Project Grijze R-sport Muis
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-09-2009 10:40 #799594
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project Grijze R-sport Muis
Laat maar iets weten als je wilt.Zeker interessant!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2009 10:28 #800413
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project Grijze R-sport Muis
FFFFF terug naar het probleem met die carburateur.
Ook aan de kleppendekselkant is geen stelschroef te ontdekken!
Ook aan de kleppendekselkant is geen stelschroef te ontdekken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2009 12:34 #800428
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project Grijze R-sport Muis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2009 12:35 #800429
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project Grijze R-sport Muis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2009 17:56 #800443
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Project Grijze R-sport Muis
ben bang van wel..:
kijk naar de bevestigingsbout van de carb voet die op deze foto iets links van 't midden zit; iets eronder zit een dopje, dopje eraf en erachter zit de co-stelschroef
ik kan op de foto's niet de stationairstelschroef aanwijzen, daar zijn ze idd te wazig voor
en op de foto's is de stationairsproeier niet aangesloten; dit is hopelijk bij het lopen/afstellen van de motor wel het geval?
Bart Manders;121099 schreef :
kijk naar de bevestigingsbout van de carb voet die op deze foto iets links van 't midden zit; iets eronder zit een dopje, dopje eraf en erachter zit de co-stelschroef
ik kan op de foto's niet de stationairstelschroef aanwijzen, daar zijn ze idd te wazig voor
en op de foto's is de stationairsproeier niet aangesloten; dit is hopelijk bij het lopen/afstellen van de motor wel het geval?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2009 18:19 #800449
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project Grijze R-sport Muis
Ik had de aansluitingen even losgepakt voor de foto's
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-09-2009 17:00 #800609
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project Grijze R-sport Muis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2009 17:21 #800615
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Project Grijze R-sport Muis
nee Wouter, hij zit zowieso helemaal op een hoek!
heb eff het plaatje uit de vraagbaak erbij gepakt:
[ATTACH]1885[/ATTACH]
volgens mij zit de co schroef aan de radiateurzijde van de carburateur, maar dat weet ik na 't zien van dat plaatje ook niet meer zeker:humor:
@ Bart, de documentatie uit de vraagbaak heb je zowieso nodig om alle andere afstellingen van deze solex na te lopen, direct co & stationair gaan stellen is af te raden.
heb eff het plaatje uit de vraagbaak erbij gepakt:
[ATTACH]1885[/ATTACH]
volgens mij zit de co schroef aan de radiateurzijde van de carburateur, maar dat weet ik na 't zien van dat plaatje ook niet meer zeker:humor:
@ Bart, de documentatie uit de vraagbaak heb je zowieso nodig om alle andere afstellingen van deze solex na te lopen, direct co & stationair gaan stellen is af te raden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-09-2009 20:42 #800833
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project Grijze R-sport Muis
De vraagbaak heb ik.
Da's meestal t eerste wat aangeschaft wordt bij n nieuwe auto.
Volgens de tekening in mijn vraagbaak zou de stationair stelschroef in de opening onder de staionair sproeier moeten zitten maar daar zit ie dus duidelijk niet!
Da's meestal t eerste wat aangeschaft wordt bij n nieuwe auto.
Volgens de tekening in mijn vraagbaak zou de stationair stelschroef in de opening onder de staionair sproeier moeten zitten maar daar zit ie dus duidelijk niet!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2009 00:26 #801045
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project Grijze R-sport Muis
Deze week weer opnieuw problemen met de remmen gekregen.
Na 2 keer kort achterelkaar remmen,remt ie dus zo ongeveer helemaal niet meer.:wtf2:
Ik had laatst het hele systeem gecontroleerd en alles was netjes gangbaar.
De nieuwe remblokken leken heel behoorlijk hun werk te doen.
Maar deze week was het weer helemaal mis.:flame:
Goed oke ,ik had goed de sokken dr in en ervan uitgaande dat alles in orde is remde ik laat maar nog altyd ruim op tyd om van de A61 bij M?nchgladbach rechtsaf te draaien naar Heinsberg.Alsof ik op n blok hout trapte maar remmen.........ho maar,nou ja,in ieder geval niet zoals het zou moeten.
Vanmorgen kwam ik,zoekend naar de CO stelschroef,achter de vermoedelijk oorzaak.
De vacuumslang vanaf het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger was aan de aansluiting op het spruitstuk helemaal in elkaar gezogen.Puur gevalletje materiaal moeheid.Een nieuwe slang van n paar euro deed wonderen.:w00t:
Wel vreemd wat voor rare gezichten je krijgt bij een automaterialen zaak als je uitlegd dat je een slang moet hebben die onderdruk moet weerstaan.Het gesprek ging ongeveer zo.
Ik: Nee mevrouw,benzineslang werkt echt niet!
Zij: Maar dit verkopen we altyd voor dit soort problemen.
Heb haar even laten zien wat zo'n slang doet bij onderdruk/vacuum.Klapt dicht dus.
Zij: Dat snap ik niet,die slang is toch gemaakt om druk aan te kunnen.
IK: Ja klopt mevrouw,maar geen vacuum.
Zij: Is dat niet hetzelfde dan maar dan omgekeerd.........?
En toen heb ik de moeite maar opgegeven.Je kunt n mens perslot van rekening wel liefde geven,geen wijsheid!
;D;D
Gelukkig zit er hier op t industrieterrein een firma die gespecialiseerd zijn in hydraulische en pneumatische systemen.
Die hoefde ik dus helemaal nix uit leggen.Wat n verademing

Na 2 keer kort achterelkaar remmen,remt ie dus zo ongeveer helemaal niet meer.:wtf2:
Ik had laatst het hele systeem gecontroleerd en alles was netjes gangbaar.
De nieuwe remblokken leken heel behoorlijk hun werk te doen.
Maar deze week was het weer helemaal mis.:flame:
Goed oke ,ik had goed de sokken dr in en ervan uitgaande dat alles in orde is remde ik laat maar nog altyd ruim op tyd om van de A61 bij M?nchgladbach rechtsaf te draaien naar Heinsberg.Alsof ik op n blok hout trapte maar remmen.........ho maar,nou ja,in ieder geval niet zoals het zou moeten.
Vanmorgen kwam ik,zoekend naar de CO stelschroef,achter de vermoedelijk oorzaak.
De vacuumslang vanaf het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger was aan de aansluiting op het spruitstuk helemaal in elkaar gezogen.Puur gevalletje materiaal moeheid.Een nieuwe slang van n paar euro deed wonderen.:w00t:
Wel vreemd wat voor rare gezichten je krijgt bij een automaterialen zaak als je uitlegd dat je een slang moet hebben die onderdruk moet weerstaan.Het gesprek ging ongeveer zo.
Ik: Nee mevrouw,benzineslang werkt echt niet!
Zij: Maar dit verkopen we altyd voor dit soort problemen.
Heb haar even laten zien wat zo'n slang doet bij onderdruk/vacuum.Klapt dicht dus.
Zij: Dat snap ik niet,die slang is toch gemaakt om druk aan te kunnen.
IK: Ja klopt mevrouw,maar geen vacuum.
Zij: Is dat niet hetzelfde dan maar dan omgekeerd.........?
En toen heb ik de moeite maar opgegeven.Je kunt n mens perslot van rekening wel liefde geven,geen wijsheid!

Gelukkig zit er hier op t industrieterrein een firma die gespecialiseerd zijn in hydraulische en pneumatische systemen.
Die hoefde ik dus helemaal nix uit leggen.Wat n verademing
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets