Volvo 1.7 handgeschakeld
- V300 register
- Verbannen
-
den Belg;129251 schreef : en is een 1.7 betrouwbaar?
Wouter, het was niet naar jou toe...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
den Belg;129251 schreef : en is een 1.7 betrouwbaar?
Wouter, het was niet naar jou toe...

en ik heb er maar 1 dus die benoem ik, er zullen ongetwijfeld meerdere goede ervaringen met 1700's zijn en het is te hopen voor den Belg dat ze hem willen helpen hiermee.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik vond dat toen n lamme eend......:halo:
Oorzaak.........
Ik had toen voor me zelf n R-sport getunede 343!:groovy:
tja,dan is zo'n 1700 niet echt snel zal ik maar zeggen.
Betrouwbaar.....:barf: carburateur,maar dat is al n paar keer vernoemd.
Verder eigenlijk nooit wat aan gehad.Fijne gezinsauto hoor(was n 5 deurs).
Bij normaal rijgedrag op de autobaan ook nog eens verrasssend zuinig.
O,schiet me toch nog wat te binnen.Op de terugweg van Eindhoven naar Landgraaf viel net buiten Koningsbosch de temperatuurmeter terug naar "0":S:S.
Buiten was het ongeveer -15!.Tja en nu?
Landgraaf is dan niet meer ver dus gas erop en naar huis.
Thuis gekomen bleef de auto gewoon doorlopen toen ik m afgezet had maar dan wel hikkend en stotend.
Oorzaak.....De radiateur zat helemaal dicht waardoor de bak aan de ingaande kant opengesprongen was.15 km gas gegeven zonder n drup water in het blok! :cry3: :cry3:.
De volgende dag de kapotte radiateur uitgebouwd en op zoek gegaan naar n andere.
De plaatselijke radiateuerenboer leverde er een uit voorraad met de afspraak dat als het blok om zeep zou zijn dat ikm dan terug kon brengen.
Ik heb die radiateur nooit meer terug gebracht,de auto liep beter dan ie ooit gedaan had,vraag me niet hoe het kan!:crazy1::crazy1::crazy1:
Dus betrouwbaar ja :wave:,als je dit kapot krijgt dan kom je in aanmerking voor n lintje hoor!
- V300 register
- Verbannen
-

Ik vind de karaktiristiek van de 1700 en de 2-liter heel veel op elkaar lijken. Beide hebben een lekkere hoeveelheid koppel. Maar ik heb het gevoel dat de 1700 het in hogere toeren toch iets lekkerder doet dan de 2-liter.
Als ik nu nog zou moeten kiezen tussen een 1400, 1700 en 2-liter voor dagelijks vervoer, zou ik voor de 1700 gaan. Gewoon puur omdat deze motor het qua motorkarakteristiek en vermogen het het beste doet vergeleken met het verbruik.
Dus is de 1700-motor goed: JA!!!
Het enige minpunt is de carburateur inderdaad. Maar aangezien deze wel heel makkelijk te vervangen is door een exemplaar van de 400-serie zou ik hier geen probleem in zien.
En je kunt er natuurlijk altijd nog een 1700-turbo inlepelen

- V300 register
- Verbannen
-
Dus, neem hem gerust en verbeter alles wat nodig is, en je krijgt een fijne wagen terug.
Zonder koelwater rijden en geen schade krijgen is echt uitzonderlijk voor elke auto. Maar het is mogelijk, ik heb dat ook eens meegemaakt met een legertruck.
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;129498 schreef : Het enige minpunt is de carburateur inderdaad.
de spruitstukken trekken vaak mee krom, en moertjes willen er ook nog wel eens af lopen. Door de eigenschappen van de motor is deze zeer gevoelig voor vacuumlekkages.
Ook de rotor/verdeelkap staan niet zo goed bekend (alleen leverbaar met aluminium contacten?) en je komt er heel lastig bij. Met verwijderen van de ventilatorkast gaat het al beter, maar ja.
de hoofdzaken zijn allemaal wel op orde te krijgen!
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;129498 schreef : Maar ik heb het gevoel dat de 1700 het in hogere toeren toch iets lekkerder doet dan de 2-liter.
En je kunt er natuurlijk altijd nog een 1700-turbo inlepelen
Het viel me ook tegen toen ik eens met een goeie 2 liter ging rijden, daar verwachte ik een groot verschil in t.o. van de 1.7 . Wat me opviel was dat ze even snel zijn, alleen de 2 liter kon ' onderin' idd meer geven. En de hoogste snelheid die ik ooit heb gereden was 172 volgens tomtom... harder waagde ik niet, het blijft een ouwe kar he

met een turbo er in ... tja, toch is toeren zo rond de 115 km/h in een 1700 het lekkerste vind ik, en dan 1 op 18 rijden als kadootje er bij krijgen

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Kromme spruitstukken is het risico van veel carberateurmotoren. Zorg voor goede koeling onderhoud en je kunt veel voorkomen.
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-