Wanneer 360 interessant om op te knappen?

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2010 22:41 #836389 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer 360 interessant om op te knappen?
kijk, dat is nou echt de Volvo spirit he. bij iedere 10.000 beurt een compressietest doen.

zwaar overdreven maar wel grappig om te zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
22-06-2010 22:45 #836392 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Wanneer 360 interessant om op te knappen?
Nou jochum, zoals andere al zeiden, je kunt zelf lassen, dat scheelt een hoop!!
Je hebt een 360, dus met redblock, die dingen lopen met goed onderhoud makkelijk 4, 5 ton of meer. Deze is zo te zien goed onderhouden, dus op laswerk na heb je er inprincipe geen kind aan. Als het niet perse mooi hoeft te zijn, dan hoef je ook niet zoveel aan spuiten uit te geven, als je het maar goed beschermt tegen nieuwe roest.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2010 22:49 #836397 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer 360 interessant om op te knappen?
de bougiegaten zullen inmiddels wel versleten zijn na 35 keer compressie meten :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 22:52 #836399 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Wanneer 360 interessant om op te knappen?

antiekeradio;148358 schreef : kijk, dat is nou echt de Volvo spirit he. bij iedere 10.000 beurt een compressietest doen.

als netjes elke 10k de bougies vervangen worden is het eigenlijk nog geen 2min extra werk met de apparatuur van dat kaartje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2010 00:47 #836416 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer 360 interessant om op te knappen?
Dank voor jullie opmerkingen, jullie hebben me overtuigd. Ik heb besloten de auto op te knappen en hier en daar te verbeteren.

In augustus ben ik van plan te gaan lassen, binnenkort zal ik eens naar de garage om die vervelende trilling te achterhalen.

Verder zit ik nog te denken om de schokbrekers aan te passen. Ik las hier over een dergelijke aanpassing.
Daar had ik 2 vragen bij:
  • Hoe vervang je de olie in een shokdemper van de 360?
  • Kun je een extra bladveer plaatsen om de achterophanging wat stugger te maken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2010 01:06 #836417 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer 360 interessant om op te knappen?
Ik denk dat het rendabeler is om de gehele schokdemper te vervangen, als je toch bezig bent. Achter kun je er een deel van een bladveer bovenop leggen om hem stugger te maken. Dus zo'n 15cm vanaf de uiteinden eraf slijpen, dat is ook al vaker gedaan door mensen hier

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2010 02:25 #836418 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer 360 interessant om op te knappen?

Vermilion;148386 schreef : Ik denk dat het rendabeler is om de gehele schokdemper te vervangen, als je toch bezig bent.

Tja lassen kost me niet zoveel en als ik daarmee nog weer vier jaar verder kom, waarom niet? De standaard schokdemper is me daarnaast sowieso wat te soft.

Achter kun je er een deel van een bladveer bovenop leggen om hem stugger te maken. Dus zo'n 15cm vanaf de uiteinden eraf slijpen, dat is ook al vaker gedaan door mensen hier


Onderop bedoel je? Ik zag trouwens ook nog dat de sedan versie van de 360 een hulpveer heeft?

[img


Kun je zoiets ook overzetten naar een hatchback?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
23-06-2010 08:15 #836421 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Wanneer 360 interessant om op te knappen?
Die hulpveer is een optie. Ook een sedan heeft normaal alleen maar een bladveer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2010 08:30 #836422 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Wanneer 360 interessant om op te knappen?
Die sedan is door een ouder echtpaar elk jaar gebruikt voor de vakantie. Vandaar dat ze de extra veren besteld hebben.
Met mijn wat sportievere rijstijl komt het ook goed uit!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
23-06-2010 09:15 #836423 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Wanneer 360 interessant om op te knappen?
en je hebt nog deze optie:


koni met hulpveer.
Zowel de losse hulpveren als koni's met hulpveer zijn schaars, dus je zult geduld moeten hebben en sparen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD