Wanneer 360 interessant om op te knappen?
- V300 register
- Verbannen
-
zwaar overdreven maar wel grappig om te zien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Je hebt een 360, dus met redblock, die dingen lopen met goed onderhoud makkelijk 4, 5 ton of meer. Deze is zo te zien goed onderhouden, dus op laswerk na heb je er inprincipe geen kind aan. Als het niet perse mooi hoeft te zijn, dan hoef je ook niet zoveel aan spuiten uit te geven, als je het maar goed beschermt tegen nieuwe roest.
- V300 register
- Verbannen
-

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als netjes elke 10k de bougies vervangen worden is het eigenlijk nog geen 2min extra werk met de apparatuur van dat kaartjeantiekeradio;148358 schreef : kijk, dat is nou echt de Volvo spirit he. bij iedere 10.000 beurt een compressietest doen.
- V300 register
- Verbannen
-
In augustus ben ik van plan te gaan lassen, binnenkort zal ik eens naar de garage om die vervelende trilling te achterhalen.
Verder zit ik nog te denken om de schokbrekers aan te passen. Ik las hier over een dergelijke aanpassing.
Daar had ik 2 vragen bij:
- Hoe vervang je de olie in een shokdemper van de 360?
- Kun je een extra bladveer plaatsen om de achterophanging wat stugger te maken?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Tja lassen kost me niet zoveel en als ik daarmee nog weer vier jaar verder kom, waarom niet? De standaard schokdemper is me daarnaast sowieso wat te soft.Vermilion;148386 schreef : Ik denk dat het rendabeler is om de gehele schokdemper te vervangen, als je toch bezig bent.
Achter kun je er een deel van een bladveer bovenop leggen om hem stugger te maken. Dus zo'n 15cm vanaf de uiteinden eraf slijpen, dat is ook al vaker gedaan door mensen hier
Onderop bedoel je? Ik zag trouwens ook nog dat de sedan versie van de 360 een hulpveer heeft?

Kun je zoiets ook overzetten naar een hatchback?
- Mark Smeets
- Moderator
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Met mijn wat sportievere rijstijl komt het ook goed uit!
- Mark Smeets
- Moderator
-