Graag jullie mening....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2010 20:48 #852626 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Graag jullie mening....

nijmegenleeft;160234 schreef : Nou dat zie ik wel zitten een B19 en een handbak in de 343:D.
Maar dan is die ook niet meer orgineel:+. Met dit soort voorstellen rijden er straks alleen nog maar verbouwde 300`s rond:p:+.

En dat is dus inderdaad de kern van mijn vraag.... Enerzijds vind ik het doodzonde om een redelijk nette 360 GLS MK2 verder aan te pakken.

Anderzijds weet ik van mezelf dat ik de interesse in de auto zal gaan verliezen als ik 'm origineel hou. Aangezien ik nu nog in een fase zit waarin terugsleutelen naar origineel probleemloos kan, twijfel ik nogal.
Eerlijk is is eerlijk, wat ik ook een beetje wil voorkomen is dat er wellicht straks iemand op me af komt en me meldt dat ie de auto best had willen hebben mits ie zo goed als origineel was geweest!
Wat me eigenlijk verbaast is dat er overwegend reacties komen die me aanmoedigen vooral m'n gang te gaan...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2010 20:58 #852628 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Graag jullie mening....
We weten ondertussen allemaal dat hij bij jou in goede handen is, dat weet je maar nooit bij de eventuele koper...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2010 22:02 #852630 door V300 register
Arnoud, ik herken je probleem.

Begin van dit jaar deed bij mij dezelfde situatie zich voor, ik bezat een 340 Blue-Line vario, en deze was zo super betrouwbaar het werd gewoon vervelend. Aan extra (originele) accessoires had ik zo'n beetje alles al gemonteerd, dus er bleef niets meer over dan rijden (en poetsen)

Ik heb eind maart de knoop doorgehakt, de 340 verkocht en een 360GLT gekocht waar behoorlijk wat werk aan zit.

Vervelen doe ik me nu niet meer, mijn omgeving zegt dat ik gek ben, maar stiekem vind ik het wel weer leuk...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2010 22:44 #852631 door V300 register

Bodejodel;160241 schreef : We weten ondertussen allemaal dat hij bij jou in goede handen is, dat weet je maar nooit bij de eventuele koper...

Dank voor het compliment :hmmz:.
Mocht ik besluiten te gaan verkopen, het is je nu in ieder geval gelukt het schuldgevoel te laten groeien....:wtf2:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2010 22:46 #852632 door V300 register

volvofiel;160233 schreef : Slim, dit topic. Kun je anderen de schuld geven als blijkt dat je de verkeerde beslissing hebt genomen :p

Je brengt me op een idee!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2010 22:58 #852633 door V300 register
Iemand de schuld geven kan altijd wel, echter de consequenties van de beslissing kun je niet weggeven, dus je hebt er geen zak aan :P

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2010 17:32 #852851 door V300 register

850 Estate;160239 schreef : Wat me eigenlijk verbaast is dat er overwegend reacties komen die me aanmoedigen vooral m'n gang te gaan...

Als je 'm origineel houd en dan de interesse verliest, dan wordt ie daarna snel als 'goedkoop vervoer' opgereden. Dat is de reden dat veel mensen vinden dat je je gang moet gaan. Een wagen die origineel is en waarschijnlijk op die manier op de sloop terecht komt is helemaal zonde.

Wat je ook kan doen is kijken of je de ombouw kan doen met onderdelen uit een sloper (motorbalk e.d.) zodat je zelfs op die manier de 'originele' onderdelen bij de wagen houdt en zo, zij het met veel werk, de wagen weer origineel kan houden. Zeg maar een tussenoplossing tussen je geweten en wat je leuk vindt. (toch?)

Ik heb overigens ook het standpunt 'doen waar jij de meeste lol aan hebt'. Daarmee hou je de wagen langer op de weg dan origineel houden en er geen lol meer in krijgen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2010 22:26 #852877 door V300 register
Ik ben inmiddels al wel zover dat ik serieus overweeg afscheid te gaan nemen van deze auto. Overigens zonder haast, op het juiste moment aan de juiste koper zeg maar. Kan dus morgen gebeuren of pas over een aantal maanden. Overigens ben ik blij dat ik nooit dusdanig aan de auto heb gesleuteld dat er originele zaken onherstelbaar vernietigd of vernield zijn. Met weinig moeite kan ie weer in originele staat hersteld worden, alle onderdelen zijn netjes opgeslagen hier.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2010 19:57 #852974 door V300 register
In de advertentierubriek staat de auto inmiddels te koop aangeboden. Ik zou het liefste zien dat de auto naar een clublid / liefhebber gaat. Zeker gezien de staat van zowel carrosserie als technisch is dit een GLS waar een liefhebber nog jaren van kan genieten!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2010 23:45 #853006 door V300 register
Pfoe, ik heb al precies zo een! maar anders had ik hem gekocht!
succes met verkopen

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC