Discussie in de Volkskrant over de variomatic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2010 16:48 #629841 door V300 register
Discussie in de Volkskrant over de variomatic is gemaakt door V300 register
In de Volkskrant van afgelopen zaterdag stond een artikel over opvallende Nederlandse uitvindingen en innovaties. Aanhet einde van het artikel vliegt de auteur, Jeroen Junte, uit de bocht als schrijft: "Natuurlijk grossiert Nederland ook in lulligheden als de gele praatpalen, de Variomatic-versnelling van DAF en het electriche fietsslot dat stroom krijgt door het naar beneden schuiven van de ring".
Gelukkig reageerden er vandaag 2 allerte lezers:
Martin Meijer schrijft: "Jammer dat de Variomatic van DAF als lulligheid wordt geclassificeerd. Het is de versnellingsbak die een auto groener kan maken omdat de motor altijd in optimaal toerental kan draaien en daarmee zuiniger is en een schakelpook overbodig maakt. Dat zou ik niet lullig willen noemen".
B. Lauret schrijft: "De DAF variomatic een Hollandse lulligheid? Deze versnellingsbak is getest in de Formule 1, en was zo veelbelovend dat hij door autosportfederatie FIA werd verboden voordat Williams-Renault ermee aan de start kon verschijnen".

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2010 17:13 #811227 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Discussie in de Volkskrant over de variomatic
Dat zijn van die populaire uitspraken van een journalist die te lui is om onderzoek te doen.
Heel makkelijk om iedereen na te praten die een Daf belachelijk maken om zijn bejaardenimago, maar als je een klein beetje kennis van zaken hebt weet je dat het objectief gezien gewoon onzin is.
De vario is geen lullige, maar eerder een geniale uitvinding. Daar mag Jeroen Junte best eens wat onderzoek naar doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2010 18:27 #811230 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Discussie in de Volkskrant over de variomatic
Kijk maar eens welke merken het allemaal hebben overgenomen (het principe dan tenminste) Audi/VW, Dodge, Mitsubishi, Subaru.. etc etc!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2010 19:02 #811235 door V300 register
Achja... ik kan er geen moment wakker van liggen.

De Volkskrant, de Volkskrant, de Volkskrant is een kutkrant
De Volkskrant is een kutkrant en een plaag voor het gezin
De Volkskrant, de Volkskrant, de Volkskrant is een kutkrant
De Volkskrant wordt steeds dikker en d'r staat steeds minder in

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-01-2010 21:57 #811243 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Discussie in de Volkskrant over de variomatic
Precies, bij het linkeroog erin en via het rechteroog er weer uit, geen aandacht aan schenken is het beste denk ik.

Typisch een uitspraak van een journalist die geen idee heeft waar hij het over heeft...

Voor zover mijn ongezouten mening.

Gr; Wouter.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2010 23:33 #811256 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Discussie in de Volkskrant over de variomatic
Die krant is wel ideaal om de open haard mee aan te steken.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
06-01-2010 00:48 #811261 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Discussie in de Volkskrant over de variomatic
Ik vind de spits wel een fijne krant. Als het kon liet ik die aan huis bezorgen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2010 08:41 #811262 door V300 register
In Nederland zijn uberhaupt geen kwaliteitskranten. Heel erg jammer.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2010 08:43 #811263 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Discussie in de Volkskrant over de variomatic
Precies, daarom zal ik nooit een krant kopen...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2010 09:39 #811265 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Discussie in de Volkskrant over de variomatic
de krant is alleen interessant als je het nieuws van een dag ervoor gemist heb zegt m'n pa altijd:)

ik volg zowel het nieuws als de krant niet, voor mij helemaal makkelijk dus.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC