Bandenspanning
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2009 20:27 #792546
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bandenspanning
bij wijze van spreken Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2009 20:45 #792549
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Bandenspanning
Hier doet de bandenboer wel APKtjes

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2009 09:09 #792598
door V300 register
Tja, wij rijden auto, bandenboeren verkopen banden en stikstof. Wie denk je dat je stikstof zou aanraden als het beter rijdt en wie denk je dat je stikstof zou aanraden omdat die er wat aan verdient. :f
M'n banden kies ik ook uit op basis van de ervaringen van gebruikers. (best handig, dat internet)
Rustig aan Joost, je bent nog te jong om je op te winden tot aan een hartaanval om iets simpels als dit.
volvofiel;115371 schreef : Tja, dat zeggen alle bandenboeren hier in de buurt.
Afijn, om de discussie af te kappen: jullie weten het ongetwijfeld beter dan de bandenboeren.
Tja, wij rijden auto, bandenboeren verkopen banden en stikstof. Wie denk je dat je stikstof zou aanraden als het beter rijdt en wie denk je dat je stikstof zou aanraden omdat die er wat aan verdient. :f
M'n banden kies ik ook uit op basis van de ervaringen van gebruikers. (best handig, dat internet)

Rustig aan Joost, je bent nog te jong om je op te winden tot aan een hartaanval om iets simpels als dit.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-08-2009 17:01 #793151
door V300 register
Ghehe.
Wouter, je hebt wel een punt - ik las het al eerder.
Als stikstof n?et lekt.. en alle gassen behalve stikstof lekt uit de band.. dan na 5x oppompen heb je dus bijna alleen maar stikstof, want van elke keer dat je oppompt is 80% stikstof - dus op het laatst blijft er niets anders meer over
.
Wouter, je hebt wel een punt - ik las het al eerder.
Als stikstof n?et lekt.. en alle gassen behalve stikstof lekt uit de band.. dan na 5x oppompen heb je dus bijna alleen maar stikstof, want van elke keer dat je oppompt is 80% stikstof - dus op het laatst blijft er niets anders meer over

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-08-2009 08:48 #793264
door V300 register
..... :y:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-08-2009 17:53 #793321
door V300 register
Een belangrijk punt bij het trekken van een aanhanger is dat je ervoor moet zorgen dat de achterwielen van een auto NOOIT gaan schuiven. Liever de banden van de aanhanger dan de auto. De achterkant van de auto is verantwoordelijk voor de lijn die de auto rijdt. Mocht je ooit eens gaan slippen en de achterkant van de auto gaat slippen, dan schaart het voertuig. Wanneer je uitwijkt en de aanhanger gaat slippen zorgt dit ervoor dat enige zijdelingse resonantie wordt uitgedempt waardoor de lijn van het voertuig zich weer sneller hersteld.
Mijn advies: Je mag best de banden van de aanhanger wat harder zetten. Dit is in principe veiliger en bespaard meer brandstof dan wanneer je de druk van de banden van de auto hoger zet. Banden van de aanhangwagen mogen best 2,5 bar zijn en die van de auto voor: 2,0 en achter 2,1 ofzo.
Natuurlijk moet je er wel voor zorgen dat de banden allen in goede staat zijn en dat wordt nogal eens vergeten bij banden van aanhangers..........
Mijn advies: Je mag best de banden van de aanhanger wat harder zetten. Dit is in principe veiliger en bespaard meer brandstof dan wanneer je de druk van de banden van de auto hoger zet. Banden van de aanhangwagen mogen best 2,5 bar zijn en die van de auto voor: 2,0 en achter 2,1 ofzo.
Natuurlijk moet je er wel voor zorgen dat de banden allen in goede staat zijn en dat wordt nogal eens vergeten bij banden van aanhangers..........
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-08-2009 23:52 #793398
door V300 register
een beetje caravanband moet beladen tussen 3,5 en 4,5 bar staan :+
Moderators: Mark Smeets