Graag jullie mening....
- V300 register
- Verbannen
-
De laatste weken overweeg ik om de GLS te verkopen en een ander project te starten. Dit heeft niets te maken met de auto of iets daaromtrent maar meer met de wens om weer eens iets heel anders aan te pakken. Ik denk hierbij aan een 340 / 360 die vnl. technisch aandacht nodig heeft. Waarom? De GLS loopt onderhand heel behoorlijk met de R-Sport kit en zal alleen met forse investeringen (Megasquirt / 123 ignition etc.) nog beter kunnen lopen. Hoewel de auto dit qua staat absoluut waard is, weet ik niet of ik dat wel wil gaan doen. Ik heb nou eenmaal veel meer plezier in iets dat niet meer rijdt, weer rijdend maken. Aangezien bij eventuele verkoop de R-Sport kit gedemonteerd zal worden (is niet van mij, slechts in bruikleen), zou er dus een niet verprutste, originele belastingvrije 360 GLS te koop komen te staan. Graag zou ik jullie mening hebben over zo'n move.....
Grtz,
Arnoud
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik vrees gewoon dat je mogelijk wat spijt gaat krijgen! Zeker omdat je nooit 100% weet wat je in huis gaat halen!
Belangrijk is gewoon dat je zelf 100% achter je beslissing staat en eigenlijk ben je nog niet zover! Als je ons om advies komt vragen, dan twijfel je zelf ook nog... Anders was dit een topic met een andere toon geschreven geweest! Dan had het de titel gehad: Mijn nieuwe project!

Veel succes met je keuze, want jij zal hem moeten maken!
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;160124 schreef : Je hebt duidelijk de auto niet nodig om in te rijden, en je geeft zelf aan dat je sleutelen sowieso leuker vindt. 1+1=2 lijkt me.
Misschien dat ik het in de openingspost niet helemaal juist verwoord heb, maar ik heb nog zeker geen besluit genomen!
Aangezien we de luxe kennen en kunnen beschikken over een heel "vers" wagenpark en ik wat dat betreft de komende jaren geen zorgen heb, vind ik juist het sleutelen aan wat oudere auto's (ook vanwege de wat meer toegankelijke techniek) gewoon leuk en geeft me dat de nodige ontspanning. Het kunnen beschikken over een volledig ingerichte werkplaats met brug en noodzakelijke apparatuur helpt natuurlijk ook mee....
Nodig is de auto zeker niet, leuk is ie zeker wel! Omdat ie wegenbelastingvrij is, zijn de vaste kosten slechts de verzekering (ca. ? 75.- per jaar) en de jaarlijkse kosten voor de APK. Da's mooi te overzien, toch?
E.e.a. is absoluut een luxe-probleem. Anderzijds heb ik zelf de auto van een gewisse sloop gered in 2008. Naast het technisch aanpakken van de auto (koppeling vernieuwd / slijtagedelen vervangen / bak en diff in orde gemaakt / distributieriem vervangen / andere torque tube etc.) is ook vorig jaar het nodige laswerk door Erik aan de auto verricht, zodat de komende jaren op dat gebied de APK naar verwachting geen groot roet in het eten zal gooien.
Het vraagstuk waar ik nu voor sta is, om of met deze auto door te pakken en d.m.v. allerlei aanpassingen er echt iets leuks (voor mij dan) van te maken, of iets nieuws aan te gaan pakken en deze auto (opnieuw met bescheiden middelen) weer in orde te krijgen. Bij een hobby-auto als deze is mijn definitie van leuk in ieder geval snel, stug en strak (alles is relatief uiteraard).
Iets in me houdt me tegen omdat het een 360 GLS is, redelijk zeldzaam en een uitstervend ras..... Nationaal erfgoed. Een 340 (bijvoorbeeld) MK2 / MK3 aanpakken en snel, stug en strak krijgen voelt ethisch toch wat meer verantwoord....
Uitgangspunt blijft low budget sleutelen, in alle opzichten. Aangezien ik al een ander bijzonder speeltje heb (zie onderschrift) om heel hard mee te kunnen gaan, zoek ik de uitdaging meer in het technisch verbeteren van een auto die geschikt blijft voor de openbare weg.
Om thuis de boel ook niet op tilt te krijgen zou dat dan betaald moeten gaan worden uit de mogelijke opbrengst van de GLS.
Mogelijkheid twee is wat mij betreft het reserve B200 blok dat ik nog heb staan aanpassen met de R-sport kit en wat andere zooi en dit in de GLS te lepelen. Qua voorbereiding wat werk, motorswap is denk ik in een ochtendje gedaan. Op dat moment ontneem je de GLS alleen z'n originaliteit, omdat o.a. de B19 zo kenmerkend is voor deze auto. Alleen met de B19A kom ik zonder grote kosten te maken niet veel verder....
Gelet op het bovenstaande ben ik dus nog steeds benieuwd naar jullie meningen!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
850 Estate;160188 schreef : Iets in me houdt me tegen omdat het een 360 GLS is, redelijk zeldzaam en een uitstervend ras..... Nationaal erfgoed. Een 340 (bijvoorbeeld) MK2 / MK3 aanpakken en snel, stug en strak krijgen voelt ethisch toch wat meer verantwoord....
Aan de andere kant, mensen die hun auto 'tunen' houden hem meestal wel langer in eer. Hij is dan wel niet meer origineel, maar hij ijdjt tenminste nog.

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Het feit dat je twijfelt zegt denk ik al genoeg; gewoon doorgaan tot er iets "knapt" en je hem pas ?cht weg wilt doen. Want stiekem wil je dat nu volgens mij nog niet...
- V300 register
- Verbannen
-
Nou dat zie ik wel zitten een B19 en een handbak in de 343:D.Bodejodel;160205 schreef : Lekker houden en tunen zou ik zeggen... Het is jouw auto en niemand zal het je kwalijk kunnen nemen als je er een andere motor in legt. Je weet nu wat je hebt en qua onderdelen kan het niet veel goedkoper denk ik. Je kunt de B19 bewaren of verkopen aan iemand die hem als originele reserve motor kan gebruiken.
Maar dan is die ook niet meer orgineel:+. Met dit soort voorstellen rijden er straks alleen nog maar verbouwde 300`s rond:p:+.