Wanneer 360 interessant om op te knappen?
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb onlangs een volvo 360 aangeschaft omdat ik een paar maanden geen auto heb. Ik was eigenlijk op zoek naar een Fiat Panda, en dan kom je met een Volvo thuis? :wtf2:
Ik bekeek een panda die eigenlijk het bekijken al niet meer waard was, en zo stond er achter op hetzelfde terrein nog een lelijk gedrocht, de Volvo 360.
Aangezien ik nogal retro-minded ben nam ik toch even een kijkje, toen zag ik dat het boekje, brochures incl. de onderhoudshistorie nog op de achterbank lagen. Bingo! Zo herken je de echte Volvo rijder, alles nauwkeurig bijhouden.
Na navraag bleek de wagen slechts 1 eigenaar te hebben gehad. De motor had 350.000 op de teller maar zag er nog fris uit, ook liep hij nog goed en zat er een geheel nieuwe uitlaat + dynamo op. Het interieur zag er ook nog jofel uit, op dat moment besloot ik om de Volvo te kopen.
Ik rijdt er nu een week in en begin toch wel gehecht te raken aan de wagen, maar er zijn wel een paar puntjes die de aandacht vereisen:
- De voorbumper is een keer gelast maar begint nu weer te roesten.
- Het stuur staat niet helemaal recht als de wielen recht staan, bij 120 trilt de wagen behoorlijk.
- Aan de dorpel is ook zichtbaar een keer gewerkt, ernstig? Roestvorming aan de onderkant zichtbaar maar geen gaten.
Wat vinden jullie? Is deze 360 het waard om op te knappen?
[ATTACH]2455[/ATTACH][ATTACH]2456[/ATTACH][ATTACH]2457[/ATTACH][ATTACH]2458[/ATTACH]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- Voorbalk opnieuw laten lassen is goed te doen. Natuurlijk kost het een duit, maar het is wel de moeite hoor! Als dat alles is....
- Uitlijnen en balanceren kost je ook de kop niet, stuur staat dan weer recht en waarschijnlijk ook minder trillen, tenzij er een velg krom is oid, hoeft dus ook niet erg te zijn.
- Roest is altijd aanwezig bij dit soort auto's, ik zou me er niet teveel door laten afschrikken, behalve als hij echt niet meer zonder veel laswerk door de APK komt. Zolang je alles bijhoudt en laat lassen indien nodig, dan kun je er nog een lange tijd mee vooruit (ook met die km-stand). Wil je er weer 20 jaar tegenaan en de roest voor zijn, dan moet je alles aanpakken.
Je moet voor jezelf bepalen hoeveel geld je in de auto wil steken, maar reken elk jaar op redelijk flinke uitgaven als je zelf niet de skills hebt om de auto aan te pakken. Een auto onderhouden kost best veel geld en dat geldt zeker voor een auto waar je aan gehecht bent geraakt

- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;148328 schreef : Antwoord: ja
- Voorbalk opnieuw laten lassen is goed te doen. Natuurlijk kost het een duit, maar het is wel de moeite hoor! Als dat alles is....
- Uitlijnen en balanceren kost je ook de kop niet, stuur staat dan weer recht en waarschijnlijk ook minder trillen, tenzij er een velg krom is oid, hoeft dus ook niet erg te zijn.
- Roest is altijd aanwezig bij dit soort auto's, ik zou me er niet teveel door laten afschrikken, behalve als hij echt niet meer zonder veel laswerk door de APK komt. Zolang je alles bijhoudt en laat lassen indien nodig, dan kun je er nog een lange tijd mee vooruit (ook met die km-stand). Wil je er weer 20 jaar tegenaan en de roest voor zijn, dan moet je alles aanpakken.
Je moet voor jezelf bepalen hoeveel geld je in de auto wil steken, maar reken elk jaar op redelijk flinke uitgaven als je zelf niet de skills hebt om de auto aan te pakken. Een auto onderhouden kost best veel geld en dat geldt zeker voor een auto waar je aan gehecht bent geraakt
Is zo'n voorbalk nog te verkrijgen of moet men dat zelf fabriceren?
Ik kan zelf lassen dus dat zal niet het duurste worden.
Wat zijn overigens andere bekende plekken waar de wagen roest?
- V300 register
- Verbannen
-
Voor wat ik kan zien op de foto's mag jij niet klagen over de staat van jouw auto hoor! Ik zal binnenkort is wat foto's posten van mijn 360 restauratie, dat is een beetje roester dan dit!
Verder gewoon even laten uitlijnen, remmen vrijmaken, schijven controleren... Gewoon even een groot onderhoud ertegen en hij zal weer als nieuw sturen!
- V300 register
- Verbannen
-
Ik vind hem er wel heel goed uit zien voor zijn kilometers! Fotootjes zijn altijd flatteus maar toch. Let ook op het plaatwerk rondom de voorruit, op de bevestiging van de veerpoten, wielkastranden...
- V300 register
- Verbannen
-
Een enorme dikke plus dus! Houden dat ding.jooch;148329 schreef : Ik kan zelf lassen dus dat zal niet het duurste worden.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Zo op het eerste gezicht ziet deze er (zeker voor zijn leeftijd/kilometers) nog best goed uit! Het herstellen van roestschade is de grootste kostenpost bij de 300's, dus als je dat zelf kunt heb je een hele goedkope en zeer betrouwbare auto. (Wel zorgen dat je het onderhoud goed bijhoudt en indien nodig eerst een grote inhaalslag maken als er achterstallig onderhoud is.)
Een 360 is een hele dankbare auto!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-