retro 300-serie?

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2009 21:41 #771442 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic retro 300-serie?
In een T? geen idee wat daar in ligt, maar dat is vast geen V8. Ook toen was een V8 een duurdere motor...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2009 21:42 #771443 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic retro 300-serie?
deze A-ford had de standaard (vrij bescheiden) 4cilinder.

edit; ik quote wikipedia

The engine was an L-head 4-cylinder with a displacement of 201 cubic inches (3.3 L). This engine gave the car 40 horsepower (30 kW). Typical fuel consumption was between 25 and 30 mpg (U.S.) (8 to 12 kilometres per litre or 12-8 L/100 km)I][URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Citation_needed"]citation needed[/URL][/I using a Zenith one-barrel up-draft carburetor, with a top speed of around 65 mph (104 km/h). It had a 103.5 in (2629 mm) wheelbase with a final drive ratio of 3.77:1. The transmission was a 3-speed sliding gear unit with a 1-speed reverse. The Model A had 4-wheel mechanical drum brakes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2009 21:43 #771444 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic retro 300-serie?
die claxon was geweldig, die wil ik ook

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2009 21:46 #771447 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic retro 300-serie?
Bescheiden wat vermogen betreft (40 pk), maar niet qua inhoud: het is een 3,3-liter viercilinder :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2009 21:48 #771449 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic retro 300-serie?

elpee;101112 schreef : die claxon was geweldig, die wil ik ook


Ik vond die van Anjo ook erg geslaagd :D :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2009 22:51 #771476 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic retro 300-serie?

Niels;101116 schreef : Bescheiden wat vermogen betreft (40 pk), maar niet qua inhoud: het is een 3,3-liter viercilinder :D

Het verbruik valt me ook mee voor zo'n enorm blok. (afgezet tegen het vermogen dan weer niet, maar wat wil je met zo'n oude auto.)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2009 00:04 #771493 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic retro 300-serie?

Niels;101116 schreef : Bescheiden wat vermogen betreft (40 pk), maar niet qua inhoud: het is een 3,3-liter viercilinder :D


vergeleken met auto's uit de jaren 20 is dat inderdaad een stuk verbeterd.
daarbij had je makkelijk 4 liter 4-cilinders.

met de lage compressieverhoudingen van die tijd ging dat best, ook met maar 3 hoofdlagers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2009 07:56 #771495 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic retro 300-serie?
Grappig is ook dat je in die zijkleppers de allerslechtste benzine moet gooien die je kunt krijgen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2009 09:59 #771512 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic retro 300-serie?
ja, duitse 'normalbenzin' van 91 RON is al meer dan genoeg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2009 13:38 #771528 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic retro 300-serie?
Eigenlijk is de S40 een beetje de opvolger dan de 340 niet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD