Volvo 1.7 handgeschakeld

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2010 18:22 #810935 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 1.7 handgeschakeld

den Belg;129251 schreef : en is een 1.7 betrouwbaar?


Wouter, het was niet naar jou toe... ;) zie de kwoot boven

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2010 18:29 #810936 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 1.7 handgeschakeld

den Belg;129251 schreef : en is een 1.7 betrouwbaar?


Wouter, het was niet naar jou toe... ;) zie de kwoot boven
en ik heb er maar 1 dus die benoem ik, er zullen ongetwijfeld meerdere goede ervaringen met 1700's zijn en het is te hopen voor den Belg dat ze hem willen helpen hiermee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2010 20:29 #810947 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 1.7 handgeschakeld
Ik heb in het verleden ook 'n 1700 gehad.
Ik vond dat toen n lamme eend......:halo:

Oorzaak.........

Ik had toen voor me zelf n R-sport getunede 343!:groovy:

tja,dan is zo'n 1700 niet echt snel zal ik maar zeggen.

Betrouwbaar.....:barf: carburateur,maar dat is al n paar keer vernoemd.
Verder eigenlijk nooit wat aan gehad.Fijne gezinsauto hoor(was n 5 deurs).
Bij normaal rijgedrag op de autobaan ook nog eens verrasssend zuinig.

O,schiet me toch nog wat te binnen.Op de terugweg van Eindhoven naar Landgraaf viel net buiten Koningsbosch de temperatuurmeter terug naar "0":S:S.
Buiten was het ongeveer -15!.Tja en nu?
Landgraaf is dan niet meer ver dus gas erop en naar huis.
Thuis gekomen bleef de auto gewoon doorlopen toen ik m afgezet had maar dan wel hikkend en stotend.
Oorzaak.....De radiateur zat helemaal dicht waardoor de bak aan de ingaande kant opengesprongen was.15 km gas gegeven zonder n drup water in het blok! :cry3: :cry3:.
De volgende dag de kapotte radiateur uitgebouwd en op zoek gegaan naar n andere.
De plaatselijke radiateuerenboer leverde er een uit voorraad met de afspraak dat als het blok om zeep zou zijn dat ikm dan terug kon brengen.

Ik heb die radiateur nooit meer terug gebracht,de auto liep beter dan ie ooit gedaan had,vraag me niet hoe het kan!:crazy1::crazy1::crazy1:

Dus betrouwbaar ja :wave:,als je dit kapot krijgt dan kom je in aanmerking voor n lintje hoor!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2010 20:48 #810949 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 1.7 handgeschakeld
Persoonlijk vindt ik de 1700-motor de beste motor die geleverd is in de V300. De 1400 vindt ik persoonlijk iets te ligt waardoor je hem meer op z'n staart moet trappen wil je aardig vooruit komen. Daardoor gaat een 1400 al snel meer verbruiken. De 2-liter 360 is ook niet echt snel te noemen imho. Voor een 2-liter komt het niet echt vooruit, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Nadeel is ook dat de 2-liter hem ook aardig lust (het is en blijft toch een echte Volvo-motor ;)).
Ik vind de karaktiristiek van de 1700 en de 2-liter heel veel op elkaar lijken. Beide hebben een lekkere hoeveelheid koppel. Maar ik heb het gevoel dat de 1700 het in hogere toeren toch iets lekkerder doet dan de 2-liter.
Als ik nu nog zou moeten kiezen tussen een 1400, 1700 en 2-liter voor dagelijks vervoer, zou ik voor de 1700 gaan. Gewoon puur omdat deze motor het qua motorkarakteristiek en vermogen het het beste doet vergeleken met het verbruik.
Dus is de 1700-motor goed: JA!!!
Het enige minpunt is de carburateur inderdaad. Maar aangezien deze wel heel makkelijk te vervangen is door een exemplaar van de 400-serie zou ik hier geen probleem in zien.




En je kunt er natuurlijk altijd nog een 1700-turbo inlepelen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2010 22:07 #810971 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 1.7 handgeschakeld
Sinds de mijne een 440 carb heeft en nu ook nog een 360 radiateur is het een zeer betrouwbare wagen geworden...en zeker bij lange afstanden :y:

Dus, neem hem gerust en verbeter alles wat nodig is, en je krijgt een fijne wagen terug.

Zonder koelwater rijden en geen schade krijgen is echt uitzonderlijk voor elke auto. Maar het is mogelijk, ik heb dat ook eens meegemaakt met een legertruck.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2010 01:47 #810980 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 1.7 handgeschakeld

Ovlov 3.6L;129498 schreef : Het enige minpunt is de carburateur inderdaad.


de spruitstukken trekken vaak mee krom, en moertjes willen er ook nog wel eens af lopen. Door de eigenschappen van de motor is deze zeer gevoelig voor vacuumlekkages.

Ook de rotor/verdeelkap staan niet zo goed bekend (alleen leverbaar met aluminium contacten?) en je komt er heel lastig bij. Met verwijderen van de ventilatorkast gaat het al beter, maar ja.

de hoofdzaken zijn allemaal wel op orde te krijgen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2010 09:08 #810983 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 1.7 handgeschakeld

Ovlov 3.6L;129498 schreef : Maar ik heb het gevoel dat de 1700 het in hogere toeren toch iets lekkerder doet dan de 2-liter.
En je kunt er natuurlijk altijd nog een 1700-turbo inlepelen ;)


Het viel me ook tegen toen ik eens met een goeie 2 liter ging rijden, daar verwachte ik een groot verschil in t.o. van de 1.7 . Wat me opviel was dat ze even snel zijn, alleen de 2 liter kon ' onderin' idd meer geven. En de hoogste snelheid die ik ooit heb gereden was 172 volgens tomtom... harder waagde ik niet, het blijft een ouwe kar he :)

met een turbo er in ... tja, toch is toeren zo rond de 115 km/h in een 1700 het lekkerste vind ik, en dan 1 op 18 rijden als kadootje er bij krijgen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 11:34 #810996 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 1.7 handgeschakeld
Ik zeg alleen maar: Vervangen verdelerkap en rotor; kwartier werk. Een korte schoevendraaier doet wonderen.

Kromme spruitstukken is het risico van veel carberateurmotoren. Zorg voor goede koeling onderhoud en je kunt veel voorkomen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2010 17:39 #811034 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 1.7 handgeschakeld
Boutjes van de rotor vervangen voor een m6 boutje met 6-kant kop. Probleem opgelost.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 18:04 #811041 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 1.7 handgeschakeld
h? Frits. Je moet niet iedereen alle geheimen vertellen........Natuurlijk wist Wouter dit al, toch....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD