Weggooien van onderdelen
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Wel snap ik hoe het komt. Als je zelf iets te koop hebt wil niemand het hebben, en probeer je iets te vinden, dan is het er niet. Pas als je het weggooit is er achteraf iemand die het had willen hebben.
Aan de prijs ligt het vaak niet. Maar.. een advertentie plaatsen met "veel onderdelen, bel even" trekt de aandacht niet. Mijn idee is een opruimtopic, post daarin als je iets echt kwijt moet of het weg gaat gooien. Ik weet dat enkele mensen dit al melden in hun projecttopic (ik denk aan Arjen z'n interieur), maar dat wordt niet door iedereen bijgehouden.
Zo dus. Een soort continue kofferbak-swap. Misschien dat de moderators er tegen zijn omdat er al een advertentierubriek is en anders de structuur verloren gaat. Ik denk dat het meevalt, immers is het geen handel maar voorkomen van weggooien.
->
Wat sowieso al veel zal helpen is het plaatsen van een specifieke advertentie. Dus niet "plaatwerk" voor alles wat je nog hebt, of "340 in onderdelen" maar "deur in 218-5, wordt weggegooid". Ik snap dat dit meer moeite kost, maar duidelijkheid trekt er echt meer potentiele kopers/ruilers/krijgers. Doe je dit met elke keer dat je iets wil weggooien, ook naast de spullen die je gewoon te koop hebt, dan denk ik dat er een stuk minder verdwijnt naar het oud ijzer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Je zult ALV verslagen er even op moeten nalezen waarom welke keuzes in het verleden precies zijn gemaakt.
Ik heb veel onderdelen liggen en mijn magazijn is aardig vol. Als ik ga opruimen begin ik met de GLT interieurs, spoilers, ruitenwissermotoren, GLS grillen een mooie GL-sets en torque-tubes etc. Dan is er voor de gewone spullen meer plaats..........
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Erik;210794 schreef : Dit is het gemis aan een centraal onderdelen magazijn en lange termijn visie bij de club. Afspraken met bestaande onderdelenmagazijnen van bestaande clubs konden niet/ of zijn niet gemaakt. Daarmee is de club afhankelijk van een toevallige voorraad bij particulieren.
1) ik mis de relatie tussen het ontbreken van een centraal magazijn en het weggooien van onderdelen/mensen die het hadden willen hebben
2) de veronderstelling dat de club geen lange termijn visie heeft => ? moeten we die dan hebben? we hebben toch een doelstelling?
3) ik mis de relatie tussen het al dan niet hebben van afspraken van de club met onderdelenmagazijnen en het weggooien van onderdelen (zullen we eens een onderscheid maken tussen PRIVAAT bezit en COLLECTIEVE afspraken??)
=> m.a.w. de club kan leden niet opleggen om onderdelen af te staan aan x of y, sterker nog ik zou het bemoeizuchtig vinden als de club voor mij gaat bepalen of ik wel of niet dingen mag weggooien
4) waarom is de club afhankelijk van een voorraad bij particulieren? particulieren zijn daar toch afhankelijk van?
Volgens mij zie je de club als een verzorgingsstaat i.p.v. als 'bindmiddel'.
Sorry Floris voor het kapen van dit topic, maar ik word zo moe van deze overloze discussie over wat de club nou wel/niet moet doen c.q. in gebreke zou blijven en dergelijke zinspelingen, dit ik mezelf nu niet langer kon inhouden er eens op te reageren.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Het zou in een ideale wereld kunnen, maar ik geloof daar niet zo in.
Meningen over een opruimtopic?
Ik vind dus sowieso dat men meer aandacht mag besteden aan de inhoud van de advertenties. Dat voorkomt onduidelijkheid en onnodig weggooien. Wil men het weggooien, dan kan dat aangekondigd worden in een dergelijk topic.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
volvofiel;210800 schreef : 1) ik mis de relatie tussen het ontbreken van een centraal magazijn en het weggooien van onderdelen/mensen die het hadden willen hebben
2) de veronderstelling dat de club geen lange termijn visie heeft => ? moeten we die dan hebben? we hebben toch een doelstelling?
3) ik mis de relatie tussen het al dan niet hebben van afspraken van de club met onderdelenmagazijnen en het weggooien van onderdelen (zullen we eens een onderscheid maken tussen PRIVAAT bezit en COLLECTIEVE afspraken??)
=> m.a.w. de club kan leden niet opleggen om onderdelen af te staan aan x of y, sterker nog ik zou het bemoeizuchtig vinden als de club voor mij gaat bepalen of ik wel of niet dingen mag weggooien
4) waarom is de club afhankelijk van een voorraad bij particulieren? particulieren zijn daar toch afhankelijk van?
Volgens mij zie je de club als een verzorgingsstaat i.p.v. als 'bindmiddel'.
Sorry Floris voor het kapen van dit topic, maar ik word zo moe van deze overloze discussie over wat de club nou wel/niet moet doen c.q. in gebreke zou blijven en dergelijke zinspelingen, dit ik mezelf nu niet langer kon inhouden er eens op te reageren.
Tja, en dit is dan de visie van de hele club, toch?. En het lijkt er op dat als je in een discussie een andere mening verkondigd het dan vermoeiend wordt. Ik weet wel dat ik mijn onderdelenmagazijn ook niet eeuwig vol houd. Misschien duurt het nog 10 jaar, misschien nog 5. Tja, en dan?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Maar laten we er wel even over nadenken en vooral ook deugdelijke argumenten inbrengen.
Edit: om ontopic te blijven: ik ben v??r een aparte rubriek waarin onderdelen aangeboden kunnen worden die anders weggegooid worden, maar dat zie ik dan wel als 'gratis af te halen'. En die grens zul je er ook voor moeten trekken, anders komt de "advertentieverhuizing" richting forum weer op gang.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Het probleem dat velen die hier klagen over het hoofd zien is dat de meeste onder ons een chronisch gebrek aan plaats hebben, anders zou je toch nooit iets weggooien wat je niet meer nodig hebt? Om een deur als voorbeeld te nemen van iemand die 1 wagen heeft; waarom zou je x sets bijhouden als je met 1 reservesetje deuren toekomt? Mocht je er een nodig hebben kun je je reserve exemplaar plaatsen en erna weer gaan zoeken. Zodoende gooit men de "slechtere" exemplaren weg......plaatsgebrek.
Zelfs een Erik zit met plaatsgebrek op regelmatige tijdstippen, bij mij is het niet minder hoor.
Mocht de club tot een officieel clubmagazijn komen ( ik reken dat van Erik defacto als een officieus magazijn) dan moet er gekeken worden naar kost versus return, naar wat er op voorraad moet liggen,.....
In het verleden is door meerdere mensen die oefening al gedaan en is het eigenlijk schrikbarend wat de omzet moet wezen om zelfs de huur van een garagebox maar te verantwoorden.
Er zijn binnen de club een hoop onderdelen beschikbaar, je moet enkel weten waar en zelf als zoekende de personen in kwestie aanspreken. Op advertenties wordt helaas niet vaak gereageerd, waarom weet ik niet, ik heb wel een idee (uit eigen ervaring) hoe het kan zijn los van de financien.
- V300 register
- Verbannen
-
En natuurlijk zie je dan altijd dat er iemand net naar zo iets op zoek is als jij de dag ervoor bij het oud vuil hebt gebracht..
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-