Project Grijze R-sport Muis
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
v0lv0freak;149898 schreef : Dan hoef je niks te doen :+

Rood dus... :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Bart Manders;149659 schreef : Aangezien je aan de achterzijde een rood knipperlicht mag voeren is er dus geen enkel probleem.:f
Bodejodel;149900 schreef :
Rood dus... :+
Daarom

Ziet er idd leuk uit Bart! Alleen jammer dat de achterlichten een andere maat hebben.. Misschien toch maar achterlichten van het oude type scoren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb nu links en rechts achter een oranje zijverlichting in het knipperlicht en dat mag niet als ze helemaal oranje zijn want dan straalt het constant oranje naar achter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Achter beginnen en eenmaal v??r aangekomen vraag je je af hoe dit ook weer zo kwam dat t zo uit de hand liep?
Na 'n paar weken ziek thuis(en daardoor ontslag!maar dat is 'n HEEL ander verhaal)zit er weer beweging in het stramme lijf.
De 360 staat al die tyd al te wachten op wat broodnodige aandacht die al ingeplanned stond maar ja.......
Eerst maar eens de verlagingsblokken maken voor de achteras.
Appeltje eitje,nog nix aan de hand........
Homokineet links losmaken geen punt.Meteen maar van een klodder nieuw vet voorzien.
Homokineet rechts losmaken..........jammer dan.4 van de inbussen waren niet los te krijgen.Slijptol dr bij en n paar nieuwe bouten opgeduikeld,ook voor de bouten die wel los gingen.Ook hier nieuw vet dus die kan weer ffff.
De achterschokbrekers zien er wel enigszins bedenkelijk uit.Dan maar 2 nieuwe.........Heb inmiddels bericht dat ik die op kan komen halen....Spax,instelbaar.Heb ik ook ooit op mn 66 gehad.Was ik toen goed over te spreken.
Naar de voorkant....remklauwen reviseren,de bussen van de draagarmen,stabi en reactie armen vervangen voor PU-bussen.En ja ook hier komt er ook nog n setje schobrekers bij.Probleempje was nog wel dat de bumpstops de op de zuigerstang gemonteerd worden totaal verweerd zijn.
Bij de plaatselijke onderstelspecialist heb ik een passende vervanger gevonden.Deze zijn een fractie langer dan de originele en van een stijver materiaal.Passen normaal olp n Seat Cordoba en Golf 1,2 en 3.
Morgen verder..................................................................................
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bij demontage van de voorpoten bleek dat het waarschijnlijk nog de originele schokbrekers zijn.Geen losse patronen maar 'n zuiger en olie!21 jaar oud.T zal wel dat ie voor n beetje deinde!:f
De stabilisator is n 19 mm exemplaar,dat wordt zoeken naar n dikkere.
De bussen in de draagarmen en die van de reactiearmen waren n eitje! :f
Heb n steun voor de R-sport remolie reservoirs gemaakt en deze ook aangesloten en gevuld.
En toch rijdt de auto niet........
wat ik meende te merken de laatse tyd,blijkt waarheid te zijn.....de hoofdremcilinder is om zeep :cry2:.
Nou ja dan maar met de 55 naar het werk.Is maar goed 20 minuten ryden dus dat is nog wel te doen

Komende week maar even bellen voor n nieuwe hrc,dan moet dat volgende week toch eindelijk klaar zijn.
Voordeel is wel dat ie nou van voor tot achter weer helemaal heulemoal topfit is.Kan die dr voorlopig weer ffff tegen(hoop ik):no_comment::no_comment::no_comment::no_comment:!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Gebruikte HRC's zijn goed als ze moeilijk te krijgen zijn zoals voor 'n DAF 55.Die zijn trouwens ook nog eens stervensduur.Voor de 360 valt me dat erg mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ook die wielremcylinders achter... de laatste keer dat ik daar voor rondgevraagd heb was ik voor 75 euro per kant gesteld! :crazy2:
Heb destijds het cylindertje gehoond en een revisiesetje erin gedaan;
is nog steeds dicht dus het kan wel.
Zoiets kun je met de HRC ook doen he. als ie niet geput is doet dat niet veel onder voor een nieuwe.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb ze meen ik 2 jaar geleden gekocht en als ik me niet vergis was dat ergens rond de ? 55,- , links + rechts!Waren ook nog gewoon leverbaar.
De hrc van de 55 heb ik gereviseerd.Was toen niet te krijgen op korte termijn.Als ie nog leverbaar was dan zou die rond de ? 275,- moeten kosten.(over schofterig gesproken )Voor dat geld heb ik 2 AP-racing cilinders en n balance-bar!
Dus heb ik m toen maar gereviseerd.(En inmiddels 2 op voorraad).
Voor het geld wat de hrc van n 360 moet kosten kan ik me dr echt niet aan zetten om die te gaan reviseren :uh-uhh: .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
nou is het ook zo dat de hoofdremcilinders van de 300 serie sinds de update van het remsysteem (ander model klauwen etc) niet meer bedoeld om te reviseren.
ten eerste zijn er geen revisiesetjes voor,
ten tweede zit er in de veerring die alles vasthoudt in het eind van de cilinder geen gaatjes meer waar je hem mee kunt samenknijpen om eruit te halen....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.