Waarom denkt iedereen dat een V300 goedkoop is?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2012 21:17 #631968 door V300 register
Waarom denkt iedereen dat een V300 goedkoop is? is gemaakt door V300 register
Vandaag had ik dus een e-mail. Een e-mail waarin iemand letterlijk vroeg of een Volvo 340 een beetje goedkoop rijden is. Ik citeer:

Beste,

Ik heb het plan opgepakt een Volvo 340 te kopen, en ik zou graag een indicatie hebben van de maandelijkse kosten. Kunt u mij daaraan helpen?

Ik heb vernomen dat de 1.4 motor nauwelijks onderhoud vergt, zeker in combinatie met een handgeschakelde versnellingsbak. Ook dacht ik dat roest geen groot probleem zal moeten vormen, want als de auto niet meer door de apk komt koop ik voor een prikkie weer een verse. U hebt deze weg al bewandeld, dus zou ik graag weten hoe u hier tegenover staat?

Het ergste is, dit is dus niet de eerste keer dat ik een e-mail o.i.d. met een vraag als deze krijg :cry: Van deze berichten ben ik dus echt niet gediend, ik vind het eigenlijk zelfs een belediging! Zoiets vraag je toch ook niet aan iemand die bijvoorbeeld een Mustang rijdt :nono:

Dus nu voor eens en altijd, een antwoord op dit soort vragen, van mij en andere liefhebbers en ervaringsdeskundigen van de Volvo 300-serie:

Een Volvo 340 of 360 is niet goedkoop om te rijden.

Ze roesten, met een vario kun je bij niemand terecht, een 360 zuipt benzine, een 1.7 heeft een slechte carburateur, een 340 handbak is traag, aandrijfassen gaan makkelijk kapot, rubbers vergaan na 20 jaar, pakkingen gaan lekken, en nog tal van andere redenen om een Volvo 300-serie niet goedkoop te kunnen rijden.

Mensen, ik ben geen goedkoop rijder. Ik pomp mijn halve salaris in die auto om hem goed te onderhouden, en spaar de andere helft om hem op te knappen. Dit doe ik met veel enthousiasme en plezier (hoewel het natuurlijk ook wel eens tegenzit), dus beledig mij dus a.u.b. niet meer met dit soort vragen of e-mails.
Ik rijd mijn Volvo niet goedkoop en dat ben (of was) ik ook nooit van plan. Ik onderhoud de auto gewoon zo goed mogelijk, en ik hoop dat ik als ik met pensioen ben, ik tevreden tegen mijn kleinkinderen kan zeggen dat mijn auto nog ouder is dan ik...

Zo, dit moest me even van het hart :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2012 21:21 #907105 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Waarom denkt iedereen dat een V300 goedkoop is?
Mijn antwoord op bovenstaande brief was trouwens dat ik een Volvo 300-serie ten zeerste afraad, en een japanner van een jaar of 10-15 beter geschikt vind...

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2012 21:28 #907106 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Waarom denkt iedereen dat een V300 goedkoop is?
Aan de andere kant, de hobby kun je zo betaalbaar maken als je zelf wilt.
En zo ga je geen zieltjes winnen voor de 300-serie. :p

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2012 21:40 #907108 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Waarom denkt iedereen dat een V300 goedkoop is?
Mensen die alles om geld laten draaien zullen nooit voldoening krijgen. De voldoening met komen uit het product en het gevoel daar uit.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2012 21:47 #907109 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Waarom denkt iedereen dat een V300 goedkoop is?
Hadden we nog maar schelpjes, of ruilmiddelen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2012 21:50 #907111 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Waarom denkt iedereen dat een V300 goedkoop is?
Zodra het onderhoud goedkoop word heb je te lang niet onder / naast / in de auto gelegen om nieuwe klusjes te vinden :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2012 22:09 #907112 door V300 register
Mensen die geen geld over hebben voor een auto verwijs ik altijd naar het OV of de fiets.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
26-04-2012 22:10 #907113 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Waarom denkt iedereen dat een V300 goedkoop is?
Het feit van de aanschafprijs klopt wel. De 300 serie is inmiddels alleen te oud om goedkoop te rijden vanwege roest problemen. 10 jaar terug waren het goedkope barrels die je makkelijk goedkoop kon rijden. Nu moet je daarvoor gewoon een 440 kopen of een S40 van 96 :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2012 22:12 #907114 door V300 register

daNpy;199283 schreef : Mensen die geen geld over hebben voor een auto verwijs ik altijd naar het OV of de fiets.

Moet ik ook eens doen i.p.v. serieus op die mensen in te gaan :D Maar hopelijk googlen die mensen eerst, en komen ze in dit topic terecht :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2012 22:52 #907121 door V300 register
Maarre generaal, het is niet in je opgekomen dat iemand je wel eens in de maling zou kunnen nemen? :)

Laatst was er zo'n reclame voor een of ander in een lagelonenland gebouwd crisisgebakje op de tv voor om en nabij de acht mille. Meteen weer de overige familie gekscherend: "had nou maar zo'n ding gekocht, dat geld heb je nu ook in die ouwe bak gestopt." Nouja, als ik alle vijf jaar onderhoud en ellende reken inclusief de aanschaf dan kom ik ongetwijfeld nog niet eens aan de helft...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC