hebben? Nee sorry, dat zie ik niet zitten.

Dan maak ik liever 2 foto's en mag de eerste die 5 tientjes biedt het gelijk meenemen.

de excelspullen zijn niet voor gratis, in mijn optiek. dat is de 'clubvoorraad'.

het topic is wel voor gratis.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2013 13:21 #923088 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Weggooien van onderdelen

Maurits Cassee;210837 schreef : Erick, zeg jij nou dat je twee witte deuren over hebt? Als ze (zo goed als) roestvrij zijn heb je hier een gegadigde. Heb nu last van roest aan de raamrand en onder de spiegels plus een klein beetje aan de onderste 'naad', lijkt me lastig te fixen dus als die van jou mooier zijn wil ik ze graag (betaald) overnemen.

:y: Ik zal wat foto's nemen stuur me een PB met je e-mail adres dan kunnen we wat regelen. dan kun je ook de beide zijramen en rubbers er bij krijgen dan ben ik daar ook van af :worship:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC