Oldtimer uit bebouwde kom...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2012 22:15 #911103 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Oldtimer uit bebouwde kom...
Nou, daar kun je je nog lelijk in vergissen Bart..!
Onderschat de voordelen en de enorme welvaartstoename van/dankzij de EU niet. Alleen moeten we het bij (sociaal)economische samenwerking houden. We schieten door.

Maar heren, zolang de PVV een grote partij is hoeven we ons niet druk te maken. 99% van de PVV-stemmers is namelijk bezitter van een oldtimer Mercedes diesel :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2012 22:39 #911104 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oldtimer uit bebouwde kom...

volvofiel;203465 schreef : Maar heren, zolang de PVV een grote partij is hoeven we ons niet druk te maken. 99% van de PVV-stemmers is namelijk bezitter van een oldtimer Mercedes diesel :D

En de andere 1% heeft een 340 :f

Ik heb bij de vorige verkiezingen (ik denk gemeenteraad of zo dat het was) op de PVV gestemd, eigenlijk puur omdat dit de enige partij was die eens iets anders te melden had. Deze partij had (en heeft) een keer iets anders dan die eeuwenoude niet na te komen beloftes en milieuhype... En nog steeds vind ik dit een van de gezondst denkende partijen!
Het was alleen ontzettend jammer dat het moslim-item zo aanwezig was :hmmz2:

Aan de andere kant, dat moslim-item is wel een mooie troef. Als partij maak je een hoop gedoe over iets wat het nooit zal halen, om het vervolgens in te ruilen tegen iets wat w?l haalbaar is.

Bovendien, ook in de politiek wordt de soep nooit zo heet gegeten als hij word opgediend... Als een partij zegt dat Nederland uit de EU moet, komt het er op neer dat Nederland enkel niet alles meer klakkeloos van Europa accepteert.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2012 22:44 #911105 door V300 register

volvofiel;203465 schreef : Nou, daar kun je je nog lelijk in vergissen Bart..!
Onderschat de voordelen en de enorme welvaartstoename van/dankzij de EU niet. Alleen moeten we het bij (sociaal)economische samenwerking houden. We schieten door.

Ik zie momenteel enkel een noodlijdend Zuid-Europa, en een Noord-Europa dat er achteraan gaat... Nederland moet gewoon een stuk kritischer worden t.o.v. EU

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2012 00:01 #911108 door V300 register

General Custom;203466 schreef : Aan de andere kant, dat moslim-item is wel een mooie troef. Als partij maak je een hoop gedoe over iets wat het nooit zal halen, om het vervolgens in te ruilen tegen iets wat w?l haalbaar is.

Idd prachtig dat het hele verlichtingsdenken aan de PVV stemmer voorbij is gegaan. En ik maar denken dat we dat in 1795 goed geregeld hadden. Notabene artikel 1 van onze grondwet. :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2012 10:23 #911112 door V300 register
Je ziet wel vaak dat mensen met een uitkering (bijstand) of weinig verdienen juist zo,n oude mercedes of oude volkswagen rijden, en die in het buitenland laten maken.... Je zou dus ook kunnen zeggen, die pak je op deze manier hun auto af.... Maar goed, ik denk dat heel veel Nederlanders dat juist goed vinden dus dat lijkt me niet zo goed argument... En ik heb zo,n vermoede dat dit meer sp stemmers dan pvv stemmers zijn.

Maar wet is wet, dus als men er iets aan wil veranderen moet men de wet veranderen. Maar het argument dat er met een benzinemodel, dagelijks gereden wordt is natuurlijk lariekoek. Mijn wagen rijd zeg maar 1 op 10. Een moderene wagen die zuinig is 1 op 20. Als ik veel zou rijden, en dagelijks dan ga ik toch niet een wagen rijden op benzine die 1 op 10 rijd, en ook nog eens meer onderhoudskosten nodig heeft? En minder comfort en dergelijke?

De benzinemodellen, kunnen dus niet de oorzaak hiervan zijn. Vers 2 LPG. Als ik veel zou rijden, zou ik er een LPG tank in leggen. In mijn benzineuitvoering, echter zal de uitstoot dan erg flink dalen omdat LPG ook met een simpele verdamper veel milieu vriendelijker is. Milieu technisch kan dat geen 10% van de uitstoot leveren tegen over 1.5% van het wagenpark.
De dieselmodelen, ja dat is echt om vaak te rijden en echte giftige aders... Het lijkt me dat ze die eens moeten aanpakken, milieutechnisch gezien dan. Maar het gaat de overheid ook om geld, want na 87 moet men ook voor LPG bij betalen terwijl dat veel milieuvriendelijker is. Logisch, maar vertel dan het verhaal eerlijk!

De 340 groep valt daar niet bepaald onder omdat dit meer hobbyisten zijn, en ook een hele grote andere groep mensen die hem niet voor dagelijks gebruik rijd geldt hetzelfde voor.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2012 13:26 #911115 door V300 register

Markvictor;203474 schreef : Maar het argument dat er met een benzinemodel, dagelijks gereden wordt is natuurlijk lariekoek. Mijn wagen rijd zeg maar 1 op 10.

Wat vind je veel? Ik rij niet dagelijks, maar wel gemiddeld 3 of 4 dagen in de week. Af en toe een lange rit naar m'n ouders. Hiermee heb ik afgelopen jaar precies 10000km gereden met mijn 360 op benzine, ook gemiddeld 1 op 10/11. Ook import. Maak ik misbruik? Voor mijn gevoel niet, want ik koop die auto niet omdat ik goedkoop wil rondrijden, maar omdat ik het verdomde leuk vind om erin rond te rijden. Niet meer, niet minder. Die vrijheid wil ik ook hebben. Zeker zolang de oorzaak voor het grote milieuprobleem niet hoofdzakelijk op individueel en kleinschalig niveau is te vinden. Grote instellingen, bedrijven, fabrieken hebben veel meer middelen ter beschikking om iets te doen aan het 'milieuprobleem'. Eerst dus maar eens een fatsoenlijk onderzoek naar de invloed van oldtimers op fijnstof in de steden, dan verder speculeren. Edit: ik ga nu dat rapport lezen van PBL :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2012 13:40 #911116 door V300 register
Precies vrijheid. Het zijn toch wel een beetje vrijheidsbeperkende maatregelen als oldtimers niet de stad in mogen. Iedereen die er 1 heeft kan hem weg doen.

Nee dat is geen misbruik, als je hem op LPG laat lopen wellicht maar dan is dat wel veel beter voor het milieu. Het gaat jou gewoon om het rijden van dit model. Ik snap dat heel goed ik heb vroeger ook 10.000 km er mee afgelegd. Een auto kopen toen van 3000 euro was wat dat betreft toch goedkoper, minder kosten en wegenbelasting moest ik toen ook betalen.

Daarbij misbruik, de regels zijn zo. Als ze er iets tegen willen doen moeten ze de regels veranderen. En die zijn al veranderd. Het enige wat ze er eventueel bij kunnen doen is iedereen die op diesels rijd meteen wegenbelasting laten betalen ook al zijn ze nu helemaal vrij voor 1987. Hadden ze immers moeten zien aankomen dat dit niet zo door zou kunnen gaan, zou een rechter zeggen. Dat kan dus direct gebeuren. Tegenwoordig is niets meer zeker vergeleken met vroeger...

Het punt is, dit is nu een milieu discussie. Maar die loopt soms samen met de misbruik discussie: Op gas en diesel. Echter, gas is wel veel beter voor het milieu... Het is tegenstrijdig.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2012 13:55 #911117 door V300 register
Even selectief kritisch zijn op dat rapport:

Oldtimers maken 4% van het wagenpark uit.
Uitstoot bijdrage 5% van alle fijnstof.

WAT EEN VERSCHRIKKELIJK GROOT VERSCHIL!

Uit onderzoek van GoudappelCoffeng (2009) is gebleken dat er in de steden relatief meer oudere (> 9 jr.) dan nieuwe auto?s rijden. Hoe de verdeling is voor oldtimers, is helaas niet uit deze studie op te maken. Wanneer we aannemen dat de percentages in tabel 3.1 ook voor oldtimers gelden, dan volgt daaruit dat de blootstelling van mensen aan de emissies van oldtimers relatief groot is. Als het gebruik van de oldtimers van rond de 25 jaar oud meer lijkt op het gebruik van nieuwe auto?s, is de blootstelling aan de emissie van deze auto?s lager. Om hierover uitsluitsel te kunnen geven, is aanvullend onderzoek nodig.

Hier gaat het nou juist om, weg met het werenuitdebinnenstad-idee :D

Het valt me op dat met name bouwjaren '85 en '86 worden genoemd, ik durf best te stellen dat met de dreiging van stopzetten belastingvrijstelling voor auto's ouder dan 25 jaar, auto's van deze bouwjaren opeens massaal zijn ge?mporteerd. Oftewel de regering heeft het ook een beetje aan zichzelf te danken. Waarschijnlijk is dit een tijdelijke trend. Over een paar jaar is het aandeel per bouwjaar weer wat gelijkmatiger. En valt de 'dreiging van de ENORME toename in zowel import als uitstoot' weer mee.

Overigens daalt de uitstoot van fijnstof en NOx al vanaf de jaren '80...

Nog een schakel die ik mis:

Van de totale uitstoot van stikstofoxiden en fijn stof van de sector verkeer en vervoer zijn oldtimers verantwoordelijk voor respectievelijk circa 2 en 6 procent.

Hoeveel procent van de totale uitstoot van stikstofoxiden en fijn stof komt uit de sector verkeer en vervoer? Daarna kun je berekenen wat het aandeel van oldtimers is op totaal uitstoot. En dan kun je dus ook pas berekenen wat het daadwerkelijke voordeel is van zo'n maatregel. Niet afzetten tegen andere auto's, maar tegen wat het netto oplevert. Dat komt waarschijnlijk ver onder de 1 procent van alle narigheid die er in de lucht hangt in de binnensteden (je hebt per definitie meer mensen in steden dan elders, dus logisch dat het gehalte in steden hoger is, moet ook gerelativeerd worden). Het voordeel voor de volksgezondheid kun je dan meteen in twijfel gaan trekken en af gaan zetten tegen het aantal rokers, vleeseters, drugsgebruikers, depressievelingen e.d. Ik bedoel, het moet wel leuk blijven...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2012 20:09 #911120 door V300 register
Voor de liefhebbers een pdf van het CBS waaruit het Planbureau zijn emissiegegevens heeft gehaald.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2012 22:55 #911126 door V300 register
In de kom, uit de kom, t lost niets op

Die milieuzone verpest alleen het rijplezier. Straks mogen we nergens meer komen. De uitlaatgassen blijven toch wel, van oldtimers en van andere wagens. Alleen ergens anders.

Die oplossing van Millers is misschien zo gek nog niet. Eens kijken of we subsidie kunnen lospeuteren? knip :w00t:
[mod]
Een eerste post met gelijk een linkje naar fancy spulletjes riekt ?rg naar reclame en dat willen we niet op ons forum.
Je krijgt het voordeel van de twijfel, maar ik heb je linkje even weggetoverd.
[/mod]

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC