Waarom denkt iedereen dat een V300 goedkoop is?
- V300 register
- Verbannen
-
Het ergste is, dit is dus niet de eerste keer dat ik een e-mail o.i.d. met een vraag als deze krijgBeste,
Ik heb het plan opgepakt een Volvo 340 te kopen, en ik zou graag een indicatie hebben van de maandelijkse kosten. Kunt u mij daaraan helpen?
Ik heb vernomen dat de 1.4 motor nauwelijks onderhoud vergt, zeker in combinatie met een handgeschakelde versnellingsbak. Ook dacht ik dat roest geen groot probleem zal moeten vormen, want als de auto niet meer door de apk komt koop ik voor een prikkie weer een verse. U hebt deze weg al bewandeld, dus zou ik graag weten hoe u hier tegenover staat?

Dus nu voor eens en altijd, een antwoord op dit soort vragen, van mij en andere liefhebbers en ervaringsdeskundigen van de Volvo 300-serie:
Een Volvo 340 of 360 is niet goedkoop om te rijden.
Ze roesten, met een vario kun je bij niemand terecht, een 360 zuipt benzine, een 1.7 heeft een slechte carburateur, een 340 handbak is traag, aandrijfassen gaan makkelijk kapot, rubbers vergaan na 20 jaar, pakkingen gaan lekken, en nog tal van andere redenen om een Volvo 300-serie niet goedkoop te kunnen rijden.
Mensen, ik ben geen goedkoop rijder. Ik pomp mijn halve salaris in die auto om hem goed te onderhouden, en spaar de andere helft om hem op te knappen. Dit doe ik met veel enthousiasme en plezier (hoewel het natuurlijk ook wel eens tegenzit), dus beledig mij dus a.u.b. niet meer met dit soort vragen of e-mails.
Ik rijd mijn Volvo niet goedkoop en dat ben (of was) ik ook nooit van plan. Ik onderhoud de auto gewoon zo goed mogelijk, en ik hoop dat ik als ik met pensioen ben, ik tevreden tegen mijn kleinkinderen kan zeggen dat mijn auto nog ouder is dan ik...
Zo, dit moest me even van het hart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
En zo ga je geen zieltjes winnen voor de 300-serie.

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-

- V300 register
- Verbannen
-
daNpy;199283 schreef : Mensen die geen geld over hebben voor een auto verwijs ik altijd naar het OV of de fiets.
Moet ik ook eens doen i.p.v. serieus op die mensen in te gaan

- V300 register
- Verbannen
-

Laatst was er zo'n reclame voor een of ander in een lagelonenland gebouwd crisisgebakje op de tv voor om en nabij de acht mille. Meteen weer de overige familie gekscherend: "had nou maar zo'n ding gekocht, dat geld heb je nu ook in die ouwe bak gestopt." Nouja, als ik alle vijf jaar onderhoud en ellende reken inclusief de aanschaf dan kom ik ongetwijfeld nog niet eens aan de helft...